beantwoord

Mobiel telefoonnummer

  • 15 augustus 2018
  • 18 reacties
  • 586 keer bekeken

Reputatie 1
Kan je telefoonnummer gestolen worden ?
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 23 augustus 2018, 11:46

Goedemorgen Hanton, ik zie dat de melding die ik voor je heb aangemaakt, is behandeld door de technische dienst! Zij geven aan dat er vanaf jouw mobiele nummer een uitgaande verbinding is gemaakt, dus dat er is gebeld van je mobiel naar je huisnummer. En ze hebben het nagekeken, het is uitgesloten dat een ander inbreuk heeft gemaakt op/misbruik heeft gemaakt van jouw mobiele nummer.
Het kan niet anders dan dat er vanaf je mobiele telefoon toch (per ongeluk) naar je huisnummer is gebeld. Of kan het iemand anders zijn geweest, een gezinslid bijvoorbeeld, die die dag je telefoon in handen heeft gehad en per ongeluk heeft gebeld? Het is in ieder geval geen misbruik van je mobiele nummer geweest, dat lijkt me fijn en geruststellend om te weten 🙂
Bekijk reactie

18 reacties

Leg uit. Zit vast een verhaal achter.
Reputatie 1
Er is blijkbaar met mijn mobiele nummer naar mijn vaste nummer gebeld, terwijl ik op die dag in het buitenland met mijn mobiel via het mobiele netwerk van Telfort aan het internetten was, hoe kan dat, want ik heb altijd gedacht dat het mobiele nummer in de SIM kaart opgeslagen ligt
Ik maak ook wel eens een broekzak call...
Kan je uitgaande oproepen zien in je toestel?
Reputatie 1
Ja dat kan ik, maar op die datum heb ik niet gebeld en sterker nog diegene die belde met mijn mobiele nummer naar mijn vaste nummer kreeg dus de voicemail want ik was op reis, wel dus de voicemail ingesproken, zeer onduidelijk net alsof ze niet in de gaten hadden dat hun mobiel nog verbinding had.
Reputatie 6
Badge +7
Dit is idd wel heel apart misschien dat Telfort iets ervan kan zien (achterhalen) ?

Weet je zeker dat het geen Wahtsapp telefoontje kan zijn bv.
Er is blijkbaar met mijn mobiele nummer naar mijn vaste nummer gebeld, terwijl ik op die dag in het buitenland met mijn mobiel via het mobiele netwerk van Telfort aan het internetten was, hoe kan dat, want ik heb altijd gedacht dat het mobiele nummer in de SIM kaart opgeslagen ligt


