beantwoord

Welkom op het nieuwe Telfort Forum

• 24 juli 2018
  • 209 reacties
  • 6095 keer bekeken

Toon het eerste bericht

209 reacties

Wat mij eigenlijk nu pas opvalt, is dat ik de tekst kleur niet kan veranderen.
Of ik doe iets verkeerd.
Zie screenshot, wat automatisch in dit bericht geplaatst wordt.

Ik probeerde overigens net dit screenshot te plaatsen en dit ging weer een paar keer mis.

Hoi @mandy
Daarvoor gebruik je... voorbeeld.
[ color=red ] Tekst [ /color ]

Let wel ik schrijf dit met spaties om het te laten zien.

Tekst
Dank je wel Friesian.

Dat is gelukt.

Tekst

Al is zo'n potloodje handiger op mijn PC.
Mooi groen is geen blauw
Omslachtig maar gelukt op de tablet.
@Jurgen - Telfort
Er staat grootte afbeelding max 2 MB. Klopt dit?

[[ Tablet ]

Zojuist nog even gecontroleerd op Chrome, oranje collega's van jullie. Nu op Firefox.

Onbegrijpelijk deze vorm van support ??? die door Insided wordt gegeven, nu nog steeds...

16 augustus 2018
Wat moet ik met dit soort HELP op tablet?? Een aantal Helps zijn op tablet niet te vinden, niet te gebruiken.

Reputatie 8
Badge +19

Wat moet ik met dit soort HELP op tablet??

Wie zegt dat die 'Help' (alleen) voor een tablet is..?
Die tips zijn bedoeld voor gebruikers met een vast toetsenbord (PC, laptop) dus zo onbegrijpelijk is die vorm van support niet.

Of je op een Android device sneltoetsen kan gebruiken ligt zowel aan de geïnstalleerde Androidversie als aan de gebruikte toetsenbord-app...

Wie zegt dat die 'Help' (alleen) voor een tablet is..?

Wie zegt dat die 'Help' niet (alleen) voor een tablet is....?

Het zal je misschien verbazen Enterprise hoeveel mensen er gebruik maken van een tablet (of iPad) maar misschien ook niet. 😉
Die help zal inderdaad voor devices met een extern toetsenbord zijn.

Geen idee hoe je dat met Android doet.
Tablet schijnt minder te worden gebruikt dan telefoons en of laptops mijn ervaring is dat je bij veel websites via de pc meer functies hebt.
p test met hackers keyboard.

Enterprise, Galdor inmiddels heb ik er mijn tablet weer bijgepakt en met de app Hackers keyboard kan het....
Ctrl-B
Maar hoeveel mensen gebruiken daadwerkelijk die app..

Die help zal inderdaad voor devices met een extern toetsenbord zijn.
Waarschijnlijk wel ja.

Intussen zie ik ook dat wanneer je het tablet niet in landscape houdt dat een functie(s) van de editor verdwijnt.

Reputatie 8
Badge +19
Ik weet niet of dit al eerder gemeldt is in dit topic (ik kan niet zo snel iets vinden) over het niet functioneren van de bijlage, de afbeelding wordt niet geopend.
Aanklikken van de afbeelding doet wel 'iets' want er verschijnt een blauw stippellijntje om de afbeelding heen en (vreemd genoeg..!) worden de 'Like' en 'Citeer' links ook blauw.
Er lijkt dus iets niet lekker te zitten want normaalgesproken werd de afbeelding geopend naar een groter formaat en bij meerdere bijlages kon van links naar gescrolled worden.

De bijlage vóór aanklikken

De bijlage ná aanklikken

Dat van de Like en Citaat was me niet opgevallen het niet functioneren zoals we gewend waren heb ik inderdaad genoemd.
Reputatie 8
Badge +19
Dat van de Like en Citaat was me niet opgevallen het niet functioneren zoals we gewend waren heb ik inderdaad genoemd.
Oke bedankt, het zijn ook al zoveel pagina's.
Ik snap dan overigens niet wat het nut van het plaatsen van die kleine afbeeldingen als bijlage nog is, nu de afbeelding sowieso direct te zien is en in de reactie opgenomen wordt (wysiwyg)...
Reputatie 8
Badge +11
Tonen als bijlage zet ik daarom ook meestal uit.
Reputatie 8
Badge +19
Tonen als bijlage zet ik daarom ook meestal uit.
Ik ook, altijd al gedaan.
Mijns inziens zijn die thumbnails zinloos sinds de forumvernieuwing...
Voorheen kon je kiezen om de foto in het groot direct in de reactie te plaatsen én als thumbnail, of alleen als thumbnail.
Maar nu de foto sowieso toch al geplaatst wordt heeft die extra thumbnail geen functie meer...
Reputatie 8
Badge +11
Ben ben (dat is smaak) meer voor het alleen plaatsen als thumbnail. Wie meer wil weten opent die maar. Geeft een veel rustiger beeld op het forum.
Zover ik weet werkt dat toon als bijlage nog niet zoals het hoort Ik vind het ook jammer dat hier nog niks aan gedaan lijkt te zijn.
Normaal moest je inderdaad kiezen voor in de tekst plaatsen dat zou niet de standaard moeten zijn.

