beantwoord

Waar is mijn beltegoed gebleven

• 29 januari 2017
  • 4 reacties
  • 933 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 0 reacties
Geachte heer/mevrouw,
Tot mijn verbazing zie ik dat mijn beltegoed lager is dan verwacht.
Volgens mij had ik medio augustus nog iets onder de €30,- staan, en ergens staat mij iets bij dat je elk halfjaar moet opwaarderen anders vervalt een deel van het beltegoed. In de veronderstelling dat Telfort een automatisch bericht verstuurd met de mededeling dat er opgewaardeerd dient te worden, heb ik helemaal geen bericht mogen ontvangen. Ik vind dit een klantonvriendelijke handelwijze van Telfort. In mij opwaardeeroverzicht kan ik niet verder terug dan juni 2016, ik weet zelf niet meer wanneer ik voor het laatst heb opgewaardeerd, m.u.v. van vandaag €10,-
Als het inderdaad zo is dat er ineens beltegoed wordt afgeschreven als halfjaar voorbij is, dan vind ik dat onterecht en eigenlijk diefstal van mijn geld.
Heb ook een Telfort winkel bezocht om deze klacht aan te kaarten, maar zij verwijzen mij naar Telfort Forum, hoe omslachtig gaat men te werk zeg?
Hopende op uw antwoord,
icon

Beste antwoord door Koffiemok 30 januari 2017, 21:56

De nieuwe voorwaarden gelden voor alle prepaidnummers. Je hoeft maar 1 x per 6 maanden een belletje te plegen of smsje te sturen of een bundel aan te schaffen.

Ik lees het vaker en ook andere forums. Ineens is het beltegoed minder. Vaak is het antwoord dat er sms diensten actief staan. Dit kan je controleren via Payinfo. Vervolgens inloggen via "Inzien en opzeggen". Je ziet daar de eventuele diensten die actief staan. Je kunt ze daar ook afmelden.
Dit zijn smsjes die van een 4cijferige code (bijv. 5959) afkomen. deze kun je eenvoudig stopzetten door het woord STOP te sms'en naar dat 4cijferige nummer.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

4 reacties

Badge +2
Allereerst vreemd dat de Telfort winkel verwijst naar het forum... Zij moeten gewoon jouw laatste opwaardering kunnen inzien. Je dient afhankelijk van wanneer je voor het eerst je prepaid nummer geactiveerd hebt minimaal 1x per 6 maanden op te waarderen, anders verloopt je nummer (dus niet een deel van je tegoed....). Hiervoor krijg je per SMS waarschuwingen, en emails als je je emailadres hebt doorgegeven.

Tegenwoordig is naar ik verneem bij de aanschaf van een nieuwe prepaid kaart de situatie wat anders (andere voorwaarden), als het goed is kan iemand van Telfort (webcare) je hier alles over vertellen
Reputatie 8
Badge +15
De nieuwe voorwaarden gelden voor alle prepaidnummers. Je hoeft maar 1 x per 6 maanden een belletje te plegen of smsje te sturen of een bundel aan te schaffen.

Ik lees het vaker en ook andere forums. Ineens is het beltegoed minder. Vaak is het antwoord dat er sms diensten actief staan. Dit kan je controleren via Payinfo. Vervolgens inloggen via "Inzien en opzeggen". Je ziet daar de eventuele diensten die actief staan. Je kunt ze daar ook afmelden.
Dit zijn smsjes die van een 4cijferige code (bijv. 5959) afkomen. deze kun je eenvoudig stopzetten door het woord STOP te sms'en naar dat 4cijferige nummer.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi ahr,

Welkom.

Erg bijzonder dat je naar het forum wordt verwezen vanuit de winkel. Daar moeten ze je ook verder kunnen helpen, zou je denken.

Bij mijn weten halen wij inderdaad niet zomaar beltegoed van je simkaart af, dat zou inderdaad opmerkelijk zijn. Graag ga ik voor je na wat de status precies is en hoe het komt dat je nu minder beltegoed hebt dan je zou verwachten. Hiervoor heb ik gegevens nodig. Wil je je volledige adresgegevens en 06-nummer in een privébericht kenbaar maken? Ik pak het dan verder op voor je.

Excuses voor de verwarrende situatie.

@Matthijs1986, @Koffiemok,

Top, bedankt voor jullie reacties.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi ahr,

Jammer dat een reactie uitblijft. Ik had je graag verder geholpen.
Mocht je nog een vraag hebben, trek je dan even aan de bel in een nieuw topic?

Hier gaat een slot op.