beantwoord

MMI-code voor doorschakelen bij niet opnemen werkt niet

Badge
Ik wil 1 van de twee telefoonnummer die ik gebruik laten doorschakelen naar een ander nummer als er niet opgenomen wordt. Nu zou dat moeten werken als je **61*telefoonnummer# toets en vervolgens drukt op de groene bel toets. Ik krijg dan echter telkens een foutmelding te zien "oproep doorschakelen verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code". Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Ook alle andere codes zoals, doorschakelen bij in gesprek, doorschakelen als telefoon geen bereik heeft of uit staat, en alle inkomende gesprekken doorschakelen geeft dezelfde foutmelding.
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 12 december 2018, 11:51

Merci! Ik heb contact opgenomen met de technische dienst en daarbij was de oorzaak snel gevonden. Bij prepaid is het niet mogelijk om doorschakelingen in te stellen, bij een doorschakeling worden de kosten voor het gesprek vanaf jouw telefoon in rekening gebracht uit jouw bundel. Doordat je daar op dat moment geen zicht en controle over hebt is dat geblokkeerd. Op de website staat dat er niet bij genoemd, waardoor ik ook even op het verkeerde been was gezet. Ik heb gevraagd om dat er aan toe te voegen, zodat het daar ook duidelijk wordt.

Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Hallo JKforyou, dat is een rare melding inderdaad! De stercode die je gebruikt is de juiste, dus dat het niet werkt is vreemd. Dat alle code's niet werken maakt het nog vreemder. Heb je ooit eerder zo'n instelling gedaan? Mogelijk is die nog ergens onthouden en wordt het daardoor geblokkeerd. Door te bellen naar ##002# kan je alles uitzetten, zou je dat kunnen doen en kijken of het daarna lukt om het te activeren? Ik hoor het graag van je.
Badge
Hallo Jasper,

Dank voor je antwoord. Dat heb ik al gedaan, maar ook dan krijg ik de foutmelding "oproep doorschakelen Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code"
Reputatie 8
Badge +10
Duidelijk, dan wil ik ook kijken of ik er meer over kan zien of dat ik hiervoor contact op moet nemen met de technische dienst. Zou je daarvoor je postcode, huisnummer en het bewuste 06-nummer op je forumprofiel kunnen invoeren? Als je daarna hieronder een reactie plaatst kan ik voor je aan de slag.
Badge
Hallo Jasper,

Dank voor je reactie. Ik heb de betreffende gegevens ingevuld.
Reputatie 8
Badge +10
Merci! Ik heb contact opgenomen met de technische dienst en daarbij was de oorzaak snel gevonden. Bij prepaid is het niet mogelijk om doorschakelingen in te stellen, bij een doorschakeling worden de kosten voor het gesprek vanaf jouw telefoon in rekening gebracht uit jouw bundel. Doordat je daar op dat moment geen zicht en controle over hebt is dat geblokkeerd. Op de website staat dat er niet bij genoemd, waardoor ik ook even op het verkeerde been was gezet. Ik heb gevraagd om dat er aan toe te voegen, zodat het daar ook duidelijk wordt.
Badge
Hartelijk dank voor je antwoord Jasper. Wellicht dus toch niet zo verstandig geweest van mezelf om naast mijn reguliere abonnement bij jullie een predaid te kopen. En dat had ik ook zeker niet gedaan als ik geweten had dat dit niet mogelijk was. Gevalletje dikke vette pech zal ik maar zeggen 😉.
Reputatie 8
Badge +10
Graag gedaan, als ik je iets anders kon vertellen had ik dat ook liever gedaan natuurlijk 😉 Je kunt je prepaid mogelijk omzetten naar een goedkoop abonnement, waarbij je het doorschakelen wel kunt gebruiken.

Reageer