beantwoord

Eigen DNS-servers op zwarte Experia WiFi werken niet

• 15 juni 2019
  • 14 reacties
  • 139 keer bekeken

Reputatie 8
Badge +7
  • Forumheld
  • 2297 reacties
Beste mensen, sinds enige tijd maak ik gebruik van de zwarte Experia WiFi.
Ik probeerde vandaag eens eigen DNS-servers te plaatsen in de Experia WiFi, hetgeen gelukt is, herstart, maar nog steeds de ISP-DNS en geen eigen ingevoerde DNS-servers, in dit geval van OpenDNS.
Ik heb nu in de betreffende PC bij IPv4-instellingen alsnog de OpenDNS serverinstellingen geplaatst.
Fout in de software of doe ik iets fout?
icon

Beste antwoord door Galdor68 15 juni 2019, 16:52

Mijn gedachte is dat de Experiabox zelf de boosdoener is uiteindelijk maakt deze de verbinding naar buiten.
Bekijk reactie

14 reacties

Even het scherm erbij je hebt statisch bij protocol gekozen en handmatig bij de 2e veel meer lijkt er niet mogelijk te zijn. En niet vergeten bewaar instellingen 😁

Reputatie 8
Badge +9
Zet de Experia Wifi zelf na de herstart de provider-DNS weer terug of lees je deze ergens anders uit..?
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Galdor68 en @Enterprise ,
Bij protocol verander ik niets, is ook niet nodig denk ik.
Bij DNS ip adres kies ik voor handmatige DNS
en bij primaire en secundaire DNS vul ik de gegevens van OpenDNS in
Dan klik ik op bewaar instellingen.
En in een ander menu klik ik op herstart.
Ik herstart de PC ook voor alle zekerheid en als ik binnen Windows 10 de bekabelde en de wifi instellingen uitlees staan daar nog gewoon de ISP DNS'en in.
De Experia WiFi laat de door mij ingevoerde DNS-adressen gewoon staan, maar doet er niets mee.
Mijn gedachte is dat de Experiabox zelf de boosdoener is uiteindelijk maakt deze de verbinding naar buiten.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Galdor68 , dan ga ik daar eens een handmatige DNS invoeren.
Het kan inderdaad zijn dat de modem de extender overruled.
Wordt vervolgd.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Galdor68 en @Enterprise , ik ben er uit, de modem overruled inderdaad die instellingen van de extender.
In he modem de DNS gewijzigd in 208.67.222.222 en zie nu bij de instellingen in mijn pc als 1e DNS 208.67.222.222 en als 2e DNS 192.168.2.254 oftewel het gatewayadres van de modem.
Heren,
opgelost.
Bedankt voor het meedenken.☺
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @JanD, topper! Fijn dat het gelukt is met de hulp. 🙂

Reageer