beantwoord

Experia Box benaderen via Asus router

• 24 mei 2020
  • 6 reacties
  • 90 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo allemaal,

Even mijn situatie: ik heb achter de experia box een eigen Asus router hangen. Dat werkt op zich allemaal prima. maar nu wil ik wat nieuw zaken gaan instellen en daarvoor moet ik ook wat instellingen doen op de experia box.  De asus is natuurlijk via een 192.x.x.x adres te bereiken maar hoe kan ik de experia box benaderen zonder een laptop direct in te moeten prikken op de box?

Iemand hier enig idee voor?

icon

Beste antwoord door Galdor68 24 mei 2020, 19:11

Voor de Experiabox is dit 192.168.2.254 uitgaande van de standaard instellingen. Als je in het 192.168.x.x  bereik van de asus verbonden bent kan het zijn dat je de instellingen niet bereikt.

Bekijk reactie

6 reacties

Het ip adres van de experia intikken, weet zo niet welke het is, staat op de sticker van het modem.

Werkt bij mij al jaren prima.

Voor de Experiabox is dit 192.168.2.254 uitgaande van de standaard instellingen. Als je in het 192.168.x.x  bereik van de asus verbonden bent kan het zijn dat je de instellingen niet bereikt.

Werkt(e) hier altijd prima, asus rt-ac87u achter de V10a en V10 gehad en achter een Zyxel T50 en nu een Huwai HG en met geen enkele inlog problemen gehad.

Reputatie 8

(1e router  als “Experia Box” en 2e router de Asus).

“Vooruit” van een 1e router naar een 2e router, kan problemen geven.
Maar “achteruit” van een 2e router naar een 1e router eigenlijk nooit.

Reputatie 1

bedankt allemaal.

192.168.2.254 werkt inderdaad prima. scheelt heel veel heen en en weer lopen.

Reputatie 8
Badge +9

Dag @MichelU. Welkom hier op het Forum. Ik zie dat je vraag al is beantwoord/probleem is opgelost met behulp van de community. :thumbsup_tone2: Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust.

Reageer