beantwoord

Nummer is bevroren maar na opwaardering wordt deze blokkade niet opgeheven

• 23 januari 2013
  • 5 reacties
  • 2669 keer bekeken

ik heb een prepaid nummer bij telfort
22 december kreeg ik een mail dat hij was bevroren dat houd in dat ik nog wel gebeld kan worden helaas niet blijkt nu
want ik heb hem vandaag op gewardeerd en wilde kijken als het bel te goed er op stoond.
kon niks doen iemand gevraagt mij te bellen blijkt het nummer buiten gebruik te zijn
dat houd in dat ik niks meer kan en dat met een vrouw die gronise zieke is.
de 90 dagen waaren nog niet om waar zijn jullie mee bezig
vriendelijke groet ate
icon

Beste antwoord door Denise - Telfort 24 januari 2013, 11:16

@atehiemstra,

Welkom op het forum. Ik kan me voorstellen dat je hier enorm van baalt. In principe is het zo dat beltegoed onbeperkt geldig is, mits je ééns in de zes maanden opwaardeert. Mocht je dit niet doen dan wordt het beltegoed bevroren voor een periode van maximaal 90 dagen. Als je binnen deze 90 maanden niet opwaardeert dan wordt het nummer helemaal afgesloten. Je geeft aan dat je binnen deze termijn hebt opgewaardeerd. Ik zoek graag verder voor je uit wat er precies aan de hand is. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 3
Badge +1
@atehiemstra,

Welkom op het forum. Ik kan me voorstellen dat je hier enorm van baalt. In principe is het zo dat beltegoed onbeperkt geldig is, mits je ééns in de zes maanden opwaardeert. Mocht je dit niet doen dan wordt het beltegoed bevroren voor een periode van maximaal 90 dagen. Als je binnen deze 90 maanden niet opwaardeert dan wordt het nummer helemaal afgesloten. Je geeft aan dat je binnen deze termijn hebt opgewaardeerd. Ik zoek graag verder voor je uit wat er precies aan de hand is. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
ook mijn ergenis,

mijn advies aan telfort,

stop met de  6maanden + 90dagen voorwaarden, beltegoed kopen is gewoon recht op bellen = simpel. 

maak gewoon de regel dat klanten tenminste 1x per jaar hun tegoed moeten opvragen of online inloggen of op andere manier actief zijn, om ongebruikte nummers weer terug te krijgen, maar stop met stelen van beltegoed, want het is pure diefstal. zet klanten desnoods automatisch over op een 0 euro abo met een tegoed, zet ongebruikte nummers vast en stuur klanten een tegoed bon, kortom er zijn legio mogelijkheden.

maar dit is ronduit onacceptabel anno 2013.
Reputatie 8
Badge +16
Ik ben het niet eens met de opmerkingen "stelen van beltegoed" en "pure diefstal". Telfort houdt zich gewoon aan de voorwaarden die van toepassing zijn op de overeenkomst. En het is aan de klant om te kiezen voor Telfort of voor een andere provider.

Wel stoort het me in hoge mate dat deze voorwaarden voor veel mensen onpraktisch en onbegrijpelijk zijn. Voor mij een reden om die mensen door te verwijzen naar andere providers waar het beltegoed wel langer dan een halfjaar geldig is zonder tussentijds opwaarderen.
Reputatie 3
Badge +1
@glenmorangie,

Na het opwaarderen behoud je jouw oude beltegoed, het is niet zo dat de teller weer op nul wordt gezet. Telfort hanteert deze regel omdat anders een groot aantal Prepaid nummers in de lucht blijven terwijl deze nooit meer worden gebruikt. Telefoonnummers die niet meer worden gebruikt kunnen op deze manier opnieuw uitgegeven worden.

Denise
Badge +2
Daarnaast biedt Telfort tegenwoordig aanvullend de mogelijkheid tot een 'Basis €0'-abonnement. 1x per maand wordt dan je gebruik afgeschreven a €0,24 p/min, maar gebruik je niks, dan wordt er niks afgeschreven. Enige voorwaarde aan dit systeem is dat je 1x in de 6 maanden belt/smst. Je hebt dan 'officieel' gezien wel een abonnement, maar met een 'vast' bedrag van €0 per maand. Daarnaast is het tarief wat je afrekend goedkoper dan het Telfort prepaid standaard tarief, en geldt altijd dat je alleen maar de eerste 10 minuten van je gesprek betaald (na 10 minuten gratis).

Is dit alternatief wellicht interessant voor je 🙂?

Reageer