beantwoord

Amino 140 vervangen met de Amino A150 Aria 6 of Kamai 6?

• 4 maart 2018
  • 7 reacties
  • 1068 keer bekeken

In verband met steeds meer Amino en HDMI gerelateerde problemen zou ik via deze weg graag de aandacht richten op de A150
https://www.aminocom.com/products/amino-view/client-devices/a150

Deze ondersteund HDMI 1.4a met HDCP

De lijn is om het oude glasvezel klantenbestand af te bouwen dat snap ik maar ik las laatst in een topic over Amino problemen dat er zeker nog 5.000 klanten zijn zo niet meer. Ondanks dat besef ik me dat ik niet het antwoord krijg dat ik zou wensen maar toch ook deze 2 modellen onder de aandacht brengen

Waarschijnlijk zou de Aria6 met HDMI 2.0 nog beter zijn.
https://www.aminocom.com/products/amino-view/client-devices/aria-6

En om het helemaal mooi te maken, Netflix via de Amino de Kamai 6
https://www.aminocom.com/products/amino-view/client-devices/kamai-6
icon

Beste antwoord door Wieger DB 5 maart 2018, 14:02

Hoi Galdor, ik denk dat ik zelfs weet welk topic je bedoelt. Ik ga denk ik inderdaad het antwoord geven dat je verwacht; navraag heeft me geleerd dat er geen nieuwe TV ontvangers in gebruik genomen gaan worden op dit glasvezelpakket. Wel wil ik je bedanken voor de suggestie. 🙂
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi Galdor, ik denk dat ik zelfs weet welk topic je bedoelt. Ik ga denk ik inderdaad het antwoord geven dat je verwacht; navraag heeft me geleerd dat er geen nieuwe TV ontvangers in gebruik genomen gaan worden op dit glasvezelpakket. Wel wil ik je bedanken voor de suggestie. 🙂
Los van dit verwachte antwoord zou 1 van die genoemde modellen op dit systeem kunnen werken als TV-ontvanger of mag en kan je daar geen uitspraak over doen?
Reputatie 7
Badge +7
Omdat het techniek is, is het mogelijk om het werkend te krijgen. Het is een kwestie van de juiste variabelen weten in te vullen. Zo weet ik ook van verschillende klanten die via tweakers.net gegevens uitwisselden om via hun PC de Glashart Stream te kunnen bekijken. Daar is uiteindelijk actie vanuit ons op ondernomen, zie ook dit artikel. Er zijn dus wat mogelijkheden voor al is het na die escapades lastiger geworden om niet door ons geleverde apparatuur werkend te krijgen op die stream.

Zelf kan ik je die gegevens niet doorgeven, mogelijk dat je uit het genoemde draadje nog info kan halen.
ik weet wat je bedoelt, zover ik weet is één draad zelfs voor leden daar niet meer te benaderen vanwege genoemde actie. En deels terecht want ik begreep dat er onverwachte effecten waren in het voordeel van de klanten.

Persoonlijk ben ik van mening dat we ook hier informatie recht hebben net als met het voip/sip verhaal.
Dus we zullen nog even geduld moeten hebben op de handhaving van het eindapparaten besluit.

Zoals ik al eerder ergens las wist ik al dat de kans nihil is net als een iets betere router, maar die kunnen we tenminste zelf nog makkelijk vervangen.
Reputatie 7
Badge +7
Het is afhankelijk van de manier waarop de ACM deze situatie wilt gaan handhaven. Afhankelijk van hun toelichting op de handhaving zal er meer duidelijkheid zijn. Tijd zal het leren. Bij jouw type aansluiting is het vervangen van de router inderdaad een fluitje van een cent.
Hier hangt nu alweer een tijdje een ander model aan met 5ghz ondersteuning en goed funtionrende usb kan nu overal bij mijn mp3 bestanden komen.

Waar het mij hier specifiek omgaat is dat we desgewenst zelf een betere tv ontvanger kunnen inzetten, die beter geschikt zijn voor de nieuwere generaties tv's (lees 4k,uhd,hdmi2.0) Hoewel de Amino's het dan niet worden ik vind ze niet terug als zijnde verkrijgbaar voor de consument.

Als de OnsBrabant net klanten aan het Telfort klantenbestand was toegevoegd stonden we als klantgroep mischien sterker, die hebben niet eens een keus.(mede dankzij de ACM)

Maar goed de lijn is duidelijk dat komt van hogerhand, voorlopig bevalt het me goed wat ik nu heb.
Ik heb over dit onderwerp contact gehad met ACM/Consuwijzer daar het antwoord gekregen dat het tvontvangers in principe wel onder het Eindapparaten besluit valt dus indien geschikt kan en mag het. Maar ook nu werdt op de consultatie gewezen die nog steeds gaande is.

Reageer