beantwoord

DVS kapot

• 14 september 2020
  • 14 reacties
  • 173 keer bekeken

Reputatie 1

Onze tv-ontvanger (type DVS 1200) is kapot. Het apparaat geeft geen leven meer, ook niet na resetten. Het LED-lampje brand ook niet meer. De ontvanger wordt vrij warm als deze in het stopcontact zit. Het lijkt alsof er iets doorgebrand is. Kan Telfort/KPN ons een nieuwe (set) opsturen aub.?

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Niek - Telfort 16 september 2020, 10:37

Ik heb het even uitgezocht. Er zit standaard 2 jaar garantietermijn op de draadloze verbindingsset. Je geeft aan dat de set ongeveer 2 jaar oud is, dus ik hoop dat ze niet ouder zijn dan 2 jaar. Wat je kunt doen is de set meenemen (alle adapters) naar een KPN winkel bij jou in de buurt. Om gebruik te kunnen maken van de garantie heb je een aankoopbewijs nodig van de draadloze verbindingsset. In de winkel kan de set vervolgens worden omgeruild. Ik heb helaas niet de mogelijkheid om je een nieuwe set toe te sturen. 

Naast het garantiebewijs is er nog een voorwaarde om een nieuwe set mee te krijgen. Er moet sprake zijn van 'juist gebruik’ van de draadloze set. Ik ga ervan uit dat dit het geval is, maar voor de volledigheid noem ik het toch maar eventjes. 

Er is geen sprake van juist gebruik als de aankoop;

- Verwaarloosd is. Dat wil zeggen: onvoorzichtig en/of ondeskundig is gebruikt, behandeld of onderhouden
- Niet volgens de voorschriften is aangesloten, geïnstalleerd, gebruikt en/of gecombineerd met andere producten
- Er gerepareerd is met andere onderdelen dan welke door de fabrikant voorgeschreven en/of er werkzaamheden zijn uitgevoerd door een niet door de fabrikant gecertificeerde leverancier.

Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 3

Welkom op ons Forum @Easypreciezy! Ik begrijp dat er een draadloze verbindingsadapter niet meer werkt. Dit is geen tv-ontvanger, maar een kastje van waaruit een internetkabel loopt naar waarschijnlijk de tv-ontvanger :) Hoe lang heb je deze adapters al? En is de andere adapter nog wel in orde? 

Reputatie 1

Goedenavond Niek, het gaat inderdaad om de draadloze verbindingsset. Excuus voor de verwarring. Er is er een stuk. De ander lijkt het nog te doen (het led lampje knippert nog). 

De set is ongeveer 2 jaar jong. 

Kunt u me helpen aan een nieuwe (set)? 

Bedankt alvast. 

Mvg, 

Eaz

Reputatie 8
Badge +18

Omdat ze al 2 jaar oud zijn ben ik benieuwd of er voor een nieuw exemplaar betaald moet worden

Reputatie 1

Nou, daar reken ik wel op. Het kastje is nog maar 2 jaar oud. Je mag tich zeker wel verwachten dat zoiets meer dan 2 jaar meegaat. Zeker voor de prijs die ik Telfort heb betaald!

Gr. Eaz

Ik hoor vaak dat die dingen het begeven, de 500/600 zijn een stuk beter dan de 1200.

Zijn trouwens gewoon gerebranded devolo’s.

Reputatie 8

“Gebrandmerkte” Devolo's  als ze het in die korte tijd begeven.  :nerd:  :sunglasses:  :wink:

Reputatie 1

Graag zou ik een reactie van Telfort / KPN ontvangen wanneer ik een nieuwe DVS (set) opgestuurd kan krijgen? B.v.d.

@Niek - Telfort 

Reputatie 3

Ik heb het even uitgezocht. Er zit standaard 2 jaar garantietermijn op de draadloze verbindingsset. Je geeft aan dat de set ongeveer 2 jaar oud is, dus ik hoop dat ze niet ouder zijn dan 2 jaar. Wat je kunt doen is de set meenemen (alle adapters) naar een KPN winkel bij jou in de buurt. Om gebruik te kunnen maken van de garantie heb je een aankoopbewijs nodig van de draadloze verbindingsset. In de winkel kan de set vervolgens worden omgeruild. Ik heb helaas niet de mogelijkheid om je een nieuwe set toe te sturen. 

Naast het garantiebewijs is er nog een voorwaarde om een nieuwe set mee te krijgen. Er moet sprake zijn van 'juist gebruik’ van de draadloze set. Ik ga ervan uit dat dit het geval is, maar voor de volledigheid noem ik het toch maar eventjes. 

Er is geen sprake van juist gebruik als de aankoop;

- Verwaarloosd is. Dat wil zeggen: onvoorzichtig en/of ondeskundig is gebruikt, behandeld of onderhouden
- Niet volgens de voorschriften is aangesloten, geïnstalleerd, gebruikt en/of gecombineerd met andere producten
- Er gerepareerd is met andere onderdelen dan welke door de fabrikant voorgeschreven en/of er werkzaamheden zijn uitgevoerd door een niet door de fabrikant gecertificeerde leverancier.

Reputatie 1

Vanmiddag bij de KPN Winkel geweest. De DVS viel net 3 weken buiten de 2 jaar garantie. Moest praten als brugman. Uiteindelijk uit coulance een nieuwe meegekregen.

Dus KPN hartelijk dank voor de goede service!

Hiermee is dit item wat mij betreft afgesloten. 

Nu hopen dat ze het langer uithouden, ik was snel klaar met die dingen, maar mijn stroomnet werkt niet mee.

Koste wat moeite maar nu liggen er alle verdiepingen 2 kabels per kamer.

Reputatie 3

Blij om te horen dat je toch nieuwe mee hebt gekregen @Easypreciezy! Drie weken buiten de garantietermijn is alsnog buiten de garantietermijn natuurlijk, maar een beetje geluk mag je soms best hebben :) 

Reputatie 8

Garantie of niet, er is een normaal te verwachten gebruikstermijn dat producten mee zullen gaan waar consumenten zich wettelijk gezien op kunnen beroepen.

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie

Reputatie 1

Precies @Babyloniat dat is helemaal waar! Voor hetzelfde geld, gaat de fabrikant goedkope apparatuur maken die net de garantietermijn haalt en het daarna begeeft. Lekker goedkoop voor KPN natuurlijk, maar niet eerlijk t.o.v. de klant.

Gelukkig heb ik in dit geval een positieve klantervaring! 

@Easypreciezy Dat zullen die Duitsers niet doen, enige verschil is het omhulsel.

Als je trouwens de Devolo cockpit software van de site van Devolo haalt kun je misschien ook nog een betere firmware er inzetten, ze worden regelmatig verbeterd, de 600 ging prima.

Reageer