beantwoord

Welkom op het nieuwe Telfort Forum

• 24 juli 2018
  • 221 reacties
  • 6617 keer bekeken

Toon het eerste bericht

221 reacties

Dat was exact mijn gedachte dat een like van een specifieke reactie beter werkt dan een compleet topic.
Wat ik me ook afvraag is dat als de gemiddelde klant voor een vraag het forum bezoekt en dan meer topics leest die zijn/haar aandacht trekken en telkens weer de vraag krijgen wat NIET speelt. Zou dat positief werken of is in alle rust en gemoedelijkheid het forum bezoeken beter?

En dan heb ik het nog niet over wat volgens anderen de/onze/mijn digitale footprint heet zo klein mogelijk te maken. En je dan bij opnieuw datzelfde topic bezoeken weer diezelfde vraag terug krijgt.
Friesian heeft ook een paar goede punten hier.

Tsja, laat Telfort ook iets doen aan relevante topics, ik zie hier nu naast staan 2 en 1 jaar geleden.
Dit zal ook geen mensen aantrekken.
Ik zie ineens een subtiele maar nuttige verbetering. Volgens mij ooit door @Babylonia en @Johan_Tel benoemd.

Wat betekend The CSRF token is invalid Deze melding zie ik sinds vanochtend op mijn Tablet.

Sinds kort Android 9 en One ui van Samsung

Test

Geheugen leeg maken was blijkbaar genoeg.
Reputatie 8
Badge +11
Het is dus alweer opgelost. Fijn. 🙂

Ik zie dat de gehele layout is veranderd nu staat alles boven het tekstvak. Dat zal de genoemde verandering zijn.

Éen iets valt me meteen op blijkbaar kunnen we geen zinsdelen selecteren, of ik doe iets fout.

En de link optie werkt ogenschijnlijk weer als vanouds.

Klein testje.

Test kolom 1 kolom2
Rij 1    
Rij 2    

Badge +13

Vanaf vandaag is er een nieuwe editor beschikbaar op het forum! Hieronder lees je de belangrijkste aanpassingen:

Verbeterde bestaande functies

• Afbeelding uploaden
  • Sleep afbeeldingen naar de editor in plaats van handmatig uploaden
  • Bijschriften (beschrijvende tekst onder geüploade afbeeldingen)

Code

• In-line code is nu mogelijk (code stond eerder in een extra regel)
  • Code syntax (code wordt niet meer automatisch verwijderd)

Lijsten

• Lijsten met meerdere niveaus zijn nu mogelijk
  • Betere UX in het werken met lijsten (eerder konden lijsten niet worden onderbroken door regeleinden)

Tekststijlen

• Tekststijlen in lijsten werden voorheen niet volledig ondersteund

Nieuwe functies

• Tabellen
  • Tekstkleur / achtergrondkleur
  • Horizontale lijnen

Er zijn ook een aantal bugs en fouten bekend bij Insided. Zij werken er op dit moment aan om deze te verhelpen.

• Regelafstand is niet altijd consistent
  • Peilingen zijn tijdelijk niet beschikbaar
  • Op sommige platforms - mobiel en tablet ontbreken een aantal features

Wat mij opvalt is dat het plakken van tekst nu anders werkt je krijgt een popup waar je de tekst in plakt, iets omslachtiger.

De eerder hier gestelde vraag over het selecteren van grotere stukken tekst gaat op voor de teksteditor zelf. De tekst die we zelf typen kunnen we niet geheel of gedeeltelijk selecteren.

Het lijkt erop dat we maar één woord kunnen selecteren zie screenshot.

Allereerst misschien een misplaatste vraag.

Waarom zo in het Forum investeren als het straks verdwijnt?

Dan een paar opmerkingen.

Allereerst werkt de paste hier niet, dat wat Galdor68 in het screenshot heeft geplaatst.

Dan krijg ik een extra tussen regel als ik een nieuwe zin begin, net alsof ik 2x op enter druk.

Maar daar wordt aan gewerkt lees ik?

Ik mis ook bij de puntjes, tekst bewerken, nadat er tekst geplaatst is.

Dit is nu alleen zichtbaar als de tekst geplaatst is zie ik nu.

Reputatie 8

Het functioneert allemaal nog niet goed.
Wordt een bericht als antwoord gegeven, verschuiven dikke teksten een stuk meer naar rechts.

Zie bovenste bericht met aangehaald antwoord:

https://forum.telfort.nl/internet-267/portforwarding-experia-box-v10a-werkt-niet-84726

en het originele bericht:
https://forum.telfort.nl/internet-267/portforwarding-experia-box-v10a-werkt-niet-84726#post708741

Je bedoelt de die verschoven is net of er meer spaties zijn gebruikt? 

