DHCP config Zyxel

• 4 juni 2012
  • 1 reactie
  • 2322 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Hallo,

Vandaag een Zyxel P-2812HNU-F1modem gekregen, ik moet deze nu wel installeren ivm ITV. Goed mijn BBNED Allied data 2 is nu dus offline en het nieuwe modem staat aan. (modem online)
Ik kan geen gebruik meer maken van bridge ivm ITV, dus gaat mijn PIX niet meer als router functioneren, maar mag Zyxel het proberen. In het veleden liep Zyxel-apparatuur nog wel eens vast als er ‘te’ veel connections werden opgezet van binnen en naar buiten. Of dat met dit modem is zou ik nog niet weten.

maar goed de vraag:
Ik wil mijn eigen LAN behouden en de config is als voorbeeld: mijn server heeft als vast IP .250 het modem (gateway) .254 en mijn printer .201 Alle overige via DHCP. Nu kan ik mijn server niet benaderen.
Het lijkt er dus op dat "Pool Size" ook inhoudt tot welk IP er benaderd mag worden en das raar, want dat geef je aan met het subnet. Ik kan dus geen "Pool Size" ingeven groter dan 249. Ik krijg dan een error "There is an IP conflict"

Deze config zou IP technisch geen probleem moeten zijn. Iemand ervaring met deze extra drempel/beveilig/bug?

Groet,
Dennis

[edit 19:52]
switch zit op port 1, server op port 4, link brand.
Zet ik de server op port 2 of 3 dan werkt het wel.
Alle porten staan op auto
[/edit]

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 1
Badge +1
zit beetje te browsen (op dan mijn IPSEC niet wil connecten) zie ik staan:

Enable IPTV port 4

Daarom doet port 4 het dus niet :-)

maar als ik het zo lees kan ik het modem in delen bridge'n ?