We hebben in dit halfjaar diverse wijzigen gehad en heel eerlijk gezegd alles halfbakken althans zo komt dit op mij over.
Die 'help' functie had ook anders gekund.
Dat zijn codes, als ik het goed schrijf, die al mogelijk zijn op de PC.
Alleen de @mention staat er extra bij.
Maar waar staat daar de code voor tekst kleur?
Nergens.
Het is dat Friesian, waarvoor dank, die code hier neergezet heeft.

Ik denk ook dat dit Forum te snel is geïntroduceerd.
Er zitten nog teveel bugs in.
Beter had geweest het eerst grondiger te laten testen, niet alleen door Telfort,
maar zeker ook door klanten.
Let wel, klanten die er verstand van hebben en daar reken ik mijzelf niet onder.

Ik heb het al eerder gezegd, nu was het take it or leave it.....
Of ik er blij mee ben?
Nee, nog steeds niet helemaal.
@mandy ik reken jou daar ook onder ook jij moet er goed mee om kunnen gaan.
Mischien ben je zelfs beter geschikt juist om te zien hoe eenvoudig bepaalde opties zijn.
Ik denk dat de meesten van jullie deze code ook kennen...
[ s ] Voorbeeld van een voatjuh in de tekst. [ /s ]

Voorbeeld van een voatjuh in de tekst.
Misschien heb je wel een punt Galdor68.
Nee Friesian,, ik heb nog nooit de codes gebruikt.
Alleen wat je onderaan de tekst kan gebruiken.
Ik begin nu echt te balen van dit Forum.
Wil ik net bij een ander topic iets plaatsen, met een screenshot, ververst het topic zich
en alles is weg.
Dit tot 3x toe en dit heb al eerder hier ergens gemeld.
Dus nu hier stoom afblazen het straks weer proberen.

Screenshot is niet alleen als bijlage te plaatsen.
Nee, het wordt dus rechtstreeks in het topic geplaatst en dan is er ook geen ruimte meer
om te schrijven.
Dus weer overnieuw beginnen.
Normaal zal het aanklikken van in het topic denk ik blauw moeten zijn, hier is het grijs.
Het kruis om het te verwijderen werkt niet.

Dus eerst schrijven en dan, als het een keer lukt, een screenshot.

Het enige wat ik wel makkelijker geworden is een link met tekst toevoegen.

Voor het geval dat er naar gevraagd wordt, het gaat hier om Windows 10 PC met Edge.
En nee, ik gebruik geen andere browsers.
Zou het mogelijk zijn om op mobiel niet EN menu EN forummenu te gebruiken en ze gescheiden te houden, separate pagina's?

Je bent bij de laatste pagina, terug omhoog scrollen zie je heel lang menu. Krijg je snel het forummenu te zien kun je zonder al te veel werk een nieuwe recent topic/subcategorie selecteren.

**
Nee, het wordt dus rechtstreeks in het topic geplaatst en dan is er ook geen ruimte meer
om te schrijven.

Zojuist getest geen probleem ondervonden.

Wat me ook opvalt, laptop w10
Quote ••• gebruikt gekopieerd tekst komt bij plakken niet op de gewenste plaats.

Ik had net alles kruisen weggehaald, maar de screenshots zijn niet verdwenen.
Als ik tekst erboven of eronder probeer te schrijven, springt het weg.
Badge +13
Zover ik weet werkt dat toon als bijlage nog niet zoals het hoort Ik vind het ook jammer dat hier nog niks aan gedaan lijkt te zijn.
Normaal moest je inderdaad kiezen voor in de tekst plaatsen dat zou niet de standaard moeten zijn.

We hebben in dit halfjaar diverse wijzigen gehad en heel eerlijk gezegd alles halfbakken althans zo komt dit op mij over.

Deze functie werkt zoals Insided het ontworpen heeft: de afbeelding die je uploadt, wordt direct toegevoegd in je bericht. Volgens Insided is dit wat de meeste gebruikers willen. Ik heb je feedback aan hen doorgegeven 🙂

Reageer