Tijdverschil met Nederland?
Waardoor het op ander tijdstip was dan je denkt?
Reputatie 1
Hallo ik heb navraag gedaan bij Telfort en die heeft inderdaad vastgestelddat er op dat tijdstip gebeld is naar mijn vaste nummer, ze konden ( of wilden ) niet uitzoeken van waaruit er gebeld zou zijn. Meestal weten ze toch met welke mast dat mobieltje verbonden is. Ook Ziggo, de provider van mijn vaste nummer, zegt niets te kunnen bezoeken. De tijdstippen van voicemail en gemiste oproep komen met elkaar overeen en de ingesproken stem is echt niet de mijne.
Heb wat gegoogeld. Geen oplossing, maar lijken wel overeenkomsten.
Heb je het nummer net, of al langer?
https://forum.kpn.com/storings-en-phishingsmeldingen-25/iemand-gebruikt-mijn-06-nummer-439848
https://forum.simyo.nl/sms-en-mms-61/ik-denk-dat-mijn-nummer-door-iemand-anders-in-gebruik-is-want-er-zit-iemand-anders-op-mijn-whatsapp-account-kan-dat-36737
https://forum.simyo.nl/bellen-netwerk-85/mijn-nummer-is-bij-nog-iemand-in-gebruik-wat-nu-22570
Reputatie 1
Hallo, ik heb dit nummer al jaren, al voordat er smartphones waren. Ben mobiel ook niet gebeld door iemand die zich voordoet als zijnde van Microsoft, wel op mijn vaste nummer maar dan verbreek ik direct de verbinding. Als mijn 06 nummer per abuis zou zijn uitgegeven aan een andere simkaart zou Telfort daar toch weet van moeten hebben ? Alle sms'jes. Whatsapp mee en oproepen naar mijn 06 nummer komen ook nog steeds bij mijn mobiel uit. Tenminste vandaag nog wel. Het is wel vervelend dat ik op de site van Telfort, in mijn Telfort, niet meer kan zien hoe je gebruik van mijn 06 nummer is, dan zou ik wat sneller Telfort kunnen informeren als die ander mijn nummer gebruikt, nu moet ik steeds mijn prepaid tegoed checken, Toch bedankt voor het opzoeken van die linkjes
Geen dank, graag gedaan. 😊
Jammer dat je geen uitsluitsel over hoe/wat kunt krijgen.
Reputatie 1
Ja zeker, Erg jammer dat Telfort voor prepaid gebruikers die mijn Telfort site zo beperkt gemaakt heeft en dat je op de app enkel bundels kunt aanzetten, Opwaarderen is ook verdwenen en op mijn tablet gaat helemaal niets meer van mijn Telfort, de service is ver te zoeken helaas. Misschien willen ze wel van die prepaid af..... Maar daarmee is mijn probleem niet opgelost.
Reputatie 8
Badge +9
Hallo Hanton, wat een verhaal, ik snap dat je wilt dat dat uitgezocht wordt!
De klantenservice kan de details om het na te kijken niet zomaar zien, in verband met dingen als privacywetgeving. Misschien dat de technische dienst er wel meer van kan zeggen, ik wil dit aan ze voorleggen, daar heb ik alleen wel meer informatie voor nodig. Ik begrijp dat toen je in het buitenland was er gebeld zou zijn met je mobiele nummer naar je vaste nummer, en dat er ook een wazige voicemail ingesproken is. Op welke datum en tijd is dat gebeurd? En kan je zorgen dat zowel je mobiele als je vaste telefoonnummer in je forumprofiel staan? Dan weet ik om welke gegevens het gaat, en wat ik door kan geven aan de specialisten 🙂
Reputatie 1
Hallo Alexandra, fijn als je dat aan de technische dienst zou willen voorleggen. Het exacte tijdstip van de voicemail op mijn vaste nummer is 24 juli om 18:49 het enige dat de klantenservice kon vertellen was dat het gesprek 23 cent had gekost. Het enige dat ik uit de flarden van het gesprek kon opmaken was: " zijn niet thuis, moeten dan zelf maar thuis gaan eten bedoel je het restaurant ...." Ik zal beide telefoonnummers in mijn profiel gaan zetten.
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen Hanton, dankjewel voor de uitleg! Ik ben ermee bezig geweest en heb het inmiddels doorgezet naar de specialisten. Zij nemen mogelijk zelf contact met je op, en ik hou de melding die ik gemaakt heb ook zelf in de gaten. Zo gauw ik meer weet, stel ik je op de hoogte!
Reputatie 1
Hallo Alexandra,
Bedankt zover, ik heb inderdaad een mail ontvangen van Telfort met een referentie nummer.
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen Hanton, ik zie dat de melding die ik voor je heb aangemaakt, is behandeld door de technische dienst! Zij geven aan dat er vanaf jouw mobiele nummer een uitgaande verbinding is gemaakt, dus dat er is gebeld van je mobiel naar je huisnummer. En ze hebben het nagekeken, het is uitgesloten dat een ander inbreuk heeft gemaakt op/misbruik heeft gemaakt van jouw mobiele nummer.
Het kan niet anders dan dat er vanaf je mobiele telefoon toch (per ongeluk) naar je huisnummer is gebeld. Of kan het iemand anders zijn geweest, een gezinslid bijvoorbeeld, die die dag je telefoon in handen heeft gehad en per ongeluk heeft gebeld? Het is in ieder geval geen misbruik van je mobiele nummer geweest, dat lijkt me fijn en geruststellend om te weten 🙂
Reputatie 1
Bedankt voor de moeite, ben ik in ieder geval gerustgesteld, zal nog eens goed luisteren naar het gesprek, misschien herken ik de stemmen
Reputatie 8
Badge +9
Graag gedaan, daar ben ik bij mee 🙂 Dat is prima, en laat het gerust weten als je nog vragen hebt!

Reageer