beantwoord

Welkom op het nieuwe Telfort Forum

• 24 juli 2018
  • 217 reacties
  • 6379 keer bekeken

Toon het eerste bericht

217 reacties

Badge +13
Ik weet niet of dit al eerder gemeldt is in dit topic (ik kan niet zo snel iets vinden) over het niet functioneren van de bijlage, de afbeelding wordt niet geopend.
Aanklikken van de afbeelding doet wel 'iets' want er verschijnt een blauw stippellijntje om de afbeelding heen en (vreemd genoeg..!) worden de 'Like' en 'Citeer' links ook blauw.
Er lijkt dus iets niet lekker te zitten want normaalgesproken werd de afbeelding geopend naar een groter formaat en bij meerdere bijlages kon van links naar gescrolled worden.

De bijlage vóór aanklikken

De bijlage ná aanklikken

Dit werkt zoals het ontworpen is. Ik heb je feedback doorgegeven 🙂
Badge +13
Wat mij eigenlijk nu pas opvalt, is dat ik de tekst kleur niet kan veranderen.
Of ik doe iets verkeerd.
Zie screenshot, wat automatisch in dit bericht geplaatst wordt.

Ik probeerde overigens net dit screenshot te plaatsen en dit ging weer een paar keer mis.

Ik begrijp dat het plaatsen van afbeeldingen voorheen voor veel gebruikers handiger was dan nu. Afbeeldingen stonden er toen nog met code. In het nieuwe ontwerp zie je afbeeldingen zoals ze er uit komen te zien. Je kunt ze verwijderen door de knop 'delete' of 'backspace', zoals lopende tekst.

Mocht je er niet uitkomen, zou ik een apart topic maken om de moderators om hulp te vragen.
Ik heb je feedback doorgegeven aan Insided!
Badge +13
Dank voor jullie feedback!

Zie het gemarkeerde antwoord voor de laatste updates 🙂 Ik kan mezelf niet in duizend stukjes splitsen en op iedere kleine vraag en klacht antwoord geven. Geef elkaar dus vooral likes, zodat het voor mij inzichtelijk is welke issues voor iedereen spelen. En maak desnoods een apart topic aan, zodat een moderator kan helpen.

Ik kan het antwoord ongeveer 1 keer per maand updaten ✌
Badge +13
Zou het mogelijk zijn om op mobiel niet EN menu EN forummenu te gebruiken en ze gescheiden te houden, separate pagina's?

Zowel op mobiel als op desktop staan bewust zowel de Telfort header als de forumheader. Zo kun je als klant snel bij Mijn Telfort en is het forum geen 'eilandje'. Mochten we een manier vinden om het gebruiksvriendelijker te maken, dan voeren we dat natuurlijk door 🙂
Badge +13
@Jurgen - Telfort
Er staat grootte afbeelding max 2 MB. Klopt dit?

5MB, en inmiddels aangepast 🙂
Hallo Jurgen,

Ik hoop dat je een fijne vakantie gehad hebt.

Je hebt het over oude codes voor het plaatsen van een screenshot op het oude Forum.
Dat begrijp ik niet, die codes, maar het plaatsen was verder geen probleem.

Het gaat dus niet zozeer dat ik moeite heb met het plaatsen van een screenshot,
maar meer dit.

Ik begin nu echt te balen van dit Forum.
Wil ik net bij een ander topic iets plaatsen, met een screenshot, ververst het topic zich
en alles is weg.
Dit tot 3x toe en dit heb al eerder hier ergens gemeld.
Dus nu hier stoom afblazen het straks weer proberen.

Screenshot is niet alleen als bijlage te plaatsen.
Nee, het wordt dus rechtstreeks in het topic geplaatst en dan is er ook geen ruimte meer
om te schrijven.
Dus weer overnieuw beginnen.
Normaal zal het aanklikken van in het topic denk ik blauw moeten zijn, hier is het grijs.
Het kruis om het te verwijderen werkt niet.

Dus eerst schrijven en dan, als het een keer lukt, een screenshot.

