beantwoord

Back-up drive aansluiten op Experia V10

• 24 oktober 2017
  • 7 reacties
  • 3704 keer bekeken

Sinds kort heb ik een nieuw modem, een Experia V10, en hierop heb ik via de (enige) USB-aansluiting mijn back-up drive 'gehangen'. Echter, het modem (en dus ook de back-up drive) worden in mijn netwerk niet gedetecteerd. Internet via UTP-kabel en WiFi werken allemaal wel, echter het modem is blijkbaar geen onderdeel van het computer netwerk en wordt ook niet via het netwerkcentrum van Windows10 herkend. Wie weet hoe ik:
- het modem kan opnemen in mijn computernetwerk?
- ik via het modem mijn back-up drive kan benaderen?
Ben erg dankbaar voor een antwoord, aangezien ik nu niet in staat ben om noodzakelijke backups te maken. Alvast veel dank. Groet, Gerwin
icon

Beste antwoord door nelly jacoba 24 oktober 2017, 18:48

De usb porrten op de Telfort zijn alleen bruikbaar als telefoon lader.
Gebruik tbv een hd schijf of usb stick lukt bijna nooit, en wordt ook niet ondersteund. Kijk maar in de handleiding wat er bij de usb poort staat.
https://www.kpn.com/faq/16996
Bekijk reactie

7 reacties

De usb porrten op de Telfort zijn alleen bruikbaar als telefoon lader.
Gebruik tbv een hd schijf of usb stick lukt bijna nooit, en wordt ook niet ondersteund. Kijk maar in de handleiding wat er bij de usb poort staat.
https://www.kpn.com/faq/16996
Dank voor je antwoord Nelly. Beetje jammer dit ... zou toch niet erg moeilijk hoeven te zijn.
KPN zal er zijn redenen wel voor hebben.
Weet trouwens niet welke..:?
De beste optie zou een externe harddisk aan een computer zijn wil je ook backups van mobiele apparaten centraal opslaan dan zou een Nas de oplossing kunnen zijn.
Bij routers die de usb beter ondersteunen dan een experiabox is het ook opletten van de twee harddisks die ik op een nieuwe router heb geprobeerd werd er maar 1 herkend.
Reputatie 8
Badge +17
Of een RaspBerry 3. Daar kan je prima een harddisk aan hangen en delen op je netwerk 😉
Reputatie 8
Een Synology router ondersteunt redelijk wat USB-disks.
Aanvankelijk had ik met een portable Lacie drive van enkele jaren terug problemen om die aan te sluiten. Met een USB-hub was het evenwel opgelost, en kon ik er tevens nog een andere drive aanhangen.
Je hebt helemaal gelijk Babylonia. Dank voor alle reacties. Wegens griep nog niet toegekomen aan uitproberen van de opties. Denk dat ik gewoon maar de backup drive rechtstreeks aan mn laptop ga hangen. De andere opties zijn mij te ‘technisch’ 😊. Fijn weekend allen!

Reageer