Herhaling van oude berichten

• 5 juli 2018
  • 7 reacties
  • 311 keer bekeken

Afgelopen dagen zijn 2 verschillende sms-berichten ruim 100x (ja, honderd keer) door Telfort verstuurd. De eerste betrof een gemiste oproep, deze is bijna 70x bij mij binnengekomen; het andere bericht was een sms van mijn vriendin, die ruim 40x is afgeleverd bij me. En nee, ze stuurt ze niet, want nu zit ze naast me en mijn telefoon blijft rustig doorpiepen. Deze berichten worden de hele dag, en nacht, door verstuurd; Telfort doe hier wat aan!

7 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Geen idee waar de oorzaak zit, maar heb je al geprobeerd je toestel uit en weer aan te zetten?
Hallo GJC, ja, we hebben beiden onze toestellen al meerdere malen aan- en uitgezet. Lijkt mij niet dat het mijn toestel is, aangezien die aangeeft een bericht te ontvangen vanuit het KPN-netwerk. The plot thickens
Reputatie 8
Badge +11
Mijn gedachte was dat het toestel geen melding teruggaf aan het netwerk: "ja, ontvangen" o.i.d.
Een omgevallen bitje....... Maar dat gaat dus niet op.
Ik zal eens gaan zoeken. Een tijdje geleden is hetzelfde probleem ook al eens langsgekomen. Misschien kan ik terugvinden hoe het daar is opgelost. Uiteraard mag je zelf ook gerust zoeken hoor. Ik ben ook gewoon klant 🙂
Reputatie 3
Badge +8
Jeetje Luyt, daar schrik ik van! Ik zie in het systeem voor telefoonnummer 06******05 ontvangen sms'jes maar 1 keer terug, dus er gaat hier iets niet goed in het systeem. Heb je de simkaart ook al een keer even uit het toestel gehaald? Zou je de afzenders van de sms'jes willen noemen in je forumprofiel? Je kunt deze toevoegen door ze in de balk te zetten waar je ook je eigen 06-nummer hebt gezet. Ik wacht je reactie af, dan ga ik bespreken met de technische dienst waar dit aan kan liggen en voor je aan de slag om dit zo snel mogelijk op te lossen.
Reputatie 8
Badge +11
In onderstaande 2 topics wordt een oplossing aangedragen:
https://forum.telfort.nl/mobiel-abonnement-307/hetzelfde-sms-bericht-blijft-steeds-binnenkomen-45178
https://forum.telfort.nl/mobiel-abonnement-307/continu-dezelfde-sms-jes-ontvangen-44772

Beiden zijn overigens niet wat ik in gedachten had. Dat was iets met een (Duitse?) bank. Als ik het tegenkom zal ik het melden.
Hallo allemaal, bedankt voor de reacties, suggesties en hulp.

@Rozemarijn: nummer van verzender is toegevoegd aan mijn profiel.

Maar... ik heb het laatste bericht gisteravond 21uur ontvangen en daarna zijn ze (voorlopig) uitgebleven. Ik hou het in de gaten en voor nu: Bedankt voor jullie inzet!
Reputatie 3
Badge +8
Hi Luyt,

Dank je wel voor het aanvullen van je profiel! Ik zie de sms'jes nog niet terug, dus dit zal vermoedelijk te maken hebben met een berichtenloop die soms kan voorkomen. Het tijdelijk verwijderen van de simkaart kan hier vaak bij helpen, heb je dit gedaan? Wanneer dit zo is hoor ik het graag, dan weten we dat hier op deze manier (tot nu toe) een oplossing voor is gevonden 🙂

Reageer