beantwoord

Niet gebeld kunnen worden in het buitenland

• 26 juni 2018
  • 10 reacties
  • 599 keer bekeken

Reputatie 1
Helaas kunnen mijn ouders al twee weken niet gebeld worden op hun beider prepaid telefoons. Ze zitten in Duitsland. SMS-ontvangen gaat wel en ze kunnen ook wel zelf bellen.Alle acties om bijvoorbeeld een doorschakeling uit te zetten hebben niet geholpen. Wie weet een oplossing?
icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 10 juli 2018, 18:12

@wiep, ik zag je privéberichten en reageer even in dit topic. Ik heb begrepen dat er een lopende storing is voor prepaid klanten die zich in Duitsland en Tsjechië bevinden, dus ik vermoed dat je ouders hier de dupe van zijn geweest en mogelijk nog steeds zijn. Over deze storing verwacht ik de komende week meer informatie.
Ik zie echter dat je ouders nog gebruik maken van simkaarten uit 2004 en 2007. Hebben ze hun simkaarten ook in een ander toestel getest? Ook zou ik willen vragen of ze hun simkaart ook eventjes uit hun toestel hebben gehaald en hun toestel opnieuw hebben opgestart.
Het zou voor hen vermoedelijk verbeteringen met zich mee brengen wanneer ze hun simkaarten vervangen voor nieuwere exemplaren, wanneer ze weer in Nederland zijn zou dit een optie zijn.

Ik wacht je reactie af.
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hi Wiep,

Dat is erg vervelend voor je ouders zeg 😞 Ik ga graag even voor ze in het systeem kijken. Zou je je profiel willen aanvullen met de nummers waar het om gaat en ook ter controle de geboortedatums, postcode en het huisnummer willen invullen? Dan ga ik kijken of er een blokkade voor hun telefoonnummers op staat voor bellen vanuit het buitenland. Ik hoor het graag van je!
Reputatie 1
Kan dat in persoonlijk bericht? Profiel aanpassen lukt niet
Kan dat in persoonlijk bericht? Profiel aanpassen lukt niet

Klik op je forumnaam (rechts boven) en kies "instellingen".
Reputatie 1
Oke. Dank je.
Oke. Dank je.
Geen dank, graag gedaan. 🙂
Reputatie 3
Badge +8
Hi Wiep,

Je kunt me een privébericht sturen via deze link. Ik hoor het graag van je zodat ik voor je aan de slag kan!
Reputatie 3
Badge +8
Hi Wiep,

Dank je wel voor je bericht. Ik zou nog wat vragen willen stellen, aangezien ik in het systeem de instellingen voor beide nummers goed zie staan. Wat voor toestel gebruiken je ouders? Ik zie ook dat de simkaarten redelijk oud zijn, gaan ze vaker naar het buitenland en hebben ze eerder ook problemen gehad met gebeld worden? Aangezien ze wel kunnen bellen, lijkt dit niet direct te maken te hebben met bereik, maar toch wil ik vragen welke provider beschikbaar is voor ze en hoeveel bereik ze hebben. Zou je me in een privébericht ook een nummer willen sturen waar je bereikbaar op bent? Ik ga deze situatie sowieso doornemen met de technische dienst en waar nodig wordt er telefonisch contact gezocht.
Reputatie 3
Badge +8
@wiep, ik zag je privéberichten en reageer even in dit topic. Ik heb begrepen dat er een lopende storing is voor prepaid klanten die zich in Duitsland en Tsjechië bevinden, dus ik vermoed dat je ouders hier de dupe van zijn geweest en mogelijk nog steeds zijn. Over deze storing verwacht ik de komende week meer informatie.
Ik zie echter dat je ouders nog gebruik maken van simkaarten uit 2004 en 2007. Hebben ze hun simkaarten ook in een ander toestel getest? Ook zou ik willen vragen of ze hun simkaart ook eventjes uit hun toestel hebben gehaald en hun toestel opnieuw hebben opgestart.
Het zou voor hen vermoedelijk verbeteringen met zich mee brengen wanneer ze hun simkaarten vervangen voor nieuwere exemplaren, wanneer ze weer in Nederland zijn zou dit een optie zijn.

Ik wacht je reactie af.
Reputatie 1
Waar kunnen ze nieuwe simkaart in laten zetten en wat zijn daar de kosten van?
Reputatie 3
Badge +8
Hi Wiep,

Een prepaid simkaart kun je bestellen via de website of kopen in de winkel. Deze nieuwe kaart kost 5 euro, je krijgt hier 10 euro beltegoed als starttegoed bij. Wanneer je ouders hun nummers willen behouden (wat ik me zou kunnen voorstellen) kan er nummerbehoud worden uitgevoerd via de telefonische klantenservice of in de winkel. Hierbij wordt het huidige tegoed overgedragen naar de nieuwe simkaart en een nummerwissel uitgevoerd. Dit wordt dan binnen enkele minuten verwerkt, het beltegoed van beide prepaid telefoonnummers wordt gecombineerd. De oudste vervaldatum van het beltegoed wordt de nieuwe vervaldatum. Laat je het me weten als er nog onduidelijkheden zijn?

Reageer