epson et-4500 maakt geendirecte verbinding

  • 14 maart 2017
  • 1 reactie
  • 645 keer bekeken

Ik heb een nieuwe printer en na 30 minuten krijg ik als ik geluk heb een print uit de printer.
Epson zegt dat het aan Telfort ligt en dat ze de router instellingen moeten aanpassen.
Telfort gebeld en die zeggen wij ondersteunen dit niet, maar kijk maar op het blog misschien staat daar toch wat.
Ik kan niets vinden, weet iemand een antwoord Telfort misschien?

1 reactie

Reputatie 8
Omdat het een netwerkprinter is, kun je in de router/modem voor de printer het beste een vast IP-adres geven op basis van het MAC-adres van de netwerkpoort.

Omdat het zowel een WiFi connectie heeft als bekabeld, zal voor beide interfaces een eigen IP-adres kunnen worden vastgelegd. Connectie bekabeld is overigens altijd te prefereren omdat het stabieler is.

Hoe een vast IP-adres in te stellen (eerste plaatje):
https://forum.telfort.nl/gebruiken-267/experiabox-v8-sterke-firewall-geen-5ghz-internet-57193/index1.html#post496638

Reageer