Sticky

Wijzigingen Telfort Prepaid

Jurgen - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Op 19 november wordt er het een en ander gewijzigd aan Telfort Prepaid. In dit topic lees je over de belangrijkste wijzigingen.

Nederlandse bundels gebruiken in de EU
Vanaf 19 november wordt het nog eenvoudiger om Telfort prepaid in de EU te gebruiken. Je betaalt dan in de EU precies hetzelfde als in Nederland. En al je bundels zijn zonder meerkosten te gebruiken in de hele EU.

1355 wordt 1266
De sms-code om je bundeltegoed op te vragen is veranderd. Dit was 1355. Vanaf nu sms je BELSTATUS naar 1266. Er zijn nog vier manieren om je beltegoed op te vragen:
1. Download de Mijn Telfort app voor Android of iPhone
2. Ga naar Mijn Telfort
3. Bel gratis naar 1244
4. Toets in je telefoon *101# en lees in het scherm de hoogte en geldigheid van je beltegoed
Lees meer over bundeltegoed opvragen.

Meerdere bundels tegelijk aanzetten
Als laatst is het straks mogelijk om bundels te stapelen. Zet bijvoorbeeld 2 bundels tegelijkertijd aan, zoals een 1000MB én een 500MB bundel. Dan kun je weer even vooruit. Bekijk hier welke bundels er zijn. Makkelijk bundels aanzetten en meteen zien hoeveel tegoed je nog hebt? Download dan de Mijn Telfort app.

Heb je een vraag? Reageer dan op dit topic! :D

23 Reacties

Charly
Nu alleen nog de EU bundels onbeperkt houdbaar maken.
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
Charly schreef:

EU-bundels bestaan niet meer sinds 15 juni 2017 aangezien je vanaf die datum binnen de EU je Nederlandse bundel daarvoor kan gebruiken.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/buitenland.htm
GJC
Reputatie 4
Badge +1
Als ik even doorspit n.a.v. de (nieuwe) sms-codes lijkt het er op dat via payinfo betaalde diensten niet geblokkeerd mogen zijn.
Het willen/kunnen gebruiken van de Telfort sms-codes zou niet afhankelijk moeten zijn van de status op payinfo.
Koffiemok
Reputatie 5
Badge +2
@GJC Je hebt onderscheid in eenmalige en abonnee diensten. Ook zit er een verschil in gratis en betaalde eenmalige diensten.

1255, 1355 en 1266 zijn eenmalige gratis diensten. Normaliter kan je die gewoon gebruiken al staat de blokkade bij Payinfo actief.
GJC
Reputatie 4
Badge +1
Hoi, ja dat begrijp ik, maar via de link voor de sms-codes krijg ik o.a. dit te zien:

Dat wekt de indruk dat de status daar ermee te maken heeft. Anders zou de verwijzing "sms naar 4-cijferig servicenummer lukt niet" toch helemaal niet nodig zijn?

Overigens klopt de landingspagina van de link naar de website naar Payinfo ook niet.
mandy
Reputatie 3
Badge +1
Ben het met GJC eens wat betreft de SMS codes.
Er wordt wel degelijk gesuggereerd dat Payinfo aan moet staan.
Zie het in gescande stukje van GJC.
(Volgens mij was er inderdaad ook iets met die link naar payinfo.)
Dit terwijl er veel problemen kunnen zijn met die betaalde SMS bedrijven.

Ik heb zelf geen prepaid maar die maandbundels lijken wel op een sim only abonnement.
Daarbij is het ook even zoeken naar de kosten van die maandbundels en andere kosten.

Misschien lees ik het verkeerd maar bij prepaid is het in zone 1 niet mogelijk om een internet bundel te nemen maar je kan wel roamen?
Charly
Enterprise schreef:

Charly schreef:

EU-bundels bestaan niet meer sinds 15 juni 2017 aangezien je vanaf die datum binnen de EU je Nederlandse bundel daarvoor kan gebruiken.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/buitenland.htm

Ik bedoelde de (EU) internetbundels. Deze zijn maar een maand geldig.

Blijf dit vreemd vinden. Je neemt een bundel/Mb's, als je hem binnen een maand niet opgebruikt hebt ben je je Mb's kwijt. Terwijl je hier wel voor betaald hebt...

Zou het een betere regeling vinden als je bijvoorbeeld met je prepaid tegoed op internet kan gaan?
Koffiemok
Reputatie 5
Badge +2
GJC schreef:

Hoi, ja dat begrijp ik, maar via de link voor de sms-codes krijg ik o.a. dit te zien:

Dat wekt de indruk dat de status daar ermee te maken heeft. Anders zou de verwijzing "sms naar 4-cijferig servicenummer lukt niet" toch helemaal niet nodig zijn?

