beantwoord

aanpassen WPA/WPA2 beveiligingssleutel

• 10 augustus 2013
  • 7 reacties
  • 7493 keer bekeken

Geachte forumleden,

Allereerst, ik ben een behoorlijke digibeet, en heb vanmiddag met vrij veel hulp van de "klantenservice" het modem aan de praat gekregen. Nu is mijn vraag, aangezien er op de Telfort site geen handleiding over de Experia Box v8 te vinden is, hoe kan ik de WPA/WPA2 beveiligingssleutel van de standaard op het modem ingestelde code aanpassen naar een persoonlijke/minder makkelijk te kraken code?

Kan iemand mij daarom in Jip en Janneke taal stap voor stap vertellen (of aangeven waar ik dat kan vinden) hoe ik deze code aan kan passen.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp.

Hans
icon

Beste antwoord door nelly jacoba 10 augustus 2013, 20:31

- Log in in het modem.
- Klik op WLAN
- Zie Network Security voor de beveiliginssleutel [key]
- Klik op Apply
- Met Log Off [rechts boven] verlaat u de webinterface van de Experiabox
Bekijk reactie

7 reacties

- Log in in het modem.
- Klik op WLAN
- Zie Network Security voor de beveiliginssleutel [key]
- Klik op Apply
- Met Log Off [rechts boven] verlaat u de webinterface van de Experiabox
Beste Nelly Jacoba,
... daar zeg je wat: Log in in het modem. Ik krijg dan een loginscherm met Login ID Admin (voor ingesteld) en Password: 
leeglaten, admin of Admin ... ik kan niet inloggen. 
Weet jij raad??
Groet,
Prinsengracht
Reputatie 8
Badge +19

leeglaten, admin of Admin ... ik kan niet inloggen. 

Wachtwoord is standaard 1234.
Wachtwoord is standaard 1234.

Dank! Is dat "common knowlegde" of staat dat ergens in de bijgeleverde handleidingen?
Reputatie 8
Badge +19
Common knowledge...
In de door Telfort geleverde quick start guides vind ik dit ook niet terug.
Een volledige handleiding voor een modem heb ik nog nooit gehad van Telfort.
En de handleidingen die je op internet vind hebben meestal firmware van de fabrikant die afwijkt, dus vaak ook de naam en het wachtwoord.
Over het algemeen worden de meeste modems en routers geleverd met admin en 1234, of admin en admin, en soms ook 1234,1234.
Common knowledge...
In de door Telfort geleverde quick start guides vind ik dit ook niet terug.
Een volledige handleiding voor een modem heb ik nog nooit gehad van Telfort.
En de handleidingen die je op internet vind hebben meestal firmware van de fabrikant die afwijkt, dus vaak ook de naam en het wachtwoord.
Over het algemeen worden de meeste modems en routers geleverd met admin en 1234, of admin en admin, en soms ook 1234,1234.

Hm. Dank in ieder geval. Ik dacht even dat het aan mij lag ...
Maar dan nog zo wat. In de installatiekaart voor de aansluiting staat bij Stap 2 Modem aansluiten, 2b dat "... de Power, Broadband en Wireless lampjes continu branden en het lampje Internet onregelmatig knippert".
Inmiddels werkt alles prima, voor zover ik kan nagaan, doch er is één maar:
bij mij brandt het lampje Internet continu en het lampje Wireless knippert onregelmatig.
De volgorde van de tekst bij de lampjes is gelijk aan die op de foto op de installatiekaart.
Het tweede lampje van links (Wireless) knippert dus onregelmatig, de rest continu.
Is hier dan toch iets fout gegaan??

Thnx in advance
Reputatie 8
Badge +19

[...] Is hier dan toch iets fout gegaan??

Nee hoor , dat lijkt me niet.
Dat wel of niet knipperen (en de handleiding) moet je maar met een korreltje zout nemen, als er over intenet en wifi verkeer gaat dan knipperen ze gewoon.
Als je verbinding met internet verder goed werkt dan zou ik me daar geen zorgen over maken.

Reageer