beantwoord

Alcatel one touch ot-282 geeft aan dat er een verkeerde accu in zit

  • 15 juni 2013
  • 1 reactie
  • 2548 keer bekeken

Hallo,

ik heb een alcatel one touch OT-282 gekocht. Deze is inmiddels een half jaar oud, bijna niet gebruikt. Echter geeft de telefoon bij het opladen aan, dat er een verkeerde accu inzit en deze te heet wordt. De batterij erin en eruit gehaald, maar dat helpt niet.
Tevens geeft de telefoon aan, dat de sim-kaart geblokkeerd is. Echter doet deze het wel in een andere telefoon. Het gekochte toestel was er een van telfort prepaid. Dus met simlock, maar van telfort.

Graag zou ik op beide problemen een oplossing willen weten.
icon

Beste antwoord door Matthijs1986 17 juni 2013, 00:21

Hallo,

ik heb een alcatel one touch OT-282 gekocht. Deze is inmiddels een half jaar oud, bijna niet gebruikt. Echter geeft de telefoon bij het opladen aan, dat er een verkeerde accu inzit en deze te heet wordt. De batterij erin en eruit gehaald, maar dat helpt niet.
Tevens geeft de telefoon aan, dat de sim-kaart geblokkeerd is. Echter doet deze het wel in een andere telefoon. Het gekochte toestel was er een van telfort prepaid. Dus met simlock, maar van telfort.

Graag zou ik op beide problemen een oplossing willen weten.


Wat er met je toestel aan de hand is qua accu e.d. is niet helemaal duidelijk. Je geeft aan dat het toestel zegt dat er een verkeerde accu in zit? En je hebt er wel de juiste accu in zitten (degene die oorspronkelijk in de doos geleverd zat)? Gebruik je tevens de bijgeleverde lader? Zoja, dan is er een probleem met het toestel en doe je er verstandig geen gebruik meer te maken van je toestel (om het toestel niet onherstelbaar te beschadigen). Je dient deze in te leveren voor reparatie waar het toestel is aangeschafd. Vergeet daarbij niet een kopie van je garantiebon mee te sturen. Je hebt 2 jaar garantie op het toestel (op fabricagefouten e.d., niet tegen vallen/water e.d.) maar slechts 6 maanden op alle accessoires/bijbehoren (inclusief accu). Mocht het probleem aan de accu liggen en je bent reeds langer dan 6 maanden in het bezit van het toestel dan heb je dus geen garantie meer op de accu (ongeacht hoeveel je het toestel gebruikt). Als je daar reeds buiten valt, zou het waarschijnlijk het beste zijn een nieuwe accu aan te schaffen. De winkel/webwinkel waar je het toestel hebt aangeschafd kan je hier meer over vertellen.

Een prepaid toestel is vaak gelockt op prepaid van de provider zelf. Na 1 jaar kan je deze blokkade kosteloos laten verwijderen. Binnen het jaar zijn er kosten voor het deblokkeren van deze blokkade. 

Succes!
Bekijk reactie

1 reactie

Badge +2
Hallo,

ik heb een alcatel one touch OT-282 gekocht. Deze is inmiddels een half jaar oud, bijna niet gebruikt. Echter geeft de telefoon bij het opladen aan, dat er een verkeerde accu inzit en deze te heet wordt. De batterij erin en eruit gehaald, maar dat helpt niet.
Tevens geeft de telefoon aan, dat de sim-kaart geblokkeerd is. Echter doet deze het wel in een andere telefoon. Het gekochte toestel was er een van telfort prepaid. Dus met simlock, maar van telfort.

Graag zou ik op beide problemen een oplossing willen weten.


Wat er met je toestel aan de hand is qua accu e.d. is niet helemaal duidelijk. Je geeft aan dat het toestel zegt dat er een verkeerde accu in zit? En je hebt er wel de juiste accu in zitten (degene die oorspronkelijk in de doos geleverd zat)? Gebruik je tevens de bijgeleverde lader? Zoja, dan is er een probleem met het toestel en doe je er verstandig geen gebruik meer te maken van je toestel (om het toestel niet onherstelbaar te beschadigen). Je dient deze in te leveren voor reparatie waar het toestel is aangeschafd. Vergeet daarbij niet een kopie van je garantiebon mee te sturen. Je hebt 2 jaar garantie op het toestel (op fabricagefouten e.d., niet tegen vallen/water e.d.) maar slechts 6 maanden op alle accessoires/bijbehoren (inclusief accu). Mocht het probleem aan de accu liggen en je bent reeds langer dan 6 maanden in het bezit van het toestel dan heb je dus geen garantie meer op de accu (ongeacht hoeveel je het toestel gebruikt). Als je daar reeds buiten valt, zou het waarschijnlijk het beste zijn een nieuwe accu aan te schaffen. De winkel/webwinkel waar je het toestel hebt aangeschafd kan je hier meer over vertellen.

Een prepaid toestel is vaak gelockt op prepaid van de provider zelf. Na 1 jaar kan je deze blokkade kosteloos laten verwijderen. Binnen het jaar zijn er kosten voor het deblokkeren van deze blokkade. 

Succes!

Reageer