beantwoord

Prepaid nummerbehoud

• 21 mei 2018
  • 10 reacties
  • 462 keer bekeken

Ik ben in nieuw-zealand en ben hier mijn oude prepaid simkaart kwijt geraakt, ik heb de simkaart vervolgens geblokkeerd en een nieuwe simkaart aangevraagd (op laten sturen naar mijn ouders in Nederland). Ik zou nu graag mijn oude nummer behouden met nummerbehoud maar op de site van telfort lukt het mij niet om dit aan te vragen. Kan iemand mij hiermee helpen?
icon

Beste antwoord door Stephen 26 mei 2018, 13:32

Beste Marlous, ik heb zojuist het nummer van de oude simkaart overgezet naar de nieuwe simkaart. Ook het beltegoed van de oude simkaart is overgezet naar de nieuwe. Het is wel noodzakelijk dat je ouders eerst even de nieuwe simkaart met een Nederlands netwerk contact laten maken. Ik hoor graag van je als het is gelukt.

@msrruyter,

Indien het bij jou nog niet is opgelost dan ontvang ik ook dezelfde gegevens van jou via een privébericht.
Bekijk reactie

10 reacties

Hier staan de voorwaarden en hoe te handelen.
Wat gaat er mis?

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/nummerbehoud-mobiel-binnen-telfort.htm
Als ik op de link naar aanvraagnummerbehoud klik reageert de site niet. Misschien kan een medewerker van telfort mij verder helpen?
Vast wel, ze lezen hier mee. Het kan wel dinsdag of woensdag zijn voor ze aan je topic toe zijn.
Staat je 06 nummer al in je forumprofiel?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Marlous, welkom op het forum! Graag ontvang ik onderstaande gegevens van je in een privébericht.
- 06-nummer oude simkaart
- 06-nummer nieuwe simkaart
- simkaartnummer nieuwe simkaart.

Na ontvangst ben ik je dan verder van dienst. Bij voorbaat dank!
Ik heb precies hetzelfde probleem. Zou iemand van Telfort ook mij hiermee kunnen helpen? Alvast bedankt!
Ik heb al gehoord dat ik het kan aanvragen door te bellen met 0900-9596.
Reputatie 8
Badge +16
Beste Marlous, ik heb zojuist het nummer van de oude simkaart overgezet naar de nieuwe simkaart. Ook het beltegoed van de oude simkaart is overgezet naar de nieuwe. Het is wel noodzakelijk dat je ouders eerst even de nieuwe simkaart met een Nederlands netwerk contact laten maken. Ik hoor graag van je als het is gelukt.

@msrruyter,

Indien het bij jou nog niet is opgelost dan ontvang ik ook dezelfde gegevens van jou via een privébericht.
Beste Stephen, bij mij is het al door ėėn van je collega's bij de klantenservice opgelost. M.v.g., Martijn
Dag stephen,

Bedankt daarvoor!
Moeten zij nu opnieuw het nummer contact laten maken met het netwerk? Dat hebben zij namelijk een paar weken geleden wel al gedaan en toen hebben ze een sms ontvangen dat het nummer gebruik kon worden. Moet dat zij nu na nummerbehoud opnieuw de simkaart in een telefoon doen en aanzetten? Moeten zij verder nog iets meer doen?
groeten
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Marlous, graag gedaan! Ik neem aan dat ze het eerder hebben gedaan om de simkaart te activeren. Ik zou het voor de zekerheid toch weer even doen zodat ook je oude nummer via de nieuwe simkaart contact maakt met het netwerk. Voor de rest hoeft er niks gedaan te worden. :)

@msruyter,

Bedankt voor het melden!

Reageer