beantwoord

Amino M540 firmware (Recovery Image) gezocht

• 24 april 2019
  • 12 reacties
  • 799 keer bekeken

Reputatie 1
Mijn Amino M540 is in 'Recovery Image' mode - zoals ik weet heb ik nu de Telfort firmware nodig om het te herstellen. Dus ik vraag om een link, of om het bestand.

Modem gegevens:
  • Manufacturer: Amino Communications Ltd
  • Model: Ax4x
  • Hardware version: 00
  • Software version: 3.3.2e8-Ax4x-opera11-noserial
  • OEM version: zt6-ax4x-3.3.2e8.0-ghm
---

Het verhaal:

Het is me duidelijk dat de Amino M540 niet meer is beschikbaar van Telfort, omdat alles in de cloud moet. Maar een lokale harde schijf vind ik ook wel leuk, dus hab ik tweedehand een M540 gekocht die vormalig aan Telfort glasvezel was aangesloten geweest. Mooi toestel, ziet er als nieuw uit.

Omdat ik nog geen Telfort aansluiting heb (die komt op 10 mei), maar nieuwsgierig ben, heb ik hem bekeken (HDMI aangesloten, en een losse HorstBox vanwege DHCP, power). Helaas staat hij nu in "Recovery Image" modus (nee, niet met reset/recover switch, maar via '2' op de afstandabediening vanuit het info scherm - ik had echt niet verwacht dat dit kan).

Volgens wat ik in het Internet heb gevonden kan men in 'Recovery Image' modus met een USB-Stick de juiste software versie op het Amino M540 laten installeren. Goed, omdat dan zeker de juiste firmware draaid. Maar voor dit taak heb ik een download link, of een USB stick nodig, denk ik. (Ik heb er één mcfs bestand gevonden, die geschikt lijkt, maar van QVidium, en niet van Telfort.)

USB sticks heb ik genoeg, het ontbreekt alleen de firmware. Van foto's die ik maakte voordat het "recovery image" mode kwam weet ik gelukkig nog de firmware versie. :-)

Helaas kon de Telfort klantenservice op FaceBook niet helpen en heeft me naar het forum doorverwezen.

Ik denk dat wel iemand een kopië van de firmware heeft (of een link naartoe), en misschien nog meer tips heeft.

Bij voorbaat Dank!
icon

Beste antwoord door Galdor68 25 april 2019, 23:59

Die link is er niet daarom de tip betreffende de tweakers website.
Als ergens iemand te vinden is dan daar dit topic heeft wellicht nuttige info
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1539942

Wat je ook kan doen is bij de fabrikant informeren.
https://www.aminocom.com/products/amino-vu/client-devices

Vanuit Telfort weinig kans, de beste kans maak je bij providers die nog Amino's gebruiken zoals Tmobile die hebben nu de Aria6 klein kansje bij iemand aansluiten die nog op het oude glasvezel net zit.
Een aantal andere providers gebruiken nog de A140 maar of je op die netwerken de 540 goed krijgt betwijfel ik.

Als je iets hebt gevonden, qvidium las ik dat zou ik die gebruiken.
Voor actief gebruik heb je niet veel aan de Telfort Firmware de 540 kan niet uit de voeten met verimatrix en het wmp net, als het je puur te doen is voor toegang dan zal elke firmware moeten voldoen als het maar voor de 540 is.

Mischien vind je hier iets nuttigs
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=102149&page=2
Bekijk reactie

12 reacties

Helaas zal je helemaal niks aan de 540 hebben. Het huidige itv systeem werkt alleen samen de de Arris HMB en nog een paar modellen niet met de Amino's deze waren voor wat de 'oude' propositie heet. De firmware werdt gewoon via de tv aansluiting van de daarvoor geschikte genexis binnen geharkt. Dus of via tweakers proberen Telfort levert hier geen service meer voor enkel de A140 tot iedereen over is gezet.

Het is heel vervelend maar je hebt een kat in de zak gekocht.
Je had er een poosje geleden zo een paar van mij kunnen krijgen, de gemeente was er blij mee en wilde ze met plezier recyclen.
En volgens mij werken die amino's ook niet als je geen verbinding met Telfort hebt, ik had nog iets op de schijf staan wat ik wilde kijken, lukte niet, ding liep niet door.

En de firmware krijg je idd alleen via de geactiveerde lijn, los zullen ze niet te vinden zijn voor Telfort.
Reputatie 7
Badge +9
Dag @vuurwerk. Van harte welkom bij Telfort en hier op het Forum. 🙂 Ik begrijp dat je een Amino tv-ontvanger tweedehands hebt aangeschaft waar je straks als je abonnement is ingegaan graag gebruik van wil maken. Eigenlijk heeft @Galdor68 al prima uitgelegd waarom dit helaas niet gaat lukken. Je hebt straks een nieuw abonnement en krijgt een Arris 2952v2 tv-ontvanger. De Amino tv-ontvangers zijn alleen geschikt voor de oude glasvezelaansluiting en werken dus niet in combinatie met jouw abonnement.

