Buren met Wireless camera

• 8 maart 2013
  • 7 reacties
  • 2406 keer bekeken

Badge
Na een week geen wireless netwerk te hebben ben ik verder en verder op onderzoek uit gegaan.

Totdat mijn ma opeens zei dat er bij ons naast een babdy geboren was.
Toen ging er bij mij een belletje rinkelen (Babyphone of ander wireless ding).

Dus ik ben netjes naar die mensen toe gegaan en heb ze dit allemaal verteld, ik vroeg of zo zoiets ook hadden en ja hoor dat was ook zo.
Het was een wireless camera van 10 jaar of ouder. Ik weet het niet maar zodra deze uit de stroom was was alles weer goed.

Nu heb ik verder met deze mensen nog een stomme discussie gehad wat nergens over ging.
En zei willen deze toch blijven gebruiken op momenten wanneer zei hem nodig hebben (vooral in de weekenden en/of avonden).

Met andere woorden.

GEEN wireless internet in de avonden en/of weekenden.

Dit is geen oplossing maar ik weet verder totaal geen raad.
En dit slaat gewoon nergens op want binnen 25 meter is nu alles dat wireless is ge****t..

al 5 weken problemen met inernet snelheid en dan nu dit gezeur, jullie snappen natuurlijk wel hoe veel tijd en moeite me dit kost. Ik irriteer me hier dan ook gewoon vies hard aan. En het leuke is ik kan er NIKS aan doen. Dat is wat me echt zeer veel irriteert aan dit nu weer...

http://wssc.in/imghost/images/rturturtur.png

7 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Zoek eens via het programma SSID welke wifi kanalen het minst druk zijn in jou omgeving en probeer eens de minst drukke te kiezen via inloggen op je modem en als ook dit kanaal wordt weggedrukt door die camera dan opnieuw een ander kanaal kiezen.
Badge
Zoek eens via het programma SSID welke wifi kanalen het minst druk zijn in jou omgeving en probeer eens de minst drukke te kiezen via inloggen op je modem

Bedankt voor het proberen te helpen maar helaas dit heb ik allemaal al getest en mijn router zit op een kanaal dat door geen ander in gebruik is.

Zo handig was ik zelf ook nog wel met mijn mbo opleiding :p
Reputatie 8
Badge +17
Je hebt toch wel een kadootje meegenomen voor de kleine?

Als het écht stoort kan je misschien Agentschap Telecom (vroeger RCD Radio Controle Dienst) vragen voor een controle?

Op alle draadloze apparatuur moet goedkeuring verleend zijn. Vroeger was dat een blauwe ronde sticker.
Reputatie 8
Badge +16
Misschien hier even kijken?

http://www.agentschaptelecom.nl/onderwerpen/frequentie-management/Vergunningvrij+frequentiegebruik/Storing+melden/Storing+op+draadloze+apparatuur+in+en+om+het+huis
Badge +1
Normaal gesproken moet dat toch op te lossen zijn met een goed gesprek.
Als je buren lak aan je probleem hebben zoals je zegt en na herhaald bespreekbaar maken ze geen medewerking verlenen zou ik pas aan andere acties gaan denken.
Het agentschaptelecom zou er één van kunnen zijn (langdurig traject).
Duveltjes mode on:
Stoorzendertje inzetten.
Zo van jullie geen rekening houden met mij dan ik jullie plagen.
Duveltjes mode off.

Nogmaals bespreken lijkt me het beste.
Bloemetje / cadeau'tje mee voor de baby en ongemak en de rest volgt 🙂
Reputatie 8
Badge +18
Stukje konijnengaas tussen je modem en de buren zetten/spannen daarmee hou je het signaal zowel van jou modem als van de wireless camera tegen
Badge
Misschien hier even kijken?

http://www.agentschaptelecom.nl/onderwerpen/frequentie-management/Vergunningvrij+frequentiegebruik/Storing+melden/Storing+op+draadloze+apparatuur+in+en+om+het+huis

Bedankt voor deze tip. Als er niks opgelost zal worden maak ik een melding bij agentschaptelecom.

Reageer