beantwoord

[Melding] Online opwaarderen niet mogelijk

Reputatie 2
Badge
Dag,

Helaas is opwaarderen via de site niet mogelijk. Als ik naar de opwaardeer pagina ga krijg ik eerst al twee keer een waarschuwing:
"Notice: Undefined property: stdClass::$middleName in /var/www/html/telfort/includes/class.parameters.php on line 121

Notice: Undefined property: stdClass::$city in /var/www/html/telfort/includes/class.parameters.php on line 126"

Als ik vervolgens doorklik naar ideal krijg ik Forbidden 403.

"Forbidden

You don't have permission to access /telfort/example.php on this server.
Apache/2.4.18 (Ubuntu) Server at topup-uat.liquix.eu Port 443"

Enig idee wanneer dit opgelost is??
icon

Beste antwoord door Wieger DB 13 maart 2018, 10:44

Onderwerp: Online Opwaarderen via Mijn Telfort geeft een foutmelding.

Beschrijving: Wanneer je op Mijn Telfort je beltegoed probeert op te waarderen, dan krijg je een foutmelding te zien. Hierdoor kan je je beltegoed niet via Mijn Telfort opwaarderen.

Wat kun je zelf doen? Waardeer je beltegoed op via een opwaardeerbon of ga naar deze pagina

Datum van oplossing: 9 april 2018

-------

Update #1 dinsdag 13 maart 2018 10:45: er is een onderzoek gestart naar de oorzaak

Update #2 woensdag 14 maart 2018 12:00: Het onderzoek is nog gaande.

Update #3 vrijdag 16 maart 2018 11:00: De oorzaak is gevonden en er wordt gewerkt aan een oplossing

Update #4 dinsdag 20 maart 2018: Controle of het probleem verholpen is

Update #5 woensdag 21 maart 2018: Na diverse meldingen van klanten vanuit meerdere kanalen is dit probleem weer in onderzoek. De eerdere oplossing heeft geen soelaas geboden

Update #6 dinsdag 27 maart 2018: Het nieuwe onderzoek gaat onverminderd door. Er zijn nog geen nieuwe aanknopingspunten gevonden.

Update #7 vrijdag 30 maart 2018: Er wordt getest met een nieuwe oplossing. Als de resultaten naar wens zijn, dan wordt de test uitgerold.

Update #8 woensdag 4 april 2018: De oplossing is uitgerold. Nogmaals controle of het verholpen is.

Update #9 maandag 9 april 2018: De tweede oplossing is ook uitgevoerd. Je kan weer online opwaarderen.

Bekijk reactie

31 reacties

Reputatie 1
Ik heb het zelfde probleem. Erg irritant want aangezien mijn beltegoed nul is kan ik niet bellen.
Badge
Zelfde probleem. Blijkbaar niemand thuis om het op te lossen?
Reputatie 1
Ook ik heb hetzelfde probleem, en mijn beltegoed is onder de 1€.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi allemaal, wat vervelend dat het online opwaarderen niet lukt. Dit ga ik doorzetten naar onze technici om verder te onderzoeken. Voor nu raad ik aan om naar de andere manieren van opwaarderen, zoals een opwaardeerbon uit te wijken. Excuses voor het ongemak!
Reputatie 1
Ik herken ook dit probleem. Jammer dat er in Oostenrijk geen bonnen zijn. En via SMS zal niet gaan, want ik heb hier geen service (ander probleem, gemeld aan Webcare Telfort, wacht nog ff op antwoord..)
Guido Gabriel
Bij mij werkt dit ook (al enige tijd) niet.
Reputatie 7
Badge +13

Onderwerp: Online Opwaarderen via Mijn Telfort geeft een foutmelding.

Beschrijving: Wanneer je op Mijn Telfort je beltegoed probeert op te waarderen, dan krijg je een foutmelding te zien. Hierdoor kan je je beltegoed niet via Mijn Telfort opwaarderen.

Wat kun je zelf doen? Waardeer je beltegoed op via een opwaardeerbon of ga naar deze pagina

Datum van oplossing: 9 april 2018

-------

Update #1 dinsdag 13 maart 2018 10:45: er is een onderzoek gestart naar de oorzaak

Update #2 woensdag 14 maart 2018 12:00: Het onderzoek is nog gaande.

Update #3 vrijdag 16 maart 2018 11:00: De oorzaak is gevonden en er wordt gewerkt aan een oplossing

Update #4 dinsdag 20 maart 2018: Controle of het probleem verholpen is

Update #5 woensdag 21 maart 2018: Na diverse meldingen van klanten vanuit meerdere kanalen is dit probleem weer in onderzoek. De eerdere oplossing heeft geen soelaas geboden

Update #6 dinsdag 27 maart 2018: Het nieuwe onderzoek gaat onverminderd door. Er zijn nog geen nieuwe aanknopingspunten gevonden.

Update #7 vrijdag 30 maart 2018: Er wordt getest met een nieuwe oplossing. Als de resultaten naar wens zijn, dan wordt de test uitgerold.

Update #8 woensdag 4 april 2018: De oplossing is uitgerold. Nogmaals controle of het verholpen is.

