beantwoord

Alleen zenders 1, 2 en 3 op Chromecast sinds nieuwe Experia Box

• 26 april 2020
  • 8 reacties
  • 179 keer bekeken

Hallo,

toen ik nog mij oude router had kon ik buiten alle zenders bekijken op mijn tv via cromecast.

sinds een week heb ik een nieuwe de experia box, nu kan ik buiten alleen de zenders 1- 2- en 3 bekijken met beeld en geluid.

op de andere zenders heb ik alleen geluid en geen beeld🤔Wim

Admin: Titel van topic aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Wim1953 30 april 2020, 19:52

Hallo,

Het is al opgelost, na een test met een andere cromcast bleek dat het aan mijn cromecast ligt.

Deze is nu terug naar waar ik hem gekocht had.

Toch bedankt voor het meedenken.

Bekijk reactie

8 reacties

De Experiabox heeft daar in principe geen invloed op.

Wat bedoel je met de oude router een ander model Experiabox?

Probeer eventueel de ITV app van KPN.

Reputatie 1

Dit heb ik van Telfort gekregen, zou dat dan niet kunnen kloppen?

Hallo Wim,

k wil je wel graag de volgende informatie meegeven die wellicht helpt. 

Waarschijnlijk had je hiervoor een V8 modem. Die had voor de wifi maar één frequentie, de 2,4 Ghz. 
De v10A heeft twee frequenties voor wifi, de 2,4 en de 5,0 Ghz. Beide hebben hun eigen voordelen. De 2,4 Ghz frequentie is langzamer, maar reikt wel verder en dat is handig doordat het waarschijnlijk door glas of een muur heen moet in het geval dat jij beschrijft. 
De 5,0 Ghz is sneller, maar heeft reikt minder ver.
Beide frequenties hebben in je modem dezelfde naam. Nu wil ik je aanraden om beide netwerken ene aparte naam te geven, zodat je als de chromecast vraagt welke wifi je wilt gebruiken, je kunt kiezen voor de wifi op de 2,4 Ghz-frequentie. 

De oplossing hiervoor is om beide netwerken een unieke naam te geven. Door bijvoorbeeld '5 GHz' achter de naam van het 5 GHz netwerk te zetten, wordt al onderscheid gemaakt. De stappen voor het aanpassen van de netwerknaam vind je hier:  https://bit.ly/2LywkrL

Hopelijk heb je aan deze informatie voldoende. Als je toch nog tegen iets aanloopt, wil ik je aanraden je vraag voor te leggen op het forum waar veel technisch onderlegde gebruikers actief zijn die graag meedenken in oplossingen. Het Forum vind je hier: http://bit.ly/2zOuTOY

Of je nu via 2,4 ghz wifi of 5 ghz wifi cast maakt niks uit. Het enige wat zou kunnen helpen is uit en inloggen in de app, of opnieuw installeren.

Als test ondervind je hetzelfde via https://telfort.tv.kpn.com/

Reputatie 8
Badge +11

Hi @wim.van.Tilburg, wat gek dat je alleen 1, 2 en 3 kan bekijken op jouw Chromecast sinds je de nieuwe Experia Box hebt. We zoeken hier graag met je mee naar de oplossing.

Hoe gaat het tv kijken als je dat rechtstreeks via de tv-ontvanger doet? En werken de zenders wel als je de tip van Galdor uitprobeert en het via iTV online probeert via een computer of de app op een mobiele telefoon? Het is ook een goed idee om de app eens opnieuw te installeren, zoals Galdor ook tipte. We horen graag van je hoe het is gegaan.

Reputatie 1

Hallo,

Het is al opgelost, na een test met een andere cromcast bleek dat het aan mijn cromecast ligt.

Deze is nu terug naar waar ik hem gekocht had.

Toch bedankt voor het meedenken.

Reputatie 8

En een reset van de Chromecast had dat niet kunnen verhelpen??
(Mogelijk niet geprobeerd, en nu weer terug, en niet meer uit te proberen)..

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @wim.van.Tilburg, fijn dat je op die manier de oplossing hebt gevonden én ook fijn dat je het laat weten :slight_smile: Je weet ons hier op het forum te vinden als we je ergens mee kunnen helpen.

Reputatie 1

Dank je

Reageer