beantwoord

Analoge radio zenders zwak of niet te vinden

• 24 augustus 2018
  • 8 reacties
  • 312 keer bekeken

Mijn analoge radio vindt bijna geen zenders meer (postcode 5691RN). Als hij een zender vindt is het signaal zwak.
Is er in de afgelopen weken iets veranderd?
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 26 augustus 2018, 12:21

Hoi Patrick68, welkom op het Forum. Nu lees ik dat jouw analoge zenders slecht zijn. Dat is niet fijn. Er is zo niets veranderd. Je zou volgens de website de zenders wel moeten kunnen vinden. Alleen het geluid is dus niet wat het moet zijn? Heb je de kabels al een langsgelopen of deze allemaal goed zitten?
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi Patrick68, welkom op het Forum. Nu lees ik dat jouw analoge zenders slecht zijn. Dat is niet fijn. Er is zo niets veranderd. Je zou volgens de website de zenders wel moeten kunnen vinden. Alleen het geluid is dus niet wat het moet zijn? Heb je de kabels al een langsgelopen of deze allemaal goed zitten?
Als een TV via dvb-c ook niks vind kan het zijn dat de catv converter defect is.
Reputatie 8
Badge +11
Dat zou inderdaad heel goed kunnen. Ik moet dit wel uit kunnen sluiten. Ik heb nog niets vernoemen. Kan ik opmaken dat het inmiddels is verholpen?
Bart en Galdor,
Het gaat om de slechte kwaliteit van het signaal waardoor de tuner geen/ weinig zenders vindt. Het signaal is erg zwak.
Vraag: wat is een catv converter?
Een cat converter is het gedeelte wat het glasvezel signaal omzet in voor een tuner begrijpelijk signaal.

Je hebt toch over een op een glasvezelkastje aangesloten tuner?

De bekabeling is hierbij ook van belang is de kerndraad niet gebroken en maakt de buitenmantel goed contact.
@Patrick68
Begin eens met de suggesties van Bart in deze reactie.
https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/analoge-radio-zenders-zwak-of-niet-te-vinden-77621/index1.html#post641940

En post dan je bevindingen hier.
Reputatie 8
Badge +11
Ik ben inderdaad erg benieuwd naar de antwoorden op alle vragen. Aan de hand daarvan kunnen we de vervolgstappen bepalen.
Reputatie 8
Badge +11
Is het inmiddels gelukt Patrick68? Ik heb namelijk nog geen antwoorden op de vragen mogen ontvangen. Ik hoor graag van je.

Reageer