Email in Nederland en het buitenland

• 2 maart 2014
  • 5 reacties
  • 1362 keer bekeken

wanneer ik op vakantie ben in Nederland of het buitenland is het voor mij niet mogelijk om email te verzenden, dit moet toch mogelijk zijn?
Ik heb een gewoon email adres van Telfort.

5 reacties

Reputatie 8
Badge +10
wanneer ik op vakantie ben in Nederland of het buitenland is het voor mij niet mogelijk om email te verzenden, dit moet toch mogelijk zijn?
Ik heb een gewoon email adres van Telfort.

Mail verzenden via de mailservers van Telfort kan alleen als je dat vanaf je eigen netwerk thuis doet.
Buiten je eigen netwerk zal je via een andere smtp-server je mail moeten versturen.
Als je een account aanmaakt bij bijv. GMail dan kan je hun smtp-server gebruiken om je mail te versturen, en dat kan dan vanaf iedere plek op de wereld.
Om mail te ontvangen kan je gewoon de pop3-server van Telfort gebruiken, onafhankelijk van waar je bent.
En als ik via webmail een mailtje wil verzenden is dat dan ook niet mogelijk??
Reputatie 8
Badge +10
En als ik via webmail een mailtje wil verzenden is dat dan ook niet mogelijk??

Via de webmail kan dit uiteraard wel want dan mail je via de server van Telfort.
Mijn reactie betreft het niet via de Telfort smtp-server kunnen versturen vanaf een e-mailcliënt op bijv. een tablet, smartphone of laptop.
Kan je dit antwoord toelichten want ik begrijp niet wat je bedoeld, ik wil graag mail ontvangen en verzenden via een wifipunt bv. In Frankrijk vanaf een camping via mijn Ipad.
Vorig jaar lukte dit ook niet, wel ontvangen maar niet verzenden.
Als ik het goed begrijp kan dit wel via webmail van Telfort.
Tussen twee haakjes, de interactieve tv op IPad en computer werkt weer niet, afgelopen week kreeg ik het advies om het modem te resetten.
Alles werkte weer, maar voor 2 dagen, zou met modem niet defect zijn?
Reputatie 8
Badge +10

Als ik het goed begrijp kan dit wel via webmail van Telfort.

Als je op de Franse camping zit en je hebt internet via wifi dan ga je gewoon naar de website van Telfort en klik je op 'Webmail'.
Dan kan je mail ontvangen en versturen.

Tussen twee haakjes, de interactieve tv op IPad en computer werkt weer niet, afgelopen week kreeg ik het advies om het modem te resetten.
Alles werkte weer, maar voor 2 dagen, zou met modem niet defect zijn?

Er is momenteel een storing gaande van iTV online.
https://forum.telfort.nl/interactieve-tv-and-digitenne-268/itvonline-storing-41117/

Reageer