Update #9 maandag 9 april 2018: De tweede oplossing is ook uitgevoerd. Je kan weer online opwaarderen.
Ik kreeg bij het opwaarderen in Mijn Telfort-profiel ook nog steeds een foutmelding, echter via de volgende alternatieve manier lukte mij het wel op te waarderen: https://www.telfort.nl/prepaid/opwaarderen/

(dus niet via https://www.telfort.nl/persoonlijk/mijn-telfort/mobiel/opwaarderen.htm#/opwaarderen waar je in Mijn Telfort automatisch naar toe wordt gezonden)

Vond het wel zo netjes dit te delen. Hopelijk helpt dit anderen. :)

@conzeg@Fransje68@Guido Gabriel@Henkie-Jan@JNoordzij@tmhouwen
Reputatie 1
@tjimmy64 Heel hartelijk dank, het is gelukt!
Reputatie 1
tjimmy64 schreef:

Ik kreeg bij het opwaarderen in Mijn Telfort-profiel ook nog steeds een foutmelding, echter via de volgende alternatieve manier lukte mij het wel op te waarderen: https://www.telfort.nl/prepaid/opwaarderen/

(dus niet via https://www.telfort.nl/persoonlijk/mijn-telfort/mobiel/opwaarderen.htm#/opwaarderen waar je in Mijn Telfort automatisch naar toe wordt gezonden)

Vond het wel zo netjes dit te delen. Hopelijk helpt dit anderen. :)

Geweldig bedankt Tjimmy, ik had al van alles geprobeerd, maar jouw tip bood eindelijk uitkomst

@conzeg@Fransje68@Guido Gabriel@Henkie-Jan@JNoordzij@tmhouwen

Reputatie 1
Prima tip, Tjimmy!

Bedankt.
Reputatie 2
Badge
Het zou opgelost moeten zijn maar helaas niet het geval. Ik ga de alternatieve url proberen. 🙂
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Henkie-Jan, komt bij jou nog steeds de foutmelding naar boven? Als dat het geval is, dan kaart ik dat nogmaals aan bij mijn collega's.
Werkt nog steeds niet, diverse browsers geprobeerd.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Peter en Henkie-Jan, ik heb van mijn collega's begrepen dat het probleem weer de kop op steekt. Mijn antwoord heb ik daar op aangepast. Mijn collega's gaan dit probleem nogmaals onderzoeken. Excuses voor het ongemak!
Werkt nog steeds niet, kan niet opwaarderen. Wordt een beetje een probleem nu.
Reputatie 8
Badge +11
Heb je ook de link die tjimmy64 geeft geprobeerd? Ik kom daarmee op een opwaardeer-pagina. Het opwaarderen zelf kan ik niet testen doordat ik een abonnement heb.
https://www.telfort.nl/prepaid/opwaarderen/

Of gaat het elders mis?
Dat is uiteindelijk gelukt via Edge browser. Wel met certificaat fouten en een hoop gedoe. Zit er niet echt vertrouwd uit.
Reputatie 8
Badge +11
Als het in elk geval maar gelukt is.
Ik vind overigens dat de werking niet afhankelijk mag zijn van welke browser je gebruikt. Ik gebruik al jaren op al mijn apparaten Opera als browser. Als ik een site tref die mij wil dwingen Edge of Chrome te gebruiken haak ik per definitie af terwijl ik in mezelf wat mompel over slordig programmeerwerk 🆒
Ik was hier ook al een paar dagen bezig met enkele pogingen om op te waarderen. Net weer een poging gedaan. Ik ben bijna aan het einde van de belbundel en ik had geen beltegoed om een nieuwe bundel te kopen.

Gelukkig even naar het forum gekeken en dit topic gevonden.

Via https://www.telfort.nl/prepaid/opwaarderen/ is het opwaarderen wel gelukt.

Kudos voor @tjimmy64 !! 😳
Al dagenlang dezelfde foutmelding(en) op zelfde moment in verwerken (keuze bank) die door anderen gemeld is.
Geen tijd om alle reacties te lezen, maar Telfort, dit moet gewoon opgelost worden, lees: werken zoals voorheen. Ik gebruik ook FF en ga geen andere browser gebruiken voor Telfort. Slordig programmeerwerk idd, en dan de fout niet kunnen vinden (zo mog. nog erger) - ik schaam me voor mijn vak!
Reputatie 2
Badge
Opwaarderen via https://www.telfort.nl/prepaid/opwaarderen/ lukt gelukkig wel! 🙂

Helaas werkt het via de officiele weg niet.
Dankjewel Henkie-Jan, maar is nog niet gelukt. Weekend site in onderhoud, nu "niet beschikbaar". Bovendien ziet die pagina er verder erg leeg uit ...
Reputatie 8
Badge +11
krbos schreef:

....ziet die pagina er verder erg leeg uit .....

Heb je geprobeerd de pagina nogmaals te laden? In principe zou F5 (verversen) voldoende moeten zijn. Probeer anders Ctrl+F5 (dat ververst ook de cache). Bij mij zag hij er de eerste keer ook vrijwel leeg uit. De tweede keer verscheen de rest van de info wel.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi krbos, is het inmiddels gelukt om op te waarderen via https://www.telfort.nl/prepaid/opwaarderen/. Soms moet je de pagina nog een keer laden, omdat het element voor het opwaarderen niet lekker geladen wordt. Resulterend in een lege pagina.

Reageer