beantwoord

E-mail opvragen lukt niet

• 13 april 2013
  • 78 reacties
  • 14875 keer bekeken

Reputatie 1
Bij het opvragen van mijn email via Windows Live Mail krijg ik sinds 2 dagen een foutmelding.
Versturen gaat wel. Webmail werkt ook gewoon. Heb via telnet pop3.telfort.nl 11o opgevraagd, deze komt met ready melding, dus is allemaal goed.
Vervolgens onder settings pop3.tiscali.nl veranderd in pop3.telfort.nl. Was n.l. nog steed tiscali. Vraagt op username en password, maar gaat bij inloggen steeds fout. Webmail werkt wel. Vervolgens paswoord via webmail settings aangepast. Maar in Live Mail nog steed foutmelding van username /password niet goed.
Waar kan dit aan liggen?
icon

Beste antwoord door Enterprise 18 april 2013, 10:07

Er is momenteel een migratie gaande van de mailservers van Telfort.
Het is de bedoeling dat je je accountgegevens wijzigt van Tiscali naar Telfort.
Je emailadres (@tiscali) is een alias van je Telfort-account dus je kan je mailadres(sen) probleemloos wijzigen naar [email]xxxxx@telfort.nl[/email].
Maar ook in Eudora zal je de servergevens moeten wijzigen in:

pop3.telfort.nl
smtp.telfort.nl

Als je voorheen een wachtwoord had dat uit meer dan 8 karakters bestaat moet je deze ook aanpassen, maar dat heb je wellicht al gedaan.

N.B. het is niet verstandig om je emailadres op een forum te zetten, zo kom je aan al die spam... ;)
Je kan dit nog verwijderen tot 10.57 uur door op 'wijzig reactie' te klikken boven je bericht.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

78 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hier ook al verschillende keren gehad van de week dan werkt het wel dan weer niet wel raar.

Waar kan dit aan liggen?

Waar het aan kan liggen weet ik niet. Hier (en bij veschillende anderen, die ik ken en gebruik maken van pop3 van telfort/tiscali, precies hetzelfde probleem en inderdaad sinds een dag of twee. Of je nu gebruik maakt van pop3.tiscali.nl (wat het nog steeds deed tot nu toe), of van pop3.telfort.nl, geen response van de server. Tijd voor Telfort om in te grijpen, lijkt me.
Ook ik heb sinds 12 april problemen met inloggen/mailophalen met Thunderbird en mijn 12move.nl email adres. Mijn wachtwoord wordt niet geaccepteerd.

Mailserver pop3.12move.nl antwoordde: Invalid password
Ook hier in Zwolle problemen met inloggen. Geeft melding dat wachtwoord niet klopt. Bij retry lukt het dan wel.
Ook bij de buren zelfde probleem.
Met webmail lukt inloggen wel direct. Ik gebruik Eudora OSE

Wat is er veranderd, of wat is er mis?
Reputatie 8
Badge +16
En als je de instellingen aanpast naar pop3.telfort.nl en smtp.telfort.nl?
Heb ook sinds twee dagen problemen met binnenkomende mail. Normaliter werkte ik met de pop3.12move.nl.

Gewijzigd naar pop3.telfort.nl nav de tip op dit forum. Toen kwamen de mails binnen maar na 5 minuten werkt dit ook niet meer en is de fout helaas weer terug.

Zal dus moeten even wachten op het oplossen van de storing bij telfort.