*Admin: tekst aangepast, wegens foutieve informatie.
Reputatie 1
Bedankt voor de reacties, allemaal, maar een link naar de juiste firmware ontbreekt er nog steeds.

Let op: Amino maakt firmware voor groepen van ontvangers, dus moet eigentlijk ook de A140 firmware kunnen werken. :-)

@Natasja - Telfort , nee ik heb geen glasvezelabonnement, is er niet beschikbaar op mijn adres.

@Galdor68, @Doornekamp33 - ik heb om de firmware (link) gevraagd, omdat ik de ontvanger in een goede staat wil zetten. Dat kan via USB, volgens handleiding. Of hij met m'n aansluiting dan ook draait (of niet), dat laat mijn zorg blijven - ik ben embedded software engineer...

De Amino hardware is niet slecht, en het zou jammer zijn die niet (tenminste lokaal) te gebruiken (ja, ook de procedure ervoor kan je terug vinden, als je goed zoekt). In het slechste geval heb ik een 250GB harde schijf, die alleen is al het geld waard, dat ik betaalde.
Reputatie 8
Badge +19
Bedankt voor de reacties, allemaal, maar een link naar de juiste firmware ontbreekt er nog steeds.
Als dit hier bij de andere forumbezoekers bekend was dan had je vermoedelijk al een positieve reactie gekregen.
En ik denk dat je die van Telfort zelf niet gaat krijgen...
Die link is er niet daarom de tip betreffende de tweakers website.
Als ergens iemand te vinden is dan daar dit topic heeft wellicht nuttige info
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1539942

Wat je ook kan doen is bij de fabrikant informeren.
https://www.aminocom.com/products/amino-vu/client-devices

Vanuit Telfort weinig kans, de beste kans maak je bij providers die nog Amino's gebruiken zoals Tmobile die hebben nu de Aria6 klein kansje bij iemand aansluiten die nog op het oude glasvezel net zit.
Een aantal andere providers gebruiken nog de A140 maar of je op die netwerken de 540 goed krijgt betwijfel ik.

Als je iets hebt gevonden, qvidium las ik dat zou ik die gebruiken.
Voor actief gebruik heb je niet veel aan de Telfort Firmware de 540 kan niet uit de voeten met verimatrix en het wmp net, als het je puur te doen is voor toegang dan zal elke firmware moeten voldoen als het maar voor de 540 is.

Mischien vind je hier iets nuttigs
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=102149&page=2
Reputatie 7
Badge +9
Ah, excuses @vuurwerk. Door de Amino tv-ontvangers -die werden geleverd bij het oude glasvezelabonnement- zat ik met glasvezel in mijn hoofd. Ik heb de tekst aangepast. Aan de juiste firmware voor de Amino kan ik je niet helpen, helaas.
Reputatie 1
[reactie met links naar Tweakers, Amino, Kodi]

Heel bedankt, @Galdor68, dit was er de beste aantwoord. Moet ik helaas toch ergens anders kijken. Nadat we zijn verhuizd (op dit moment zijn we heel bezig met voorbereiden, het Telfort pakketje is al binnen, dus kunnen we meteen aan de slag als het actief is).

[reactie met links naar Tweakers, Amino, Kodi]
Heel bedankt, @Galdor68, dit was er de beste aantwoord. Moet ik helaas toch ergens anders kijken. Nadat we zijn verhuizd (op dit moment zijn we heel bezig met voorbereiden, het Telfort pakketje is al binnen, dus kunnen we meteen aan de slag als het actief is).

Succes met verhuizen. Ik ben benieuwd of het gaat lukken de 540 uit de recovery mode te krijgen.
Zoniet heb je in ieder geval de opslagruimte.
Reputatie 1
De software op een animo bestaat uit meerdere delen, de boot software van Amino en de middleware (dat communiceert met de tv software op het netwerk) van de service provider, in dit geval Glashart Media. De amino is een veredeld webbrowsertje, zo moet je ‘t zien. Zonder deze middleware geen functionaliteit, dus de software van Amino alleen heb je niets aan. Alles gebeurd ook alleen met actieve verbinding, en de amino wil weten welk “abonnement” (pakket) je hebt bij opstarten.
En helaas ga je die software op het web niet vinden, en dat heeft ook geen zin want zonder verbinding met het platform start de amino ook met de juiste software gewoon niet op. De stb is gewoon geen standalone apparaat maar wordt als verlengstuk gezien van de serverapplicatie. De opnames op de disk zijn encrypted, dus disk overzetten naar je pc werkt niet. Helaas!
Reputatie 1
Het beste vergelijk je dit technisch met SIP/Voip telefoons in een bedrijfscentrale, heb je thuis ook niks aan want werkt alleen met de eigen telefooncentrale volgens eigen protocollen.

Dus de oplossing is: bouw zelf een cheapo TV platform, met 1 dummy zender, ontwikkel een heel simpel animo middleware met behulp van hun development toolkit, en laat dit thuis in een apart subnet draaien. Net als een soort van plex, zeg maar.
Reputatie 7
Badge +9
Hartelijk dank voor je aanvulling, @telocho. Heel waardevol zulke informatie. Ik leer hier ook weer van. 😄

Reageer