beantwoord

E-mail opvragen lukt niet

• 13 april 2013
  • 78 reacties
  • 14821 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

78 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Er is momenteel een migratie gaande van de mailservers van Telfort.
Het is de bedoeling dat je je accountgegevens wijzigt van Tiscali naar Telfort.
Je emailadres (@tiscali) is een alias van je Telfort-account dus je kan je mailadres(sen) probleemloos wijzigen naar [email]xxxxx@telfort.nl[/email].
Maar ook in Eudora zal je de servergevens moeten wijzigen in:

pop3.telfort.nl
smtp.telfort.nl

Als je voorheen een wachtwoord had dat uit meer dan 8 karakters bestaat moet je deze ook aanpassen, maar dat heb je wellicht al gedaan.

N.B. het is niet verstandig om je emailadres op een forum te zetten, zo kom je aan al die spam... ;)
Je kan dit nog verwijderen tot 10.57 uur door op 'wijzig reactie' te klikken boven je bericht.
Reputatie 8
Badge +16
Installeer Thunderbird eens en kijk of deze hetzelfde gedrag vertoont.
De problemen lijken zich vooralsnog met Outlook Express voor te doen.

Dit heb ik vanavond in een Virtual Box gedaan....

Avast free (versie 😎 geïnstalleerd.
Windows live mail gaf dezelfde foutmelding.
Thunderbird geïnstalleerd maar ik kreeg het account niet werkend.

En vervolgens komt, terwijl ik op de virtuele machineThunderbird draaiend probeer te krijgen, op het host-systeem ineens een testmail binnen in Outlook Express.(???)

En vanaf dat moment werkt alles gewoon weer...

Het lijkt wel of er vanavond iets gewijzigd is... al weet ik niet waar dat dan gebeurd is... Telfort of Avast?
Reputatie 8
Badge +19

Het lijkt wel of er vanavond iets gewijzigd is... al weet ik niet waar dat dan gebeurd is... Telfort of Avast?

Ik vermoed Telfort...
Ik had tot aan het eind van de ochtend nog een enkele hapering in de mail-ontvangst maar de rest van de dag niet meer (opgemerkt).