Dat ziet er verwarrend en vreemd uit.

Badge +13

@Galdor68 @Babylonia Ik heb jullie opmerkingen over de nieuwe text editor vanaf hier naar dit topic verplaatst om het overzicht te bewaren.

Reputatie 8

Met die nieuwe tekst editor zitten nog meer vervelende dingetjes.

Eenmaal geplaatst met een aanhaling, maar wil je iets corrigeren, komen er steeds meer “namen”

https://forum.telfort.nl/internet-267/internetlampje-op-experiabox-v10-brand-rood-servicelampje-brand-oranje-84730#post708873

En dat “paste” icoontje als je de rechter muisknop wilt gebruiken, is ook een bijzonder vervelend dingetje. Daar waar ik normaal menu’s van mijn browser krijg (Firefox), met bijv. de optie van mijn spellingchecker om een woord te corrigeren. Dat gaat nu allemaal niet meer.

Badge +13

@Galdor68 @mandy @Babylonia Dank voor jullie feedback!

Wat mij opvalt is dat het plakken van tekst nu anders werkt je krijgt een popup waar je de tekst in plakt, iets omslachtiger.

Dit is bekend bij Insided.

De eerder hier gestelde vraag over het selecteren van grotere stukken tekst gaat op voor de teksteditor zelf. De tekst die we zelf typen kunnen we niet geheel of gedeeltelijk selecteren.

Het staat op de radar.

Waarom zo in het Forum investeren als het straks verdwijnt?

De doorontwikkeling van het forum is een standaardonderdeel van het product. Bovendien blijft het Telfort forum nog wel even bestaan.

Dan krijg ik een extra tussen regel als ik een nieuwe zin begin, net alsof ik 2x op enter druk.

Als je ‘enter’ drukt begin je een nieuwe paragraaf. Tussen paragrafen zit wat witruimte, ook wel ‘marge’ genoemd. Hieronder is de paragraaf blauw gemarkeerd en de marge oranje gemarkeerd. Dit werkt dus zoals het zou moeten. Ik heb even goed je ervaring doorgegeven aan Insided.

Eenmaal geplaatst met een aanhaling, maar wil je iets corrigeren, komen er steeds meer “namen”

Dit is bekend.

Wordt een bericht als antwoord gegeven, verschuiven dikke teksten een stuk meer naar rechts.

Insided is op de hoogte.

Copy and paste werkt nog niet hier.

Er is ook nog veel witruimte tussen de schrijfregels als ik een nieuwe zin begin.

Misschien handig om te weten, dit is met Windows 10 PC met de webbrowser Edge.

Het Forum bestaat nog wel even, de vraag is voor hoelang?

Ook als Telfort helemaal KPN is?

Mandy zoals Jurgen al aangaf is die wit ruimte de aanduiding voor een nieuwe paragraaf. We hoeven niet na elke punt op enter te tikken voor een nieuwe zin. Daarmee begin je een nieuwe paragraaf.

Op zich is die grotere witruimte handig dan hoef je niet twee keer op enter te klikken voor meer witruimte.

Knippen en kopieëren gaat bij mij sinds vandaag zoals ik was gewend, plakken ook👍🏻👍🏻

Zolang er nog klanten zijn met Telfort producten zal dit forum er wel zijn. In het topic over het samengaan wordt specifiek 2019 dit jaar genoemd, het kan best langer duren. Zeker als vraagbaak voor specifieke vragen over Telfort producten.

Ik klik op enter als ik een nieuwe zin wil beginnen, ik houd er niet van om achter elkaar te schrijven.         

Dit vind ik voor mijzelf onoverzichtelijk.                                                                                                     Dus elke zin op een nieuwe regel.

Nu zie ik als ik iets intyp, het netjes onder elkaar staat, dat het bij plaatsing totaal anders is.

Reputatie 8

Mandy,

Als je teksten door wilt laten lopen, tik je gewoon door (zonder enter).
Losse regels meteen aansluitend onder een andere regel, zoals hier = “Shift Enter”.

Met een kleine witruimte (halve regel) tussen de regels zoals hierboven = “Enter”

Met een grotere witruimte tussen de regels zoals hierboven = “2x Shift Enter”
(Dat is feitelijk met een lege regel ertussen, waar normaal tekst zou kunnen staan).

Hallo Babylonia,

Hartelijk bedankt voor deze tip:
Losse regels meteen aansluitend onder een andere regel, zoals hier = “Shift Enter", doet het!

Beetje omslachtig, dat wel maar het werkt.

Copy en paste, bv de zin van Babylonia hierboven, werkt nog niet helemaal naar behoren.

Copy and paste lijkt het nu ook weer te doen…...

Reageer