beantwoord

Delivery Status Notification (Failure) alleen bij mail naar username@me.com

• 28 november 2015
  • 12 reacties
  • 2659 keer bekeken

Als ik mail vanaf yahoo komt mail prima aan, maar vanaf thunderbird doet ie het sinds donderdag middag opeens niet meer.

Eerst krijg ik een mailtje terug met 'Delivery Status Notification (Delay)'

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY.

YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE.

Delivery to the following recipients has been delayed.

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Unable to deliver message to the following recipients, due to being unable to connect successfully to the destination mail server.

xxxxxxxxxxxxxxxx@me.com

Reporting-MTA: dns;cpsmtpb-ews08.kpnxchange.com
Received-From-MTA: dns;cpsps-ews08.kpnxchange.com
Arrival-Date: Fri, 27 Nov 2015 23:57:26 +0100

Final-Recipient: rfc822;xxxxxxxxxxxxxxx@me.com
Action: failed
Status: 4.4.7

Dit soort errors is hier al eerder voorbij gekomen en bleek dan een foutje in de relais op de mailserver te zijn.
https://forum.telfort.nl/overig-internet-272/delivery-status-failure-notification-oplossing-gevraagd-39695
https://forum.telfort.nl/overig-internet-272/mails-naar-planet-kpnmail-hetnet-delivery-status-notification-33721
Dus bij deze geef ik dit door met het verzoek dit aub aan te passen.
icon

Beste antwoord door carsten888 3 december 2015, 18:40

Nu doet ie het weer. Gelukkig.

Is er een manier hoe we dit in het vervolg sneller kunnen regelen? Ik neem aan dat telfort/kpn toch ook wel merkt dat alle mailtjes naar specifieke domeinen bouncen. Maar als ze niet zitten op te letten, waar kunnen wij dat doorgeven?
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 1
Bij mij hetzelfde probleem!!
Bellen met service levert alleen op dat ze het probleem niet kennen!!!????

Bij mij ook naar KPN xchange server

postmaster@cpsmtpb-ews07.kpnxchange.com
postmaster@cpsmtpb-ews06.kpnxchange.com
postmaster@cpsmtpb-ews03.kpnxchange.com

Krijg eerst Delay en paar uur later Failure....alles sinds een week

Bv het bedrijf Oracle is daardoor niet meer te mailen......

Ze willen me dinsdag wel terug bellen zodat ik het nog eens kan uitleggen...........andere provider?

Gek dat dit niet bekend is bij ze.......erger.....wordt er dan wat aan gedaan???!!!
@michel
Maar je kunt wel naar andere mail adressen mailen?
Ik heb vanmorgen een testje gedaan. Mailtje verstuurd vanaf telfort webmail naar zelfde adres. Hetzelfde resultaat. Dus probleem ligt iig niet bij mijn mailclient (thunderbird).

Dit is echt een groot probleem want ik kan sommige klanten dus niet bereiken per email vanaf mijn werkmail.:@
Reputatie 1
Alle andere adressen is geen probleem.

Alles (meerdere mail adressen) wat ik stuur naar hetzelfde @bedrijf.com krijgen Failure. (kpnxchange.com)

Alle adressen die nu failure krijgen kon ik een week geleden wel mailen.

Mail via @live.nl kan ik wel versturen.......dus wel Telfort probleem.

Zou fijn zijn als ook telfort eens met een reactie komt.......daar is dit forum toch ook voor...of toch niet
Reputatie 1
Ik kan in elk geval hetzelfde melden, ik kan met geen mogelijkheid meer email verzenden vanaf mijn Telfort account naar mijn iCloud account.
Het lijkt erop dat er ergens wat geblokt wordt bij Telfort.
Reputatie 1
Heb alle mogelijke testen gedaan om fouten uit te sluiten.

In alle gevallen een delivery Failure - van postmaster@cpsmtpb-ews01.kpnxchange.com
ews in de variaties 01 - 03 - 06 - 07- 08

Mail via Outlook - Failure (beginsituatie)
Mail verstuurd via web account - Faillure
Mail verstuurd via mij Mac - Failure - is Mac- is ander IP en niet Outlook
Mail van partner (ook mail@telfort .nl) via andere PC - Failure - ander PC / IP / mail@telefort.nl/
Outlook nieuw ingesteld - Failure
Router 8 uur uitgeschakeld - Fuilure
Andere router met ander IP - Failure

Andere mail van mail@live.nl werkt in alle bovenstaande gevallen dus ook apart via web EN in outlook opgenomen als account

Geen van de probleem mail adressen hebben een probleem met mail@live.nl. dit betekend ook dat er geen blok op het IP zit!!

Heren Telfort...WERK AAN DE WINKEL ......NU ESCALEREN EN NIET MAAR AFWACHTEN !!!!!!!!!!
Reputatie 1
Hier doet hij het inmiddels weer.
hier nog niet.

TELFORT DOE IETS!!!! 😠 😠 :@

Ik moet mijn klanten kunnen bereiken!
Reputatie 8
Badge +2
Hoi carsten888, ontzettend vervelend dat je nu je werk niet goed kunt uitvoeren. Het is mij niet bekend wat er precies aan de hand is en wat eraan gedaan moet worden. Kun je de volledige mailheaders in een privéberichtje kenbaar maken? Ik duik er dan in voor je. Kijk uit naar je reactie.
Nu doet ie het weer. Gelukkig.

Is er een manier hoe we dit in het vervolg sneller kunnen regelen? Ik neem aan dat telfort/kpn toch ook wel merkt dat alle mailtjes naar specifieke domeinen bouncen. Maar als ze niet zitten op te letten, waar kunnen wij dat doorgeven?
Reputatie 8
Badge +2
Hoi carsten888. Fijn dat het nu weer werkt. Er is bij mij niets bekend over het bouncen van mails van bepaalde afzenders. Maar mocht je weer tegen een dergelijk probleem aanlopen, dan wil ik je vragen opnieuw contact op te nemen via het forum.
zal ik doen