Dynamisch IP adres werkt niet goed met Samsung TV

• 26 april 2019
  • 45 reacties
  • 1396 keer bekeken

Hallo iedereen,

ik heb sinds een paar dagen een Samsung 55Q9F. Ben er best blij mee, alleen is er probleem..

de tv’s heeft geen draadloze verbinding met het internet als ik een paar min videos bekijk op youtube of netflix. Heel erg irritant.

Heb Samsung gebeld en die vertelde mij dat het ligt aan de router, door de dynamisch ip adres..

KLOPT DIT? of is dit een manier om stil te houden. Bedraad gaat het heel erg goed. Maar bedrading over je woonkamer is lelijk en heel erg gevaarlijk.

iemand? Moet ik bij telfort zijn voor een statisch ip?

45 reacties

Dat is mijns inziens flauwekul vanuit Samsung. Mijn TV ook Samsung verliest de verbinding niet maar met het aanzetten duurde het soms behoorlijk lang voor er verbinding via wifi was.

Daarom heb ik deze sinds vandaag bedraad aangesloten. Is jouw TV bedraad aangesloten en zo ja direct op het modem en welk model heb je. Het adres veranderd niet op het moment dat beiden aanstaan. Het ip adres kan je statisch maken dit doe je in het modem.
op dit moment is mijn samsung 55q9f direct aangesloten op de experia box v10a. Werkt goed.

Maar op de wifi is een ramp.. is dit gewoon een error in de tv (wifi) of ligt het echt aan de router?
Afstand tv en router is 1,5 meter of minder..
Hoe maak je je ip statisch? Ik wil het wel effe proberen
Owww de v10a. Beiden in dit geval deze is nog betrekkelijk nieuw en heeft nog aardig wat kinderziektes. Voor de v10a zal iemand anders dat uit moeten leggen.
Hallo @Sam85 ,
Wat is hier zo gevaarlijk aan? Ik vind een wifiverbinding gevaarlijker en minder stabiel dan een goede bekabelde verbinding.
KLOPT DIT? of is dit een manier om stil te houden. Bedraad gaat het heel erg goed. Maar bedrading over je woonkamer is lelijk en heel erg gevaarlijk.
Reputatie 8
Badge +10
Hallo @Sam85 ,
Wat is hier zo gevaarlijk aan? Ik vind een wifiverbinding gevaarlijker en minder stabiel dan een goede bekabelde verbinding.KLOPT DIT? of is dit een manier om stil te houden. Bedraad gaat het heel erg goed. Maar bedrading over je woonkamer is lelijk en heel erg gevaarlijk.

Nou... je kan er zomaar over struikelen. 🙄
Reputatie 8
Badge +10
Hoe maak je je ip statisch? Ik wil het wel effe proberen
https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/devices-ip-adres-toekennen-in-v10a-455386
Hallo @Sam85 ,
Wat is hier zo gevaarlijk aan? Ik vind een wifiverbinding gevaarlijker en minder stabiel dan een goede bekabelde verbinding.KLOPT DIT? of is dit een manier om stil te houden. Bedraad gaat het heel erg goed. Maar bedrading over je woonkamer is lelijk en heel erg gevaarlijk.
Hallo @Sam85 ,
Nou... je kan er zomaar over struikelen. 🙄
dit
Kan je hier een virtuele medewerker spreken van telfort? Ik zou graag mijn ip adres statisch maken.
Nee geen virtuele wel echte maar die zullen vrij hebben zie de link in het berichtje van Enterprise.
ik heb de link geprobeerd. Maar geeft reservering aan ???
Zo te lezen gaat het om dit stukje.

Vanaf het beginscherm klik je links op Network.
Hierna zie je bovenin het scherm een heel aantal opties staan.
Als je je muis houdt over LAN komt er een menuutje naar beneden met daarin LAN DHCP.
Die moet je hebben, daar kun je met de blauwe Add knop een nieuwe DHCP binding ofwel vast IP adres aanmaken.

Je zal dan wel het mac adres van de tv moeten weten.
Hallo @Sam85 , je kunt op de TV zelf ook een statisch adres ingeven.
Allereerst bedankt voor jullie feedback.

Het heeft me een tijdje geduurd om op mijn persoonlijke router pagina te komen. Ik ben dan ook een tech analfabeet.

Hoe maak je een ip adres aan voor je tv zoals boven is beschreven? Mac adres? waar kan ik dat terug vinden op de tv?
Alles doorgenomen met Galdor.. zelfde probleem..

de reparatie dienst van Samsung gaat mij maandag bellen. De wifi is gewoon stuk. Heb van alles geprobeerd, hotspot op 4g, resetten, updaten, statische ip adres.

zelfde probleem.
Lijkt er wel op dat het in de tv zit. De v10a geeft met andere apparaten via wifi geen gedoe?
de router is heel erg goed. Ik heb hem sinds een maand, en mijn oude tv panasonic pakte hem ook goed. Mobieltjes/laptop ook..

het is echt de tv. Echt jammer.
Reputatie 8
Badge +11
In de router onder WLAN > 2.4 Ghz en 5 Ghz, wat staat daar bij kanaalkeuze? Als deze op automatisch staat kun je op beide pagina's het vinkje eens weghalen bij "including channel 12, 13/including DFS channel". Er zijn apparaten die slecht kunnen omgaan met sommige kanalen.
Reputatie 8
Badge +9
Dag @Sam85. Van harte welkom hier op het Forum. Wat lastig dat je Samsung TV geen verbinding krijgt met WiFi. Ik begrijp dat je op andere apparaten geen problemen ervaart met je WiFi-verbinding. Het advies om je TV een statisch IP te geven heeft niet geholpen, lees ik. Dat is jammer. Volgens mij geeft @GJC ook nog een prima tip. 🙂 Ik ben benieuwd of die helpt!

@Galdor68, @JanD, @Enterprise en @GJC, bedankt voor het meedenken en de adviezen. 👍🏼
Reputatie 8
Badge +9
Hallo @Sam85. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd in dit topic. Ik ben benieuwd hoe het nu is. Heb je nog iets gehad aan de tip van @GJC? Ik hoor het graag.
Samsung is langs geweest met monteurs en onderdelen voor mogelijke reparaties.

het ligt aan de router. Er is nooit een wifi fail gedetecteerd in de tv. Het systeem gaf letterlijk aan: WIFI Fail 0 (zero)

vervolgens hebben we een half uur durende voetbal op youtube gekeken ajax tegen tottenham (denk ik).

wifi signaal deed het perfect via de 4g. Als het via de modem gaat dan verbreekt hij contact binnen een minuut of soms paar minuten.
Hallo @Sam85. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd in dit topic. Ik ben benieuwd hoe het nu is. Heb je nog iets gehad aan de tip van @GJC? Ik hoor het graag.
Ik weet bij god niet wat hij bedoelt.
Hallo @Sam85
wifi signaal deed het perfect via de 4g

Ik weet niet wat jij hiermee bedoelt.
4G is een mobiel signaal en wifi is een modemsignaal.

Reageer