beantwoord

'Afdekkap grondplaat'

• 3 april 2018
  • 14 reacties
  • 1567 keer bekeken

Reputatie 1
Beste allen, onlangs hebben we van Telfort nieuwe apparatuur gekregen en we zijn dan voorlopig ook weer klaar voor de toekomst.Op de grondplaat van Reggefiber zat jarenlang een Genexis modem/router. Nu zit er op de FTU alleen nog maar het bekende NT kastje. Op het rechter gedeelte zit niets meer. Ik vind het A: Lelijk en B: een beetje link omdat bij dit gedeelte het glasvezelkabel binnenkomt. Nou zei de monteur van Guidion dat wij bij Telfort een 'stofkap' konden aanvragen, om over het rechter gedeelte te plaatsen. De volgende dag Telfort gebeld en daar was men enigszins verbaasd en zei men dat de monteur dit normaal gesproken dient te plaatsen. Naar nog een een paar keer met zowel Telfort én Guidion gebeld te hebben, heb ik het maar opgegeven en ben ik zelf op het internet gaan zoeken. Ik kan deze stofkapjes echter nergens vinden. Ik kom weleens foto's met dezelfde opstelling tegen waar over het betreffende gedeelte een oranje kap geplaatst is maar ook een witte kap.... en zo een simpele witte kap zou ik graag willen hebben. Moet mogelijk zijn ....toch? Ik stuur jullie een foto van onze situatie mee. Graag hoor ik van jullie hoe ik aan een witte 'stofkap' / 'afdekkap' kom.

icon

Beste antwoord door Wieger DB 10 april 2018, 13:52

Hoi Wolfje66, als je naar support@reggefiber.nl deze foto doorstuurt met daarbij je NAW-gegevens, dan helpen zij je verder met het afdekkapje. Dit wordt vanuit hen verder afgehandeld.
Bekijk reactie

14 reacties

De oranje kappen zijn waren de standaard dummies. En is een andere klant met dezelfde vraag niks opgeschoten Nu ben ik wel benieuwd waarom de witte kap die over het catv deel zat niet is teruggeplaatst?
Reputatie 1
In ons geval kan ik niet spreken over het 'niet terugplaatsen van een kap' Wij hadden een Genexis modem en dit apparaat nam de volle voorkant van de muurplaat in beslag. Van de muurplaat zelf zag je dus niets.
Nu hebben we dus een apart kastje voor de glasvezelverbinding (het NT kastje) op de linker kant van de muurplaat zitten. Een klein kastje dat slechts de helft van de muurplaat in beslag neemt. Op het rechter gedeelte zit nu dus niets meer. Daarnaast hebben we natuurlijk nog de Experia V10 box die op dit moment nog op de grond staat. Ik vind het echter niet meer dan normaal dat er dan een afdekkap, of zoals jij het noemt 'dummy' op het 'lege' rechter gedeelte van de muurplaat gemonteerd wordt. Ik heb op het internet al een paar foto's gevonden waar een soort witte kap/dummy naast het NT-kastje gemonteerd zit. Maar ja....hoe kom ik aan zo'n kapje? Misschien kan Reggefiber wel iets voor mij betekenen.
Inderaad of Reggefiber of Guidion in feite degene die de boel heeft omgewisseld. Ik had die monteur dat terplekke laten bestellen want hij zou moeten weten wat er voor die dag nodig is.
Reputatie 1
Nou.... ik heb voor het gemak maar even een foto opgezocht zoals ik vind dat het hoort. Muurplaat met links het NT-kastje en rechts een afdekkap/dummy. Dat ziet er een stuk netter uit en het glasvezelkabel is beter afgeschermd. Het zou fijn zijn als iemand weet hoe ik an zo een kapje kan komen.

Zo had die monteur van guidion het moeten achterlaten. Bij KPN en dan eigenlijk alleen voor (zakelijke) klanten zijn die covers wel te bestellen de afbeelding klopt niet maar dit is wel het juiste nummer.
https://www.kpnwebshop.com/modems-routers/producten/patchcover-kit-ftu-ty01/2
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Wolfje66, deze afdekkappen kunnen wij niet uitleveren. Wel ga ik nog voor je na of ik dit via een andere weg nog kan regelen. Onze Forumhelden nelly jacoba en Babylonia hebben mij daar naar aanleiding van een eerder op het hart gedrukt. Ik kan je niet beloven dat ik een dergelijke kap snel kan regelen, maar ik ga mijn best doen.

@Galdor, de laatste afbeelding is van de TK01 versie van het glasvezel NT. Op de foto betreft het een TY01, die afdekkap gaat helaas niet passen. 😞
@Wieger - TelfortDat klopt dat is een hele stomme fout bij KPN de afbeeldingen kloppen al heel lang niet als je goed kijkt zie je dat het nummer wel klopt. Om het nog mooier te maken kijk eens naar dit overzichtje(zie afbeelding).

