beantwoord

Telfort in de fout ?

• 3 januari 2013
  • 2 reacties
  • 2554 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Recent heeft mijn dochter van 12 een prepaid abonnement en een Samsung Gio aangeschaft. Daar krijg je, naast 1e (gratis) beltegoed van 5 euro, ook een beltegoedbonus bij van 5 euro na registratie. Leuk ! Verschil is dan nog wel dat de beltegoed-bonus binnen 1 maand opgemaakt moet worden, terwijl het 1e beltegoed 6 maanden geldig is. In ons geval tot juni-2013.

Wat schetst onze verbazing: als je er mee belt, wordt eerst het beltegoed dat 6 maanden geldig aangesproken en pas daarna het bonustegoed dat 1 maand geldig is. Dat betekent dus dat als je de bonus vol wilt gebruiken je dus in de 1e maand 10 euro moet verbellen ... en dus meteen moet opwaarderen. Dat vertelden ze er niet bij in de Telfort winkel. Commercieel erg handig van Telfort maar dit is toch niet wat je mag verwachten zou ik zeggen.

En dan nog iets: als je 5 euro tegoed hebt en bel/sms-kosten maakt van 0,45+0,15 cent via standaard 15 tariefplan maakt is je beltegoed daarna volgens Telfort: 4,39 euro ...  Ook mijn dochter kan uitrekenen dat dat niet klopt. Het gaat natuurlijk om niets maar het laat al met al wel een rare nasmaak achter over het verdienmodel van Telfort. En dat terwijl we best een goede indruk van die club hadden omdat we al jarenlang internet daar hebben.

Telfort stelt ons teleur door deze manier van werken. IK kan het mijn dochter niet uitleggen in elk geval.
icon

Beste antwoord door Matthijs1986 4 januari 2013, 01:13

Op basis van je prepaid nummer kunnen ze je zowel in de winkel, als via de klantenservice precies vertellen hoe zowel de €0,01 verschil ontstaan kan zijn (ik noem maar wat; gesprek van 1 seconde bij een nummer dat naar de voicemail schoot?

Normaal gesproken wordt het bonus tegoed eerst aangesproken, waarbij wel van belang is dat er geen 0900-nrs, internet, buitenland e.d. mee gedaan kan worden. Dit kan alleen met het normale tegoed en wordt daar dan dus evt. eerst vanaf gehaald.

Zeker als je tot nu toe zeer tevreden bent, kunnen ze het ongetwijfeld eens voor je nagaan 🙂
Bekijk reactie

2 reacties

Badge +2
Op basis van je prepaid nummer kunnen ze je zowel in de winkel, als via de klantenservice precies vertellen hoe zowel de €0,01 verschil ontstaan kan zijn (ik noem maar wat; gesprek van 1 seconde bij een nummer dat naar de voicemail schoot?

Normaal gesproken wordt het bonus tegoed eerst aangesproken, waarbij wel van belang is dat er geen 0900-nrs, internet, buitenland e.d. mee gedaan kan worden. Dit kan alleen met het normale tegoed en wordt daar dan dus evt. eerst vanaf gehaald.

Zeker als je tot nu toe zeer tevreden bent, kunnen ze het ongetwijfeld eens voor je nagaan 🙂
Reputatie 1
Badge +1
@Matthijs: bedankt voor je reactie. Het betrof inons geval 1 sms (0,15 ct) + 1 gesprek van 2:20min (betaald wordt dan in "prepaid 15" =3 x 0,15ct/min = 0,45ct). Geen buitenland, internet -kan niet in ons abonnement-, servicenummers dus.

Ik nodig Telfort van harte uit om te reageren.

Reageer