vraag

Doorsturen e-mail herstellen

• 2 september 2012
  • 12 reacties
  • 5797 keer bekeken

Badge
Sinds 7 augustus werkt het automatisch doorsturen van ontvangen e-mail niet meer.
Kunt u dit herstellen en aangeven waarom deze functie gestopt is?

b.v.d. Eric-Frank.

12 reacties

Badge
Wanneer komt er een antwoord of oplossing van dit probleem?
Doorgaans binnen drie dagen antwoord?!

b.v.d. Eric-Frank.
Reputatie 1
Sinds 7 augustus werkt het automatisch doorsturen van inkomende mail (copyforwarding) ook bij mij niet meer.
Al drie keer heb ik de telefonische helpdesk benaderd.
Zij kunnen er zelf niets aan doen en willen of kunnen mij ook niet doorverbinden met een afdeling die daar wel wat aan zou kunnen doen.
Wel hebben ze (drie maal) beloofd aandacht aan dit euvel te besteden en de vraag door te sturen naar ....  ja ......   naar ergens.
Tot op heden nog geen resultaat.

Toch maar zelf wat onderzoek gedaan.
Voor 7 augustus werd de copyforwarding keurig gedaan en kwam binnen van IP adres 213.205.33.114  of 115 (behorende bij tiscali.it     hoezo it ???)
De copyforwarding werd dus keurig het net opgestuurd (en niet zoals een helpdesk medewerker beweerde: intern afgehandeld [althans, dat was de situstie tot 7 augustus]).

Na 7 augustus blijkt de copyforwarding inkomende mail nog steeds te werken.
Copyforwarding naar een andere ISP (bv hetnet) wordt het wereldwijde net opgestuurd (via 213.205 33 114 van tiscali.it).
Maar  ....  copyforwarding naar telfort of tiscali werkt niet.  (blacklist ??)

Dames en heren Telfort, word eens wakker en doe daar wat aan. Ik betaal toch immers voor uw diensten.

N.B. Een tijdelijke oplossing: (met de nadruk op tijdelijk)
- maak een nieuw e-mail account aan bij bv. gmail.com
- maak een copyforwarding van telfort e-mail naar gmail
- maak bij gmail een copyforwarding naar telfort.
het werkt nu, maar wel met een omweg met meer kans op fouten.

gr. Hans RdK
Badge
Geachte heer ...,

Op 29-08-2012 heeft u via het webformulier een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort internet. Hieronder leest u onze reactie.

Telfort begrijpt dat het vervelend is dat de e-mail niet optimaal werkt. Wij willen graag dat alle klanten optimaal gebruik kunnen maken van onze diensten.

Op dit moment hebben wij een storing met Telfort Webmail. Wij werken er hard aan dit probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Onze excuses voor het ongemak.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice internet

- - -

Fijn dat er hard gewerkt wordt aan de Telfort Webmail storing. Echter tot op heden zonder resultaat.

Een mail vanuit een Telfort mailadres naar een onbestaand Telfort-emailadres verdwijnt; er komt geen melding dat de mail onbezorgbaar is. Terwijl eenzelfde mail vanuit een niet-Telfort-mailadres wel een melding terug ontvangt.

Wellicht ligt de oorzaak van beide fouten in dezelfde verandering die op 7 augustus is doorgevoerd.
Badge +1
@Hans RdK,

Welkom op het forum! Mijn excuses voor de late reactie. U kunt de mail naar ieder willekeurig mail adres laten doorsturen, u kunt dit instellen via webmail.telfort.nl Klik daar op 'instellingen' en dan 'mail ontvangen'. Ik heb dit net getest en moet gewoon werken, ook naar een Telfort of Tiscali mailadres.

Jeroen
Badge
Beste Jeroen,

Dank voor je reactie en je aangeboden excuses voor de zeer late reactie.
Maar het werkt echt nog steeds NIET. Ik weet niet wat en hoe je getest hebt.
Een mail verstuurd van een Telfort (of anders dan Telfort) emailadres naar een Telfort emailadres/alias waarin de ontvangen mail wordt doorgestuurd naar een ander Telfort emailadres/alias komt daar NIET aan.

Kun je er zorg voor dragen dat het bij de juiste oplosgroep binnen Telfort/KPN terecht komt?
En wat is er sinds 7 augustus in het netwerk aangeppast zodat het doorsturen van mail niet meer werkt?

b.v.d. Groet, Eric-Frank.
Reputatie 1
Beste Jeroen,

Dank voor je reactie en de aangeboden excuses voor de late reactie.

Evenals Erik-Frank (efvl) werkt het bij mij ook (nog) niet.
Copyforwarding (inkomende mail) werkt wel naar andere ISP's (b.v. gmail.com en hetnet.nl) maar van Telfort naar Telfort werkt nog steeds niet. (althans bij mij niet)
Deze situatie is al zo sinds 7 augustus 2012.

hartelijke groet
Hans RdK
Badge +1
@efvl,

Vervelend dat u nog steeds het zelfde probleem ervaart. Ik zet dit probleem door naar de juiste afdeling. Zodra ik een terugkoppeling heb zal ik u dit laten weten.

@Hans RdK,

Voor welk mailadres heeft een copyforward ingesteld? Kunt u mij het betreffende e-mailadres via een privébericht kenbaar maken, ik kan dan onderzoeken waar dit mis gaat.

Jeroen
Reputatie 1
Na ruim 40 dagen en nachten is dan toch vandaag ergens tussen 16.35 en 19.31 het wonder geschied.
Copyforwarding (inkomde mail) van Telfort naar Telfort werkt weer.

5 dagen nadat een zekere "Jeroen" zich met de zaak is gaan bezighouden, lijkt het probleem opgelost.

Jeroen, bedankt.
Badge
Klopt! Het werkt weer als vanouds!
Vanavond om 20:22uur kwam bij mij de eerste forwarded mail weer binnen.

Jeroen, dank voor het doorzetten naar de juiste afdeling.
Mogen wij weten welke afdeling dit is?
Dan kunnen we bij een eventuele volgende keer dit direct bij de helpdesk/klantenservice meegeven.

Dank, groet, Eric-Frank.
Reputatie 1
Jeroen,

Ik heb door de Telfort webmail -> Instellingen voor inkomende mail ->  Stuur alle e-mail automatisch door naar: mijn gmail adres....en het werkt niet.
Stuur kopieën van alle e-mail naar de zelvde gmail adres werkt wel, maar het stuurt een copie van Telfort inkommende email als bijlage (niet handig te gebruiken en niet ideal: wat gebeurt met bilages van bilages?...) :

Suggestie van Telfort helpdesk suggestie: instelligen van mijn gmail aanpassen.
Ik heb geprobeerd maar niets relevant gevonden.
Ik heb de idee dat de probleem van Telfort met emails door te sturen is terug....
Bedankt voor een oplossing.
Pantheist
Badge
Het doorsturen van email werkt nog steeds en als vanouds weer goed.
Topic kan gesloten worden.
Badge +1
@pantheist,

Welkom op het forum! Vervelend te lezen dat u problemen heeft met het doorsturen van uw mail. Graag zoek ik voor u uit wat er misgaat, als u uw e-mailadres, naam, postcode en huisnummer via een privébericht kenbaar maakt kan ik dit voor u onderzoeken.

Reageer