Bestaande aanvraag op mijn adres

• 8 september 2012
  • 4 reacties
  • 1757 keer bekeken

Sinds bijna twee weken probeer ik al internet af te sluiten in het huis van mijn studentenkamer. Er is naar mijn weten 1 ISRA punt in dit huis, in kamer 2.

Het probleem is, telfort wil en/of kan mij geen internet aansluiten omdat er al een lopende ' bestelling' of 'aanvraag' of iets dergelijks bestaat op dit adres (elke persoon die ik spreek noemt het iets anders). Dat er maar 1 internetbestelling op dit adres kan zijn snap ik: er is maar 1 ISRA punt.  Dat is heel leuk, maar niemand hier weet daar iets van. Noch de andere bewoners, noch de woningbouwvereniging heeft daar iets mee te maken. De enige mogelijkheid die ik kan bedenken is dat de Pool van kamer 2 die het vorige internetcontract hier had afgesloten het nooit heeft opgezegd toen hij is verhuisd. Ene meneer Zablotny meen ik.

De klantenservice is hierbij ook volledig nutteloos geweest. Het 0800 bestelnummer stuurde me door naar de klantenservice omdat hij geen inzage had in de bestelling die al bestaat op mijn adres en de klantenservice probeert me -na 10 minuten wachten- doodleuk terug te sturen naar het 0800 bestelnummer. Deze meid aan te telefoon had volgens mij geen idee wat ik bedoelde en probeerde dus met mij de hele bestelling gewoon door te lopen om erachter te komen wat het probleem is. Leuk, vooral op een 0900 nummer met een mobiele telefoon. Ok, dan vraagt ze haar baas wel gewoon om hulp met het probleem. Ik wacht 3 minuten zonder resultaat en dan is mijn beltegoed op en wordt het gesprek afgebroken.

Kort samengevat, ik heb ruim 10 euro verspild en er wordt van mij gevraagd om andermans problemen op te lossen voordat ik klant kan worden van Telfort. Sorry, maar dat blijf ik niet doen. Als u mijn geld wilt, mag u zelf de bende die uw klanten achterlaten opruimen. Ik zou het ook erg waarderen als de kosten van het telefoongesprek vergoed konden worden, maar dat is niet erg waarschijnlijk.

Als iemand van Telfort dit leest: het adres is Voltastraat 48, 6224 EM Maastricht. Hulp hiermee zou ik erg waarderen.

4 reacties

Is er iemand die hiermee zou kunnen helpen?

Nog maals ter herhaling: Er is op mijn adres, Voltastraat 48, 6224 EM Maastricht, een bestaande internetaanvraag, waar niemand hier iets mee te maken heeft. Wij zitten hierdoor vast zonder internet, omdat dubbele bestellingen automatisch geannuleerd worden, zo vertelt Telfort mij.

Extra info:
Ik heb sinds zaterdag nog vernomen dat de bestaande aanvraag ook op naam van Birzkopf zou kunnen staan
Zes dagen zonder reactie nu. KPN begint zo langzamerhand erg aantrekkelijk te lijken met hun fatsoenlijke klantenservice.
Badge +2
Ik verwacht dat ze je in een Telfort winkel wellicht meer kunnen vertellen. Volgens mij zit die in Maastricht ook?
Badge +1
@mpvierhout,

Mijn excuses voor deze late reactie. Een extra internetaansluiting op uw adres is mogelijk. De hoofdkabel die uw woning binnenkomt bevat twee aderparen, op het eerste aderpaar komt een signaal van een andere provider. Om uw eigen verbinding op uw adres te krijgen antwoord u tijdens het bestellen op onze site met Nee op de vraag "Heeft u op dit moment een internetaansluiting?" Het signaal van Telfort wordt dan automatisch op het vrije tweede aderpaar opgeleverd. Als u verder u verder nog vragen heeft, dan hoor ik dat graag.

Jeroen

Reageer