Het enige wat ik wel makkelijker geworden is een link met tekst toevoegen.

Voor het geval dat er naar gevraagd wordt, het gaat hier om Windows 10 PC met Edge.
En nee, ik gebruik geen andere browsers.

Zie de screenshots hierboven.
Omdat ik bij het plaatsen van de screenshots niet meer kon schrijven staat daaronder commentaar.
Badge +13
Hi Mandy, dankjewel!

Vervelend dat je zo baalt over het forum. Het lukt mij en anderen wel om een screenshot alleen als bijlage te plaatsen en er is wel ruimte om te schrijven.

Zoals gezegd:

In het nieuwe ontwerp zie je afbeeldingen zoals ze er uit komen te zien. Je kunt ze verwijderen door de knop 'delete' of 'backspace', zoals lopende tekst.
Mocht je er niet uitkomen, zou ik een apart topic maken om de moderators om hulp te vragen.Ik heb je feedback doorgegeven aan Insided!
Reputatie 8
Badge +19
Ik zie een vreemde bug...
Als je op het profiel van een willekeurige forumbezoeker klikt (ik heb in dit voorbeeld forumheld GJC aangeklikt) en je klikt vervolgens op Topics (om zijn topics te zien) of op Reacties (om zijn reacties te zien) dan krijg je je eigen topics en reacties te zien en niet de topics en reacties van de forumbezoeker.
Het zelfde geldt overigens voor het aanklikken van Beantwoord, ik krijg mijn eigen beantwoorde vragen te zien.

Hieronder wat screenshots ter verduidelijking.

Even vermelden voor de zekerheid..mocht het nog niet zijn gebeurd.
[ Nokia 5 en laptop Chrome ]
[ Laptop Edge ]
De bijlage laat zich enkel vergroot zien via een incognitotabblad.
Hoi Jurgen,

Zoals je misschien al gezien hebt, heb ik een eigen topic geopend over screenshots.
Wel wil ik even vermelden dat ik wel weet hoe ik screenshots moet plaatsen,
maar dat het gewoonweg niet goed werkte en soms nog steeds niet.

En hier kan een bijlage van een screenshot, alleen vergroot worden in een nieuw tabblad.
PC, Windows 10, Edge.
Badge +13
Als je op het profiel van een willekeurige forumbezoeker klikt (ik heb in dit voorbeeld forumheld GJC aangeklikt) en je klikt vervolgens op Topics (om zijn topics te zien) of op Reacties (om zijn reacties te zien) dan krijg je je eigen topics en reacties te zien en niet de topics en reacties van de forumbezoeker.
Het zelfde geldt overigens voor het aanklikken van Beantwoord, ik krijg mijn eigen beantwoorde vragen te zien.

Dank, ik heb het doorgegeven!
Badge +13
Hoi Jurgen,

Zoals je misschien al gezien hebt, heb ik een eigen topic geopend over screenshots.
Wel wil ik even vermelden dat ik wel weet hoe ik screenshots moet plaatsen,
maar dat het gewoonweg niet goed werkte en soms nog steeds niet.

En hier kan een bijlage van een screenshot, alleen vergroot worden in een nieuw tabblad.
PC, Windows 10, Edge.

Dank voor het testen!

Ik hoop dat jullie er achter komen onder welke omstandigheden het precies mis gaat. Dan kunnen we het doorgeven aan Insided 🙂
Hallo Jurgen,

In dit topic heb ik het één en ander getest.

Screenshot issues op het nieuwe Forum.

Ik weet niet of je dat bedoelt?

Verder vreemd met die helpende handen, likes.
Een uur of wat geleden stond ik op 6 likes, nu 5.
Het schommelt heel veel.
Niet dat ik dat zo belangrijk vind maar het lijkt wel willekeur.
Reputatie 8
Badge +11
De likes die getoond worden zijn die van de afgelopen week en worden steeds bijgewerkt. Likes van een week of ouder vervallen niet, maar worden niet meegenomen in de getoonde telling. Dat geeft inderdaad een 'dynamisch' beeld.
Er zit overigens een hik in waardoor Helden en Legendes niet meelopen in de telling 😪
Hoi @mandy
Ik had per ongeluk een like gezet toen ik mijn telefoon weg legde op tafel. Een beetje later heb ik dat gezien en verwijderd. Jouw topic over mijn Telfort.

