Emailaccount kan niet worden geactiveerd op mijn tablet.

• 11 juni 2012
  • 3 reacties
  • 3725 keer bekeken

Badge
Hallo,Sinds kort heb ik een tablet dat draait op Android 4. Er zit een app op om je emailaccount in te stellen. Als ik dat probeer krijg ik op het einde steeds de melding dat de server niet bereikbaar is. Het lukt me dus niet om mijn emails op mijn tablet binnen te krijgen en daar heb ik hem juist voor gekocht voor straks op vakantie. Het gaat dus om mijn Telfortaccount. Via hotmail of Gmail kan ik gewoon sturen en ontvangen maar dat zijn dan ook webaccounts.Ik heb al geinformeerd bij de helpdesk van mijn tablet maar bij hen werkt het wel maar die hebben geen Telfortemail. Volgens hen zit er dan waarschijknlijk een beveiliging bij Telfort, daar geinformeerd maar krijg er geen echt antwoord op. Alleen een standaard reaktie waar ik niets aan heb.Is er hier iemand die me uit de brand kan helpen?

3 reacties

helaas, ik kan je niet uit de brand helpen want ik zit met hetzelfde probleem; wonderlijk dat je nergens op internet (of bij Telfort zelf) een oplossing kan vinden voor dit probleem
oplossing inmiddels gevonden op een ander telfortforum; uitgaand serveradres moet blijkbaar zijn: smtp.telfortmail.nl, poort 25; aanmelding verplicht niet aanvinken; hopelijk werkt het bij jou ook
Smtp.telfortmail.nl is voor Telfort mobiel voor zover ik weet, dat zal dus niet werken op een Telfort ADSL / VDSL lijn.

Inkomende mailserver: pop3.telfort.nl
Uitgaande mailserver: smtp.telfort.nl

Poorten respectievelijk 110 en 25, geen SSL en geen gebruikersnaam / wachtwoord en verificatie voor de uitgaande mail. Verder geen ervaring met tablets eigenlijk, dus dat zou ik niet kunnen zeggen.

Reageer