Overigens klopt de landingspagina van de link naar de website naar Payinfo ook niet.

Wellicht per provider verschillend of een hikje in het systeem. Bij mij zijn alle sms diensten geblokkeerd. Eenmalige, kosteloze berichten kan ik zonder probleem versturen en ontvangen.
nelly jacoba
Reputatie 5
Badge +2
Waarom staat niet in de kop van de webpagina dat het over prepaid gaat? Nu wordt dat alleen terloops in de tekst genoemd.
Koffiemok
Reputatie 5
Badge +2
Inderdaad een hele goede @nelly jacoba. We hebben er natuurlijk niet op gelet aangezien we weten dat her om prepaid gaat. Scherp!

Bij bundels stapelen hebben ze 2 x 500 MB als voorbeeld gebruikt. Dan kan je net zo goed 1 x 1000 MB aanzetten. Is voordeliger ook want dat scheelt 6 euries. ;)
Kan je beter 1000 + 500 MB nemen als voorbeeld. Dan is het stapel idee ook duidelijker. Want waarom zou je stapelen met 500 + 500 MB?
Koffiemok
Reputatie 5
Badge +2
Nog even een vraagje over de sms. Blijft de tekst zo? Vind de eerste zin nogal lang. Of ben ik nu te kritisch? :P
nelly jacoba
Reputatie 5
Badge +2
Edit, verkeerde topic.
Jurgen - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
GJC schreef:

Dank voor deze feedback!
De instellingen op het toestel blijken wel vaak invloed te hebben op het wel of niet kunnen sms'en naar servicenummers. De payinfo instellingen inderdaad niet. De tekst is inmiddels aangepast:

Jurgen - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
nelly jacoba schreef:

Waarom staat niet in de kop van de webpagina dat het over prepaid gaat? Nu wordt dat alleen terloops in de tekst genoemd.

Ik heb het even nagevraagd bij mijn collega die de pagina heeft geschreven: "In de kop van de pagina staat inderdaad niet dat het om prepaid gaat. De link (www.telfort.nl/prepaidwijziging) is per sms verstuurd naar prepaidklanten, we zijn dus vrij zeker dat er geen verwarring ontstaat."

Koffiemok schreef:

Bij bundels stapelen hebben ze 2 x 500 MB als voorbeeld gebruikt. Dan kan je net zo goed 1 x 1000 MB aanzetten. Is voordeliger ook want dat scheelt 6 euries. ;)
Kan je beter 1000 + 500 MB nemen als voorbeeld. Dan is het stapel idee ook duidelijker. Want waarom zou je stapelen met 500 + 500 MB?

Mijn collega was het hier mee eens en heeft het voorbeeld aangepast :)
GJC
Reputatie 4
Badge +1
Ik kijk als abonnementhouder, maar mis ik niet de tarieven voor de diverse bundels die hier genoemd worden?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/sms-codes-prepaid-2017.htm
mandy
Reputatie 3
Badge +1
Wat GJC aangeeft is exact hetzelfde als ik al eerder benoemde.
Maar goed........
GJC
Reputatie 4
Badge +1
Oeps, sorry @mandy. Aan mijn aandacht ontglipt.
Jurgen - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Dit serviceartikel gaat alleen in op de wijzigingen. De tarieven blijven hetzelfde en vind je hier:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/mobiel/prepaid/bundels.htm
mandy
Reputatie 3
Badge +1
Hoi @GJC

Deze opmerking was niet voor jou bedoelt hoor:D
GJC
Reputatie 4
Badge +1
Duidelijk Jurgen. Misschien een linkje toevoegen daarheen?
mandy
Reputatie 3
Badge +1
Stel, ik ben een nieuwe Telfort Prepaid klant.
Dan zal ik wel op één pagina de wijzigingen naast elkaar willen vergelijken.
Dit dus inclusief de prijzen.
Niet dat ik eerst alles moet uitzoeken.
Daar kan die link van GJC ook bij helpen.
muziekboot
Reputatie 1
Is het opvragen van het beltegoed ook veranderd? Of is er een storing vandaag?
*100# lijkt niet te werken.
Jurgen - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Hi muziekboot, de code is inderdaad veranderd, namelijk naar *101#. We hadden verwacht dat de oude code nog een tijdje zou blijven werken en daarom lees je dit niet terug op de pagina over deze wijzigingen.

Ik heb de startpost aangepast om te informeren over alle manieren waarop je bundeltegoed kan opvragen.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)