Webmail werkt wel.
Reputatie 8
Badge +16
En van de soringspagina:

Momenteel kunt u problemen ondervinden met het ontvangen van e-mail.
U kunt eventueel zelf de instellingen wijzingen naar:
- Inkomende mailserver: pop3.telfort.nl
- Uitgaande mailserver: smtp.telfort.nl

Wij werken hard aan een oplossing, echter is momenteel nog niet bekend wanneer de problemen verholpen zijn. Onze excuses voor het ongemak.
Bij mij staat mijn outlook op pop3.telfort.nl en smtp.telfort.nl en nog steeds geen mail....
Badge
Ik had het probleem ook en heb het opgelost! Verander je instellingen voor e-mail.
Bij mij verwees dit nog naar tiscali
Server voor inkomende e-mail: pop3.telfort.nl
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.telfort.nl
Wachtwoord: Je nieuwe e-mail ww wat je afgelopen maand heb moeten wijzigen.

Bedankt voor je reactie, ik heb echter geen bericht ontvangen dat ik een wachtwoord zou moeten wijzigen. 
Badge
Ik heb er ook last van. Het vervangen van de server instellingen van tiscali naar telfort, helpt niet. Bagger dat dit gebeurt. Webmail werkt nog wel gelukkig. Ik kan niet buiten mijn gewone mail-client. Wanneer is dit opgelost?

Webmail doet het bij mij ook niet.
Reputatie 8
Badge +16
Bij mij staat mijn outlook op pop3.telfort.nl en smtp.telfort.nl en nog steeds geen mail....

En wat is de foutmelding dan die je krijgt?
Reputatie 3
Badge
Telfort webmail onbereikbaar: De server op 213.205.33.104 doet er te lang over om te antwoorden. Telfort imap server werkt half: Alleen de inbox is te lezen via imap.telfort.nl. De andere mappen niet meer.

Imap wordt officieel nieteens ondersteund door Telfort 😉
Reputatie 3
Badge
Telfort gaat toch wel erg achteruit met de service! Sinds twee dagen getob met email en nu kon ik vandaag helemaal niets meer ontvangen. Op dit forum moet ik lezen dat pop3.tiscali veranderd moet worden in pop3.telfort.nl. Nou ja, dat zal wel, belachelijk, daar krijg je toch bericht van? Nee dus. Toch maar even proberen! Ik heb nu voor zowel inkomend als uitgaande mail maar allebei pop3.telfort/smtp.telfort.nl gedaan en mijn emailadressen ook veranderd. Nu komt de mail gewoon binnen. Dus lang leve het forum en heel veel dank. En Telfort: Ga vooral zo door, daar maak je vriendjes mee!!!

Hoi Ducky, moet je dit zien. Let vooral even op de plaatsingsdatum ;)
Op 10 december 2012 is trouwens ook aangekondigd dat er een maill migratie zou gaan plaats vinden.

Migratie mailplatform
Datum bericht:  12 maart 2013 

Status Open

Algemeen
Tussen 15 april en 24 april zal de Telfort e-mail omgeving worden vernieuwd. Wij doen er alles aan om u zo min mogelijk hinder hiervan te laten ondervinden. In deze periode dient u echter rekening te houden met tijdelijke beperkingen in de dienstverlening. Na de werkzaamheden kunt u gebruik maken van een verbeterde webmailomgeving.

In deze FAQ kunt u lezen wat deze werkzaamheden en de verbeterde webmailomgeving voor u betekenen.

Waar dien ik rekening mee te houden tijdens de werkzaamheden?

Telfort Webmail
Een aantal secundaire functionaliteiten van de Telfort webmail dienst zijn tijdens de werkzaamheden niet beschikbaar. Het gaat om adresboek beheer, contactpersonen aanmaken en filters wijzigen. De webmail dienst zelf blijft uiteraard werkzaam. De genoemde functionaliteiten zijn na de afronding van de werkzaamheden weer beschikbaar.

Mail client (Outlook, Outlook Express, etc)
Geen Impact

Mijntelfort
U kunt wel wijzigingen doorvoeren in MijnTelfort maar enkele wijzigingen worden pas na afloop van de werkzaamheden actief gemaakt. Denkt u hierbij onder andere aan wijzigingen in wachtwoorden en e-mail aliassen.

Waar dien ik rekening mee te houden na de werkzaamheden aan het e-mail platform?