@GJC dat met die hik is heel normaal, dat is de standaard, dat is de aloude traditie. Je kent het wel denk ik.. Bij het proeven van het bier of wijn bijvoorbeeld op de door jou gestelde eisen of die van anderen die het proeven op zich nemen en je zomaar de hik krijgt geheel onverwacht.!;-):-D

Zoiets heb ik, hik, tenminste ooit gehoord van een concullega, hik.😀

+
Het lukt niet, het werkt niet op Firefox, tablet, de smiley functie van het forum te gebruiken, bij Gboard verschijnt hij niet.

Omdat ik op dit forum, tablet, alleen terecht kan zonder privacy gedoe via Firefox heb ik bij de sinaasappelkleur collega's een test gedaan.
Smiley functie op Firefox springt weg.
Bij Chrome springt hij naar beneden maar een klein beetje scroll down en ik zie ze en kan ze gebruiken.
Dus smiley functie problemen op Firefox.
Hallo Friesian, dat is wat jou gedeelte duidelijk
Maar ik zie het in 1 week schommelen per dag, van 4 t/m 6 likes.
Ik vind overigens dat likes meer iets voor Facebook of zo.
Zelf geef ik ze niet omdat iedereen kan zien wie de likes krijgt of ontvangt.
Dat is mijn persoonlijke mening.
Maar als ik het wel zal doen, ben jij daar zeker één van.
Likes weghalen dat is nieuw zover ik weet kon dit voorheen niet.
Mandy die schommelingen lijken de bedoeling te zijn.
Op het tablet - Firefox - werkt link symbool niet wel op Chrome .

Wat betreft Likes, daar kijk ik iets anders tegenaan. Je leest een reactie en denkt daar zit wel iets in. Een extra reactie is niet perse nodig maar met een like geef je aan het te hebben gelezen en het naar waarde in te schatten. Feestbook 😀 staat hier buiten.
Dat is inderdaad een goed gebruik van de likes met als toevoeging het liken van een oplossing waar je zelf ook iets aan hebt.
Reputatie 8
Badge +19

Dank, ik heb het doorgegeven!

Ik zie zojuist dat deze bug is gerepareerd... 👍
Ik krijg nu de reacties van de gekozen bezoeker te zien en niet die van mezelf.
Badge +13
Er zijn de afgelopen tijd meerdere oplossingen en verbeteringen doorgevoerd. Hieronder drie voorbeelden:

- Live zoeken: als je iets intypt in de zoekbalk, verschijnen er direct resultaten in je scherm.
- Cursor springt bij @-mention naar het einde van de alinea (Knorde) - Opgelost ✅
- De tijdsmarkering van een activiteit onderscheidender maken op profielpagina’s (GJC) - Doorgevoerd ✅

Probeer live zoeken vooral zelf :D

Reputatie 8
Badge +11
Bedankt voor de update!
Reputatie 8
Badge +19
Bedankt voor de heads-up Jurgen..! 👍
Klopt het dat je niet meteen op het laatst gegeven reactie uitkomt in een topic als er bijvoorbeeld 5 nieuwe bij zijn gekomen. Ik ondervind regelmatig dat ik dan op de 1ste van de nieuwe reacties terechtkom wat vervelend kan zijn omdat de overige reacties op een volgende pagina kunnen staan en je zodoende niet ziet of iets al beantwoord is.
Reputatie 8
Badge +11
Ik vind dat juist heel prettig. Dan hoef ik niet in het wilde weg wat te roepen, maar kan ook eerst de context van de laatste reactie tot me nemen. Dat is vaak een reactie op een reactie en ik zie graag het verband.

Reageer