beantwoord

Altijd doorschakelen naar voicemail mogelijk?

Hallo,

Is het mogelijk om inkomende oproepen altijd door te schakelen naar voicemail, dus ook al het toestel gewoon aan blijft staan?
Ik kan hier niets over vinden in 'service' of op dit forum.

Met vriendelijke groet,
Rudolf
icon

Beste antwoord door Wieger DB 14 juni 2017, 11:06

Hoi Rudolf, ik heb het nog verder uitgezocht voor je. Helaas zat ik er ook naast. Het is niet mogelijk om je voicemail onvoorwaardelijk direct door te schakelen. De doorschakeltijd is altijd 25 seconden.

Bekijk reactie

21 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Neem onderstaande link even door

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/doorschakelen-mobiele-telefoon.htm

Dat stuk heb ik gelezen, maar het werkt alleen voor doorschakelen naar andere nummers. Het altijd doorschakelen naar voicemail werkt niet. Ik heb al van alles geprobeerd, doorschakelen naar 1233 of naar 0633eigennummer. Elke keer krijg ik een foutmelding dat de doorschakeling niet uitgevoerd kan worden.
Is er een speciaal nummer waar je naar moet doorschakelen om alle oproepen naar je voicemail te sturen?
Reputatie 8
Badge +17
Heel vreemd want als ik onderstaande link zie moet het gewoon kunnen via 12331

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/voicemail-mobiele-telefoon-aan-en-uitzetten.htm
jimny schreef:

Heel vreemd want als ik onderstaande link zie moet het gewoon kunnen

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/voicemail-mobiele-telefoon-aan-en-uitzetten.htm

Ja, het aan en uit zetten van voicemail lukt wel. Maar ik wil ook graag de mogelijkheid hebben om iedere binnenkomende oproep door te schakelen naar voicemail, dus ook als mijn toestel aan staat.
Dat kan ik nergens vinden op de telfort site.
Reputatie 8
Badge +17
Daar moet ik je als medeklant helaas het antwoord op schuldig blijven, wellicht dat webcare Telfort hier het antwoord op heeft, die vanaf morgen weer op het forum aanwezig zijn
jimny schreef:

Daar moet ik je als medeklant helaas het antwoord op schuldig blijven, wellicht dat webcare Telfort hier het antwoord op heeft, die vanaf morgen weer op het forum aanwezig zijn

In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Reputatie 8
Badge +17
Graag gedaan
Is er echt niemand op het forum die het antwoord weet?
Bij Vodafone was het heel simpel: bel 12332 en alle oproepen staan doorgeschakeld naar de voicemail.
Bij Telfort werkt deze code niet, maar er zal toch wel een andere manier zijn om alle oproepen door te schakelen naar voicemail?
Reputatie 8
Badge +17
Aangezien Telfort hetzelfde telefonieplatform gebruikt als KPN neem ik (voor het gemak) aan dat dit ook bij Telfort geldt: https://www.kpn.com/service/bellen/voicemail-doorschakelen.htm
Bedankt voor je reactie.
Helaas staat ook hier niet bij naar welk nummer je moet doorschakelen om alle oproepen naar voicemail door te zetten.
Reputatie 8
Is dit niet wat je zoekt?

Nee, daar staat alleen hoe je voicemail aan en uit zet. Maar er staat niet hoe je alle oproepen doorschakelt naar voicemail, ook als je toestel aan staat (want ik wil wel smsjes blijven ontvangen).
Reputatie 8
Oke.
Ik twijfelde al of dit was wat je zocht, vandaar het vraagteken.
nelly jacoba schreef:

Oke.
Ik twijfelde al of dit was wat je zocht, vandaar het vraagteken.

Oke, bedankt in ieder geval voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +13
Hey Rudolf75, welkom op het forum. Een verkorte code voor de doorschakeling kan ik je jammer genoeg niet geven. Wat je wel kan doen is een onvoorwaardelijke doorschakeling naar het voicemailnummer instellen. Dat doe je als volgt: toets **21*+31626001233# en dan de groene toets(beltoets) op je telefoon. Wil je deze doorschakeling weer opheffen, dan kies je voor ##21# en de groene toets(beltoets) op je telefoon.

@nelly jacoba, Kees-Jan, jimny bedankt voor het meedenken en reageren! 🙂
Wieger - Telfort schreef:

Hey Rudolf75, welkom op het forum. Een verkorte code voor de doorschakeling kan ik je jammer genoeg niet geven. Wat je wel kan doen is een onvoorwaardelijke doorschakeling naar het voicemailnummer instellen. Dat doe je als volgt: toets **21*+31626001233# en dan de groene toets(beltoets) op je telefoon. Wil je deze doorschakeling weer opheffen, dan kies je voor ##21# en de groene toets(beltoets) op je telefoon.

@nelly jacoba, Kees-Jan, jimny bedankt voor het meedenken en reageren! :)

2

Hallo Wieger, bedankt voor je reactie, maar dat werkt niet goed.
De beller krijgt dit te horen: "voicemailbox bestaat niet", en kan vervolgens geen bericht inspreken.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Rudolf, dat is niet het resultaat waar ik op hoopte. Je vraag ga ik intern doorzetten, ik ben niet bekend met een shortcode zoals 12332 om alle gesprekken naar je voicemail door te schakelen. Kom er nog bij je op terug!
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Rudolf, ik heb het nog verder uitgezocht voor je. Helaas zat ik er ook naast. Het is niet mogelijk om je voicemail onvoorwaardelijk direct door te schakelen. De doorschakeltijd is altijd 25 seconden.
Wieger - Telfort schreef:

Oke, dat is duidelijk. In ieder geval bedankt voor het uitzoeken.
tot 2 maanden geleden was het wel degelijk mogelijk..met **21*0031633eigen06nummer# dit had ik handig als sneltoets ingesteld op buroblad. ...na een nachtdienst wil ik onbereikbaar lijken voor de buitenwereld, MAAR wel gemiste oproepen via sms ontvangen. DAARNAAST wil ik ook naar buiten kunnen bellen en beshikken over internet verkeer.

Telfort kan in MIJN historie zien dat ik regelmatig die MMI code gebruikte, ze hoeven enkel in mij call record log bestanden te kijken. Daarna kunnen ze de verstoring gaan oplossen. Men heeft het onbewust of bewust de MMI code buiten werking gezet.

Beste Telfort doe hier aub iets aan.. het feit is dat NA het aflopen van mijn contract periode andere (virtuele) providers deze mmi code ondersteunen.

Ben pas sinds 2005 bij Telfort, maar of dat zo blijft hangt af van direct doorschakelen naar voice (**21*0031633eigen06nummer# )

dank je wel Telfort
Bij tele2 gebeurt het op deze manier:

begin citaat

Doorschakeling instellen
Door één van de onderstaande nummers te bellen stel je de gewenste doorschakeling naar de voicemail in.

Actie Activeren Deactiveren
Doorschakelen alle gesprekken *21*1233# .. #21#
Doorschakelen bij in gesprek *67*1233# .. #67#
Doorschakelen bij geen gehoor *61*1233# .. #61#
einde citaat

Beste telfort, ik mis directe doorschakelen naar voice !!!
Het maakt niet uit welke code het is, ik programmeer die code onder een sneltoets.

Reageer