Nieuwe Webmail omgeving
Nadat de werkzaamheden zijn afgerond zult u inloggen op de nieuwe webmail omgeving. Deze webmail omgeving heeft een aantal voordelen. De belangrijkste daarvan zijn:
- Nieuw uiterlijk. De verschillende functionaliteiten zijn makkelijker te herkennen en te vinden.
- De webmail omgeving is voortaan ook beschikbaar als een mobiele versie. U kunt de webmail dus ook via de browser van uw smart phone bekijken.
- Uw adresboeken, regels en filters gaan allemaal over naar de nieuwe webmail. Hierover hoeft u zich dus geen zorgen te maken.

Let op!
Het ophalen van e-mail vanuit externe mailboxen is na de werkzaamheden niet meer mogelijk. U zal deze mailboxen (Gmail of Hotmail bijvoorbeeld) voortaan los moeten benaderen om daar uw mail uit te lezen. Wat u ook kunt doen is deze e-mail automatisch te laten doorsturen naar uw Telfort e-mail adres.

U kunt voortaan geen IP adressen invullen voor de inkomendeen de uitgaande mailserver.
De enige juiste instellingen zijn:
Reputatie 8
Badge +16
En op 15-3-2013 is dit ook nog eens per mail aan alle gebruikers gecommuniceerd:

Geachte heer/ mevrouw,

Tussen 15 april en 24 april zal de Telfort mail omgeving worden vernieuwd zodat deze gebruiksvriendelijker en mooier wordt. In deze e-mail vertellen wij u graag wat dit voor u betekent.

De migratie
Tijdens en na de aangegeven periode blijft de e-maildienst ongewijzigd en kunt u uw mails blijven lezen, versturen en ontvangen. Ook eventuele regels en filters die u heeft ingesteld blijven werkzaam. Bekijkt u uw Telfort mail via webmail.telfort.nl dan kunt u mogelijk tussen 15 april en 24 april geen gebruik maken van extra functionaliteiten zoals: het aanpassen van adresboeken, contactpersonen en filters. Nadat de mail omgeving is aangepast worden deze functionaliteiten weer actief.

De nieuwe mailomgeving
Nadat de e-mail omgeving is vernieuwd ervaart u niet alleen een meer gebruiksvriendelijke omgeving maar kunt u ook gebruik maken van een aantal verbeteringen. Zo kunt u bijvoorbeeld instellen welk afzenderadres u wilt gebruiken.

Vragen?
Voor vragen kunt u terecht op de website van de klantenservice. Telefonisch kunt u contact opnemen met onze klantenservice op 0900-9596. Kosten 0,10 per minuut met een maximum van 15,- plus de eventuele kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon. Ma t/m vr 09.00-21.00 uur en Zaterdag 10.00-17.00 uur
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Telfort Klantenservice
Reputatie 3
Badge
En op 15-3-2013 is dit ook nog eens per mail aan alle gebruikers gecommuniceerd: Geachte heer/ mevrouw, Tussen 15 april en 24 april zal de Telfort mail omgeving worden vernieuwd zodat deze gebruiksvriendelijker en mooier wordt. In deze e-mail vertellen wij u graag wat dit voor u betekent. De migratie Tijdens en na de aangegeven periode blijft de e-maildienst ongewijzigd en kunt u uw mails blijven lezen, versturen en ontvangen. Ook eventuele regels en filters die u heeft ingesteld blijven werkzaam. Bekijkt u uw Telfort mail via webmail.telfort.nl dan kunt u mogelijk tussen 15 april en 24 april geen gebruik maken van extra functionaliteiten zoals: het aanpassen van adresboeken, contactpersonen en filters. Nadat de mail omgeving is aangepast worden deze functionaliteiten weer actief. De nieuwe mailomgeving Nadat de e-mail omgeving is vernieuwd ervaart u niet alleen een meer gebruiksvriendelijke omgeving maar kunt u ook gebruik maken van een aantal verbeteringen. Zo kunt u bijvoorbeeld instellen welk afzenderadres u wilt gebruiken. Vragen? Voor vragen kunt u terecht op de website van de klantenservice. Telefonisch kunt u contact opnemen met onze klantenservice op 0900-9596. Kosten 0,10 per minuut met een maximum van 15,- plus de eventuele kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon. Ma t/m vr 09.00-21.00 uur en Zaterdag 10.00-17.00 uur Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Telfort Klantenservice

