beantwoord

Dns opnieuw instellen voor PlayStation

• 3 april 2019
  • 2 reacties
  • 293 keer bekeken

Na 3 maanden heen en weer bellen met PlayStation komen ze nu weer met iets nieuws. Ik moet met telfort mijn Dns opnieuw instellen maar bij telfort telefonisch word ik hier naartoe verwezen. Van PlayStation moet ik met iemand van telfort samen mijn Dns opnieuw instellen en dan doet hij het weer. Ik probeer hoop te houden want er is steeds een nieuw probleem. Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Babylonia 4 april 2019, 05:21

In een Telfort modem/router heb je mogelijk wel een optie om alternatieve DNS-servers in te stellen.
Alleen bij de modellen:
  • ZyXEL P-2812HNU-F1
  • Experia Box V8
  • Experia Box V10
Maar of dat enig soelaas biedt vraag ik me af?
Er zijn "duizende" DNS-servers. De bekendste die echter worden gebruikt zijn bijv.
8.8.8.8 --- Google
8.8.4.4 --- Google
1.1.1.1 --- Cloudflare

Probeer het daar eens mee, in het betreffende menu van de modem/router.
Bekijk reactie

2 reacties

Reputatie 8
In een Telfort modem/router heb je mogelijk wel een optie om alternatieve DNS-servers in te stellen.
Alleen bij de modellen:
  • ZyXEL P-2812HNU-F1
  • Experia Box V8
  • Experia Box V10
Maar of dat enig soelaas biedt vraag ik me af?
Er zijn "duizende" DNS-servers. De bekendste die echter worden gebruikt zijn bijv.
8.8.8.8 --- Google
8.8.4.4 --- Google
1.1.1.1 --- Cloudflare

Probeer het daar eens mee, in het betreffende menu van de modem/router.
Reputatie 8
Badge +12
Hoi @linda1303, nog steeds is het dus nog niet gelukt om de Playstation aan de praat te krijgen. Playstation heeft nu aangeraden om een andere DNS in te stellen. Babylonia heeft hier al tips voor gegeven. Lukt het daarmee? Je kan ook nog eens proberen om het modem een reset te geven, dan wordt deze teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Maakt dat nog verschil?

Ik lees ook in eerder contact dat de Playstation via de WiFi is aangesloten. Ik wil je in ieder geval aanraden om deze bekabeld aan te sluiten voor een stabielere verbinding. Zeker als je online wilt gaan gamen.

Reageer