E-mail doorsturen/kopieren naar een ander adres

• 23 oktober 2012
  • 1 reactie
  • 1824 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
Beste lezers,

Ik heb een tiscali-ADSL account en een hollandsnieuwe GSM en data abbo. Op mijn smartphone kan ik inkomende mail van mijn tiscali account lezen (POP3) . Maar niet versturen (SMTP). Dit schijnt niet mogelijk te zijn ivm twee verschillende netwerken.

Als oplossing laat ik binnen telfort webmail de mail automatisch doorsturen naar een yahoo-account dat ik op mn telefoon ook kan gebruiken om mail mee te versturen. Echter, het doorsturen wist het bericht ook van de telfort server. Waardoor ik deze thuis in outlook niet meer ontvang. Niet wenselijk dus.

Een andere mogelijkheid is de webmail optie "stuur kopieen van alle mail naar ". Deze laat het oorspronkelijke bericht op de telfort server staan. Echter, in yahoomail geeft deze mail alleen de volgende tekst "the attached message is an automatically generated copy of mail delivered to [mijn mailadres]". Ik heb geen enkele mogelijkheid de inhoud van het bericht te kunnen bekijken (ook niet als een attachment). Dit is ook niet wat ik wil.

Wat een hoop gedoe voor zoiets schijnbaar eenvoudigs als mail kunnen lezen en versturen op je mobiel....

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is? Dank alvast & groeten, Jor.

1 reactie

gebruik outlook.com vandaaruit kun je ook pop email ophalen 

Reageer