🙂 oja die was ik even vergeten 😉
Allemaal bekende verhalen.

Maar hier doet de mail al dagen het niet. Eerst was het alsmaar vragen om het wachtwoord, nu is het er helemaal mee gestopt. Alles gedaan wat hierboven staat, maar de server is onbereikbaar.
Reputatie 3
Badge
Allemaal bekende verhalen. Maar hier doet de mail al dagen het niet. Eerst was het alsmaar vragen om het wachtwoord, nu is het er helemaal mee gestopt. Alles gedaan wat hierboven staat, maar de server is onbereikbaar.

ja kan best zo zijn dat de problemen eerder zijn ontstaan uiteraard. Maar voor men van een storing kan spreken zijn er voorbeelden nodig. Hier kan natuurlijk een aantal dagen overheen gaan als er weinig mensen laten weten dat iets niet werkt
Allemaal bekende verhalen.

Maar hier doet de mail al dagen het niet. Eerst was het alsmaar vragen om het wachtwoord, nu is het er helemaal mee gestopt. Alles gedaan wat hierboven staat, maar de server is onbereikbaar.

Volgens mij staat dit forum vol met voorbeelden. Op de PC van mijn vrouw en laptop dezelfde problemen.
Reputatie 3
Badge
Allemaal bekende verhalen. Maar hier doet de mail al dagen het niet. Eerst was het alsmaar vragen om het wachtwoord, nu is het er helemaal mee gestopt. Alles gedaan wat hierboven staat, maar de server is onbereikbaar. Volgens mij staat dit forum vol met voorbeelden. Op de PC van mijn vrouw en laptop dezelfde problemen.

ja klopt, alleen zonder klantgegevens kunnen ze vrij weinig doen aangezien ze de problemen dan niet kunnen traceren 😉
Reputatie 3
Badge
kijk hier eens

https://forum.telfort.nl/over-forum-feedback-250/mijn-tiscali-mail-komt-niet-meer-binnen-33476/index2.html#post337134

en hier

https://forum.telfort.nl/overig-internet-272/telfort-e-mail-ligt-eruit-33454/index4.html#post337151
Reputatie 1
Badge
Dat lijkt me nou ook weer niet nodig, hoor.

Ik bedoel dat ik niet meer tiscali.nl, maar telfort.nl achter mijn naam zet! Zelfs ik snap wel dat ik niet het hele adres hoef te veranderen!
Reputatie 1
Badge
Telfort gaat toch wel erg achteruit met de service! Sinds twee dagen getob met email en nu kon ik vandaag helemaal niets meer ontvangen. Op dit forum moet ik lezen dat pop3.tiscali veranderd moet worden in pop3.telfort.nl. Nou ja, dat zal wel, belachelijk, daar krijg je toch bericht van? Nee dus. Toch maar even proberen! Ik heb nu voor zowel inkomend als uitgaande mail maar allebei pop3.telfort/smtp.telfort.nl gedaan en mijn emailadressen ook veranderd. Nu komt de mail gewoon binnen. Dus lang leve het forum en heel veel dank. En Telfort: Ga vooral zo door, daar maak je vriendjes mee!!!

Op 10 december 2012 is trouwens ook aangekondigd dat er een maill migratie zou gaan plaats vinden.

