beantwoord

Telefoon niet meer werkzaam vanuit Chili

• 6 september 2013
  • 7 reacties
  • 2491 keer bekeken

Beste,

Ik woon sinds 3 maanden in Chili voor mijn stage en heb daarom, voordat ik vertrok, mijn sim-only abonnement omgezet naar een prepaid abonnement. Ik heb er beltegoed op gezet en dat is ook te zien op mijn account online, maar sinds een tijdje kan ik niet meer bellen of sms-en met mijn nummer... Hoe komt dit en wat te doen? Ik wil namelijk niet dat ik straks mijn nummer verlies, omdat ik het een half jaar niet gebruikt heb! Graag reactie

icon

Beste antwoord door Denise - Telfort 9 september 2013, 11:18

@Jan de Rooij,

Wat een vervelende situatie. Zoals Koffiemok al aangeeft gaat het erom dat je eens in het halfjaar opwaardeert. Doe je dit niet dan wordt jouw nummer drie maanden daarna afgesloten. Wat krijg je voor melding te horen als je probeert uit te bellen? Als het nummer is afgesloten hoor je dat het nummer is afgesloten wegens administratieve redenen.

Denise
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Hoi Jan,

Bij Telfort gaat het er niet om dat je het 1 in keer het half jaar hebt gebruikt maar dat je een opwaardering hebt gedaan.
Heb je al geprobeerd om een ander netwerk te selecteren of het toestel eens helemaal uit/aan te zetten?
Ja ik heb het toestel al vaak genoeg aan en uit gezet, maar dat helpt niet.. Verder heb ik altijd hetzelfde netwerk gehad hier en de eerste maand van mijn verblijf was daar niets mis mee.. maarja, nu werkt het dus niet meer
Reputatie 3
Badge +1
@Jan de Rooij,

Wat een vervelende situatie. Zoals Koffiemok al aangeeft gaat het erom dat je eens in het halfjaar opwaardeert. Doe je dit niet dan wordt jouw nummer drie maanden daarna afgesloten. Wat krijg je voor melding te horen als je probeert uit te bellen? Als het nummer is afgesloten hoor je dat het nummer is afgesloten wegens administratieve redenen.

Denise
@ Denise,

Ja ik heb inderdaad beltegoed dat pas verloopt op 05-01-2014. Als ik wil bellen zegt de server in het spaans (Chileens) dat mijn nummer niet 'authorized' is om te bellen... 
Reputatie 8
Badge +17
Kan je handmatig een ander netwerk kiezen?
Kan je handmatig een ander netwerk kiezen?

Nee dat helpt niet.. Er zijn hier geen andere netwerken dit werken. Dan staat er No Service!
Badge +2
@Jan de Rooij,

Mijn excuses voor het ervaren ongemak. Graag ben ik jou hierbij verder van dienst. In een privébericht kun je jouw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer aan mij kenbaar maken.

Daphne

Reageer