Wifi op Nokia C3

• 4 februari 2013
  • 2 reacties
  • 2562 keer bekeken

Wie oh wie kan mij helpen. Inmiddels heb ik al 4 filialen van Telfort bezocht, niemand kan/wil mij helpen en ik heb het gevoel, dat dit onwil is:-(
Ik ben in het bezit van een Nokia C3 en een prepaid kaart van Telfort.
Als ik thuis verbinding maak met Wifi lukt dit prima en kan dan ook gebruik maken van internet en whatsapp.
Als ik echter ergens anders ben (bijv. ziekenhuis, trein, la place etc) kan ik wel verbinding maken met de betreffende wifi, maar krijg geen verbinding met internet of whatsapp....
Kan iemand mij misschien vertellen, hoe dit wel gaat lukken??

Bedankt voor het meedenken,
Ineke

2 reacties

Badge +2
Jammer dat je het gevoel krijgt dat het onwil is.
Als de WiFi het thuis wel doet, en onderweg niet, is het vaak helaas een kwestie van instellingen zelf juist zetten. Zou het WiFi thuis het nml ook niet doen, dan zou het wellicht aan het toestel kunnen liggen. Het feit dat hij het onderweg niet doet, wil zeggen dat je aanvullende handelingen dient te verrichten om het werkend te krijgen.

Op openbare plekken moet je vaak, per plek verschillende, extra handelingen verrichten. Na het instellen van de WiFi in de trein bijv moet je naar de browser gaan om de 'trein-WiFi'-voorwaarden te accepteren. In theorie zou het zelfs kunnen dat je telefoon die mogelijkheid niet heeft, ondanks dat de telefoon het WiFi signaal juist op vangt. In ziekenhuizen heb je vaak een wachtwoord nodig, en dat geldt ook voor La Place e.d.

Probeer ook eens te googlen op hoe je WiFi snel/makkelijk in kan stellen op de Nokia C3. Evt. kan dit ook via Youtube d.m.v. instructievideo's waar je het 'af' kan kijken...

Kan je hier wat mee?
Hallo Matthijs,

Hartstikke bedankt voor je snelle en ook begrijpelijke uitleg. Ik ga inderdaad al je tips eens bekijken en hopelijk kom ik er dan achter waar het aan ligt.
Op mijn werk is er nl gratis wifi, waar al mijn collega's gebruik van maken, behalve ik:-(
Als ik zou weten, dat het aan mijn Nokia lag, kocht ik vandaag nog een ander, maar die zekerheid heb ik dus nog steeds niet.
Nogmaals heel hartelijk dank voor al je moeite.
Ineke

Reageer