Migratie mailplatform
Datum bericht: 12 maart 2013

Status Open

Algemeen
Tussen 15 april en 24 april zal de Telfort e-mail omgeving worden vernieuwd. Wij doen er alles aan om u zo min mogelijk hinder hiervan te laten ondervinden. In deze periode dient u echter rekening te houden met tijdelijke beperkingen in de dienstverlening. Na de werkzaamheden kunt u gebruik maken van een verbeterde webmailomgeving.

In deze FAQ kunt u lezen wat deze werkzaamheden en de verbeterde webmailomgeving voor u betekenen.

Telfort Webmail
Een aantal secundaire functionaliteiten van de Telfort webmail dienst zijn tijdens de werkzaamheden niet beschikbaar. Het gaat om adresboek beheer, contactpersonen aanmaken en filters wijzigen. De webmail dienst zelf blijft uiteraard werkzaam. De genoemde functionaliteiten zijn na de afronding van de werkzaamheden weer beschikbaar.

Geen Impact

Mijntelfort
U kunt wel wijzigingen doorvoeren in MijnTelfort maar enkele wijzigingen worden pas na afloop van de werkzaamheden actief gemaakt. Denkt u hierbij onder andere aan wijzigingen in wachtwoorden en e-mail aliassen.

Waar dien ik rekening mee te houden na de werkzaamheden aan het e-mail platform?

Nieuwe Webmail omgeving
Nadat de werkzaamheden zijn afgerond zult u inloggen op de nieuwe webmail omgeving. Deze webmail omgeving heeft een aantal voordelen. De belangrijkste daarvan zijn:
- Nieuw uiterlijk. De verschillende functionaliteiten zijn makkelijker te herkennen en te vinden.
- De webmail omgeving is voortaan ook beschikbaar als een mobiele versie. U kunt de webmail dus ook via de browser van uw smart phone bekijken.
- Uw adresboeken, regels en filters gaan allemaal over naar de nieuwe webmail. Hierover hoeft u zich dus geen zorgen te maken.

Let op!
Het ophalen van e-mail vanuit externe mailboxen is na de werkzaamheden niet meer mogelijk. U zal deze mailboxen (Gmail of Hotmail bijvoorbeeld) voortaan los moeten benaderen om daar uw mail uit te lezen. Wat u ook kunt doen is deze e-mail automatisch te laten doorsturen naar uw Telfort e-mail adres.

U kunt voortaan geen IP adressen invullen voor de inkomendeen de uitgaande mailserver.

Geen Impact
Tot zover heb ik het dus gelezen en helaas klopt dit dus niet. Verder staat onderaan het bericht over die IPadressen. Nooit gebruikt. Echter, ik heb er geen erg in gehad dat ik dus tiscali moest veranderen in telfort. Maar oké, het is bij mij nu opgelost.
Reputatie 1
Badge

Migratie mailplatform
Datum bericht: 12 maart 2013

Status Open

Algemeen

Telfort Webmail

Geen Impact

Mijntelfort

Nieuwe Webmail omgeving

Let op!

Geen Impact

Tot zover heb ik het dus gelezen en helaas klopt dit dus niet. Verder staat onderaan het bericht over die IPadressen. Nooit gebruikt. Echter, ik heb er geen erg in gehad dat ik dus tiscali moest veranderen in telfort. Maar oké, het is bij mij nu opgelost.
Reputatie 1
Badge
Nu ben ik wel erg druk en overdreven bezig, sorry.:o
Reputatie 8
Badge +16
Aangezien dit mijn eigen topic is even een subtiel schopje .... ;)

- ik heb gewoon een Telfort account.
- ik gebruik pop3.telfort.nl zoals ook op de Telfort website staat vermeld.
- sinds een aantal dagen kan Outlook Express geen verbinding meer maken.
- Telfort webmail werkt wèl.

Voor alle duidelijkheid:
- ik heb geen Tiscali account.
- ik gebruik geen ip-adressen bij de serverinstellingen.