beantwoord

Beveiligingscamera werkt niet goed na aansluiting glasvezel

• 19 december 2019
  • 16 reacties
  • 288 keer bekeken

Reputatie 1

Camera’s werken niet goed meer na aansluiten glasvezel 

ad

icon

Beste antwoord door a van as 3 januari 2020, 14:41

Hallo Bart 

modem een paar keer reset 

heb nu een van mijn camera’s als repiter voor de camera die het verst van het huis is geplaatst gebruikt 

het schijnt te werken. Allemaal een beetje omslachtig maar als het blijft werken is het daarmee opgelost 

mvg a v a 

Bekijk reactie

16 reacties

Hallo @a van as , door de wijziging van de netwerkstructuur van xDSL naar Glas heb je misschien ook een nieuw IP-adres gekregen.

Reset de camera en doe een nieuwe installatie alsof deze nieuw uit de doos komt, dan moet het lukken.

Reputatie 1

Hallo jan hartelijkdank voor het meedenken ga het beslist uitproberen 

gr ad

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @a van as, welkom hier. 

Wat leuk dat je bent overgegaan naar glasvezel. Alleen nu werken de beveiligingscamera's niet meer goed. Dat is jammer. JanD heeft al aangeven om deze even weer als nieuw te installeren. Dan moet het bij mijn inziens goed komen. Ik hoor graag als dat gelukt is. 

Reputatie 1

Hallo bart

het probleem is niet helemaal verholpen.mijn WiFi is niet beter dan met dsl 

en komt niet bij mijn buiten camera . Ik heb ook de experia aan gesloten maakt geen verschil 

mvg ad 

Hallo @a van as , werkt de camera uitsluitend via de 2.4-band of ook via de 5.0-band?

Bij de 2.4-band kun je eens experimenten met de kanalen, kies uitsluitend een vast kanaal, 1, 6 of 11 en een kanaalbreedte van 20 en niet 20/40, 40 of AUTO.

De 5.0-band heeft een kortere reikwijdte.

Ik lees graag de afloop.

Reputatie 1

Hallo Bart 

graag even jou mening ik heb een experia box V8 op Telfort gezocht voor verbetering WiFi 

Raden ze aan twee of drie experia,s aan te sluiten maar dat is nog al een beetje te veel van het goede 

ze beloven beter en sneller internet met glasvezel .op de duur zelf voor de kosten op draaien want er wordt leuk gezegd telfort ondersteund geen randapparatuur . Had ik maar nooit aan begonnen 

mvg ad 

Reputatie 1

Hallo Bart 

jou raad opgevolgd maar helpt niet

mvg ad 

Reputatie 8
Badge +11

Dus ook het opnieuw aansluiten heeft niet geholpen dus. Dat is wel balen. :( WiFi is in ieder geval lastig te garanderen. Dit omdat het een draadloos signaal dat door de lucht gaat. Dit kan worden worden beïnvloed door factoren waar jij en ik geen invloed op hebben. Gelukkig is het wel vaak te verbeteren. Je hebt op de website de WiFi check doorlopen?

Reputatie 1

Hallo Bart 

ja ik heb alles doorlopen. Wat de wiffi betreft heb je gelijk kun je niet garanderen 

maar het is nu wel zo dat het met glasvezel gewoon waardeloos is e-mails ik dan een vraag stel bij Telfort 

en je krijgt te horen van los dat zelf maar op is natuurlijk helemaal waardeloos vandaar dat ik opzoek ga naar een andere provider 

Mvg a van a

Reputatie 8
Badge +11

Wat balen zeg dat het nog niet tot een oplossing is gekomen. :( Met de overgang op glasvezel is het modem niet veranderd toch? Dus dat zou verder niet uit moeten maken wat betreft de WiFi. Dat vind ik zo vreemd. Want heb je wel geprobeerd om de camera's opnieuw in te stellen?

Reputatie 8
Badge +11

Ik ben benieuwd naar de antwoorden, hoop van je te horen. Wil graag nog verder meedenken. 

Reputatie 1

Beste Bart 

die oplossing kreeg ik als eerste van jan 

dus dat heb ik ook al uitgeprobeerd. Modem is niet verwisseld. Maar probleem blijft 

mvg a van as 

Wat precies werkt er niet goed? Wat is het feitelijke probleem dat mis ik in de reacties en het start bericht. Het opnieuw instellen werkt niet, waar gaat het mis krijg je specifieke meldingen?

De fysieke glasvezel verbinding maakt de wifi verbinding niet beter. Wifi blijft gevoelig voor storings bronnen zoals je zelf ook aangeeft, mogelijk gaat de totale bandbreedte omhoog veel meer niet. 1 wifi toegangspunt is in veel situaties vanwege de beperkende factoren al snel te weinig ook met de snelste glasvezel verbinding. 

Reputatie 8
Badge +11

Ik ben nu ook benieuwd waar het exact mis gaat. Ik ben het spoor nu een klein beetje bijster. Ik wil graag helpen, maar dan moet ik wel duidelijk hebben waar het mis gaat. Heeft het modem wel een reset gehad? 

Reputatie 1

Hallo Bart 

modem een paar keer reset 

heb nu een van mijn camera’s als repiter voor de camera die het verst van het huis is geplaatst gebruikt 

het schijnt te werken. Allemaal een beetje omslachtig maar als het blijft werken is het daarmee opgelost 

mvg a v a 

Reputatie 8
Badge +11

Fijn dat de resets en de camera als repeater voor de andere camera werkt. :) Fijn dat je zo een oplossing hebt gevonden. 

Reageer