beantwoord

Edgerouter gebruiken

• 14 juni 2020
  • 4 reacties
  • 122 keer bekeken

Beste, ik ben bezig om mijn vdsl om te zetten van de experiabox naar een modem in bridge en de edgerouter. Ik heb de configuratie nu zover klaar dat ik als de settop box aan houd hij de routing kan vinden naar de IPTV en televisie werkt dan, maar als hem herstart kan deze de config niet ophalen.

Krijg dan de melding 562.

Internet werkt wel gewoon.

Als ik de config moet delen hoor ik het graag.

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Babylonia 17 juni 2020, 13:34

-- KPN - uitgebreide informatie voor gebruik eigen modem/router
-- De persoonlijke pagina’s bij “netwerkje.com”
-- De persoonlijke pagina’s van ”W v't Hoog”
-- De persoonlijke pagina’s van "Rob Smulders”  (met verwijzing naar "kriegsman.io” ).

Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8

Als ik de config moet delen hoor ik het graag.

Zoek beter (via Google op het Telfort forum  -  KPN forum  -  Tweakers.net)   naar de configuratie die andere gebruikers van een Edgerouter al hebben gedeeld met werkende set-ups.

Met kleine aanpassing zijn te downloaden configuratie-bestanden op het KPN-forum ook voor Telfort in te zetten.

ik heb zo'n beetje alle fora all afgespeurd.

Ik mis denk ik ook maar een kleine setting, vandaar de vraag of iemand mijn config wil inzien.

Reputatie 8

-- KPN - uitgebreide informatie voor gebruik eigen modem/router
-- De persoonlijke pagina’s bij “netwerkje.com”
-- De persoonlijke pagina’s van ”W v't Hoog”
-- De persoonlijke pagina’s van "Rob Smulders”  (met verwijzing naar "kriegsman.io” ).

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Rooiie, welkom bij ons op het forum. Met de linkjes die Babylonia hierboven deelt moet je een heel eind komen volgens mij met het instellen van de Edgerouter volgens mij.

In je eerste bericht heb je het ook over bridged en routed mode, en over TV van ons. De tv-ontvangers werken niet als een modem in bridged mode staat, je kunt daarvoor het beste kiezen voor routerd mode dus.

Reageer