beantwoord

Mobiel opwaarderen via SMS naar 1244 lukt niet


Reputatie 1
Hallo, het lukt niet om mobiel op te waarderen via een SMS naar 1244. Heeft altijd goed gewerkt, maar nu krijg ik de melding: "De toelating tot betaling is mislukt voor 316xxxxxxxx".

Ik heb niets veranderd aan mijn instellingen; bij de bank is ook geen storing bekend.

Wat is er aan de hand? Is er bij jullie een storing?
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 7 mei 2019, 16:50

Ik neem het even over van Alexandra aangezien zij geniet van een vakantie.

Het heeft inderdaad met de limiet van 50 euro te maken. Dit kunnen we maximaal afschrijven per maand. Vandaar dit heeft mijn collega ook per mail naar je gestuurd. Ze kon je niet meer bereiken, omdat je in het buitenland was. Daarom heeft ze gemaild.

Mocht het inderdaad weer mis gaan, laat het vooral weten.
Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 1
Online opwaarderen is wel gelukt, maar mobiel opwaarderen via SMS naar 1244 is veel handiger en sneller. Dus graag dit probleem uitzoeken en oplossen.
Reputatie 7
Badge +8
Hoi @muziekboot, niet handig dat opwaarderen via sms niet lukte. Fijn dat 't later wel via online opwaarderen gelukt is! Dankjewel voor de update, dan ben je in ieder geval weer voorzien van tegoed.

We hebben inderdaad kort last van een storing gehad, sorry voor het ongemak. De volgende keer zal het weer gaan zoals je gewend bent. Laat het me vooral weten als je vragen hebt.
Reputatie 1
Zojuist geprobeerd, maar ik krijg nog steeds dezelfde melding.
Reputatie 7
Badge +8
Dat is gek, goed dat je het nog geprobeerd hebt! Dan kijken we samen verder.

Ik ben naar één ding benieuwd, als je inlogt op Mijn Telfort. In de Mijn Telfort omgeving ga je naar Opwaarderen en vervolgens naar SMS opwaarderen. Staat hier de tekst U heeft SMS opwaarderen geactiveerd? Ik ga er niet vanuit dat het hier niet goed staat, maar moet het wel zeker weten. Kan je dit daarom voor me nakijken en het me laten weten? Als het daar goed staat, dan laat ik het voor je nakijken door de specialisten.
Reputatie 1
Ja, dit staat er:

"U heeft SMS opwaarderen geactiveerd. Hieronder staan uw instellingen vermeld."

Het heeft ook altijd goed gewerkt; ik heb niet zo lang geleden nog via SMS opgewaardeerd.
Reputatie 7
Badge +8
Goedemorgen @muziekboot, dankjewel, dat is goed om zeker te weten. Ik heb het doorgespeeld aan de specialisten, zodat zij dit nakijken en voor je oplossen. Ik verwacht dat we binnen een paar werkdagen al iets van ze horen. Ik hou de melding voor je in de gaten, en deel het met je zo gauw ik een update zie! Mocht je zelf vragen of nieuws hebben, laat je dat dan weten?
Reputatie 1
Zojuist nog een keer geprobeerd, omdat ik beltegoed nodig had. En nu werkte het weer als gewenst! Ik heb maar een klein beetje opgewaardeerd, dus over een paar dagen kan ik het nog een keer proberen.
Reputatie 7
Badge +8
Fijn dat 't deze keer goed ging! Zo hoort het natuurlijk 🙂 Ik zie dat de Technische Dienst ook contact met je opgenomen heeft, en dat je contact met hen op kan nemen als het onverhoopt niet goed gaat. Klopt dat? Laat je weten hoe de volgende poging gegaan is?
Reputatie 1
Klopt, de Technische Dienst heeft mij ook nog gebeld vorige week. Zij konden het niet verklaren. Blijft een raadsel, dus. Zojuist nog een keer geprobeerd en ook nu ging het weer goed.

Mocht het een volgende keer weer niet goed gaan, dan maak ik wel een nieuwe melding.
Reputatie 7
Badge +8
Goedemorgen, ondanks dat het gek is dat het niet te verklaren was, ben ik blij dat het weer werkt. Dat is het belangrijkst. En helemaal goed, laat het vooral weten mocht je toch iets merken of vragen hebben.
Reputatie 1
Helaas, dit probleem doet zich opnieuw voor. Graag actie.
Reputatie 7
Badge +8
@muziekboot dankjewel voor het seintje. Dat is niet de bedoeling. Ik heb het doorgezet naar de Technische Dienst met een verwijzing naar de vorige melding. Zo zien ze meteen dat je er eerder last van gehad hebt. Zij nemen contact met je op zo gauw ze meer weten of als ze een vraag aan je hebben. Ik hou de melding ook in de gaten. Laat je het weten als er iets verandert of als je iets hebt gehoord?
Reputatie 7
Badge +8
Hoi @muziekboot, ik zie dat de Technische Dienst voor je bezig is geweest. Ze hebben je vandaag geprobeerd te bereiken, maar hebben je niet te pakken kunnen krijgen. Ik lees in de notitie dat je opwaardering van eind april nu toegevoegd is, en dat het te maken heeft met een limiet van €50. Ze zullen je later nogmaals bellen, kan ik eventueel een voorkeurstijd voor je doorgeven? Laat je weten hoe het is afgelopen?
Reputatie 1
Hallo, ik was op vakantie in het buitenland (buiten Europa), vandaar dat ik jullie oproep niet heb beantwoord (om kosten te vermijden).

Als een limiet van EUR 50,- de oorzaak is geweest, dan zou het hiermee verklaard zijn. Ik wilde vanwege die vakantie wat extra beltegoed hebben voor noodgevallen, mede omdat mobiel opwaarderen daar niet zou werken en ik waarschijnlijk slecht sporadisch wifi zou hebben (dus ook niet via de website zou kunnen opwaarderen).

Ik heb op dit moment voldoende beltegoed, dus ik ga nu niet proberen of het nu weer goed werkt. Mocht ik in de toekomst de melding weer krijgen, dan laat ik het weer weten via dit topic.
Reputatie 8
Badge +11
Ik neem het even over van Alexandra aangezien zij geniet van een vakantie.

Het heeft inderdaad met de limiet van 50 euro te maken. Dit kunnen we maximaal afschrijven per maand. Vandaar dit heeft mijn collega ook per mail naar je gestuurd. Ze kon je niet meer bereiken, omdat je in het buitenland was. Daarom heeft ze gemaild.

Mocht het inderdaad weer mis gaan, laat het vooral weten.

Reageer