Hoort guidion dit niet op te lossen aangezien 1 van hun monteurs heeft beweerd dat we deze kunnen bestellen/aanvragen bij Telfort ik vind het eigenlijk te gek voor woorden dat we daar zelf kosten voor zouden moeten maken. Omdat een monteur ogenschijnlijk de boel niet goed heeft voorbereid.
Reputatie 7
Badge +7
Dan klopt de afbeelding niet, denk ik. De afbeelding is namelijk de van TK01, die gaat nooit of te nimmer passen. Het plaatje zette me een beetje op het verkeerde been. :8
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Wolfje66, als je naar support@reggefiber.nl deze foto doorstuurt met daarbij je NAW-gegevens, dan helpen zij je verder met het afdekkapje. Dit wordt vanuit hen verder afgehandeld.
Reputatie 1
Wolfje66, ik heb wel een oranje exemplaar liggen.
Laat even weten of je hierin interesse hebt. Ik kan deze tegen porto kosten opsturen.
Reputatie 1
Beste allen,

Sorry voor mijn late reactie. Ik heb inmiddels een afdekkapje weten te bemachtigen. Ik had nog eens een mail naar Guidion gestuurd met een foto van de situatie naar het plaatsen van de nieuwe apparatuur én een foto met een mogelijke oplossing. Een dag later kreeg ik al een antwoord van Guidion met een link voor een mailadres van Reggefiber (support@reggefiber.nl)
Nou.... hetzelfde verhaal met foto's nog een keer naar Reggefiber gestuurd en wederom kreeg ik 1 dag later het verlossende antwoord dat zij (Reggefiber) mij een afdekkap zullen sturen. Enkele dagen later kreeg ik inderdaad het kapje. Het is gelukkig zelfs een witte kap. Ik weet namelijk ook dat er oranje kappen in omloop zijn. net zo goed maar iets minder mooi natuurlijk aan de muur in de woonkamer. Ik ben blij dat het toch nog gelukt is. Ik voeg een foto toe van de situatie mét afdekkap.
Reputatie 1
Last but not least....
Ik vind het wel vreemd dat je dit als klant zelf moet regelen en dat je eerst van het kastje naar de muur gestuurd wordt. De monteur van Guidion zegt dat Telfort de kap kan regelen. Telfort zegt dat zij dat niet doen en dat de monteur dit had moeten doen. Dat ik eerst meerdere malen met Telfort en Guidion moet bellen, en een bericht op het forum moet plaatsen e.d. Maar ja, de aanhouder wint ;-)
Het zou echter fijn zijn als er afspraken tussen de provider en uitvoerder zouden zijn zodat de monteur van Guidion (in dit geval) een passende afdekkap in de bus heeft liggen.
Reggefiber heeft ooit de glasvezelaansluiting gerealiseerd en ook bij ons in huis de grondplaat gemonteerd. Ik kan mij niet voorstellen dat er tientallen verschillende grondplaten zijn. Misschien is er maar één standaard grondplaat. Als een klant vervolgens van provider veranderd of van een provider nieuwe apparatuur krijgt zoals in ons geval, zou eigenlijk de afdekkap standaard geplaatst moeten worden. men weet tenslotte wat voor apparatuur de klant had.... én wat er geplaatst wordt.... toch?!
Er zijn 4 FTU versies zover ik goed op de hoogte ben die jij hebt is de op 1 na laatste. Nu krijg je bij een nieuwe aansluiting dat vierkantje wat je in de voorgaande posts ziet. Die is meer als doe het zelf bedoelt dan de voorgaande versies.

Wat ik ook al aan gaf en je zelf ook schrijft het is gewoon stom van die monteur dat deze dat niet bij zich had. Hij weet wat er weggaat dus ook wat er terugmoet komen.

Toch fijn dat het ondanks alles toch nog goed is gekomen.
Reputatie 1
Er zijn 4 FTU versies zover ik goed op de hoogte ben die jij hebt is de op 1 na laatste. Nu krijg je bij een nieuwe aansluiting dat vierkantje wat je in de voorgaande posts ziet. Die is meer als doe het zelf bedoelt dan de voorgaande versies.

Wat ik ook al aan gaf en je zelf ook schrijft het is gewoon stom van die monteur dat deze dat niet bij zich had. Hij weet wat er weggaat dus ook wat er terugmoet komen.

Toch fijn dat het ondanks alles toch nog goed is gekomen.

En nog bedankt voor het meedenken!! 🙂

Reageer