beantwoord

Welkom op het nieuwe Telfort Forum

• 24 juli 2018
  • 217 reacties
  • 6386 keer bekeken

Toon het eerste bericht

217 reacties

Op tablet staat het potloodje bovenin maar op de telefoon staat hij mega-irritant in beeld. Je kunt hem zomaar aantikken per ongeluk. Op de telefoon staat we, en dat weet iedereen, de mobiele versie.

Zet op de telefoon de browser die gebruikt wordt maar eens op desktop versie..
Je weet het verschil en ziet het. Maar ja, desktop versie op telefoon is ook niet echt handig in gebruik.

Je krijgt wel meer opties.

Wanneer je net als ik last hebt van dat potloodje 🤔🙄 kun je natuurlijk tipp-ex gebruiken. 😜
Op de tablet is er niet echt merkbaar verschil tussen desktop en mobiele versie.

Verder op mobiel duidelijk verschil.

Werk ik op de tablet het liefst in landschap is dat op de telefoon echt bijna onwerkbaar. Deze post laat meteen het vervelende van het meteen in de tekst komen van een afbeelding zien. En het is me bij het bewerken opgevallen dat als je op het kruisje tikt de betreffende foto niet altijd verdwijnt.
https://forum.telfort.nl/over-het-forum-250/testtopic-nieuw-forum-en-editor-77187?postid=638071

Link naar afbeeldings testje en bevindingen over de werking van de knoppen, aanvullend ik mis bij het bewerken de optie annuleer.
Ik heb een test gedaan met verschillende oude codes om te laten zien resultaat bij citeren, bij bewerken zie je hetzelfde.

Vooral dat de oude code [ quote ] problemen geeft, niet alleen hier, verbaasd me en eerlijk gezegd vindt ik juist dat jammer. Vooral bij gebruik van telefoon en ook tablet.

Functie link symbool werkt niet op Firefox, springt weg, anders op Chrome, feilloos.
Link is naar test.
@Jurgen - Telfort hoe zit dat met de likes bij de helpende handen, zijn dat likes door anderen gegeven?
Reputatie 8
Badge +11
Niet Jurgen, maar ik heb er wel over gehoord. Het zijn likes aan die forumgebruiker gegeven, maar dan in de afgelopen week.
Vandaag (zaterdag) vervallen de likes die gegeven zijn tot en met vorige zaterdag. Morgen vervallen die tot en met vorige week zondag enzovoort.
Overigens is vervallen niet helemaal juist gezegd. Ze zijn niet weg, maar worden niet meer getoond in het lijstje rechtsboven.
Ah op die manier, ik kwam er niet achter of het gegeven of gekregen likes waren.
Reputatie 8
Badge +11
De kans dat ik er 'as we speak' 17 heb gegeven kun je gerust op 0 zetten. Ik ben er niet scheutig mee 😎
De kans dat ik er 'as we speak' 17 heb gegeven kun je gerust op 0 zetten. Ik ben er niet scheutig mee 😎
De 29 die ik dan zou hebben gekregen verbaasd me ook, maar uitgedeeld heb ik ze ook niet in die hoeveelheid(denk ik)

Een ranking op basis van beantwoorde vragen lijkt me passender even hardop gedacht ben ik helemaal niet van de rankings, net als vragen kunt u ons beoordelen van alles waar je maar iets koopt.
Maar goed ik dwaal af, dank voor de uitleg GJC.
Reputatie 8
Badge +17

De kans dat ik er 'as we speak' 17 heb gegeven kun je gerust op 0 zetten. Ik ben er niet scheutig mee 😎De 29 die ik dan zou hebben gekregen verbaasd me ook, maar uitgedeeld heb ik ze ook niet in die hoeveelheid(denk ik)

Een ranking op basis van beantwoorde vragen lijkt me passender even hardop gedacht ben ik helemaal niet van de rankings, net als vragen kunt u ons beoordelen van alles waar je maar iets koopt.
Maar goed ik dwaal af, dank voor de uitleg GJC.

Ben het met je eens betreft de like rankings dit is niet mijn ding en ben er beslist niet scheutig mee
Een like is ook niet altijd nodig. Ook een dankjewel op zijn tijd doet een mens en paerdjuh goed.😎

Even iets waarop ik mezelf betrap op mobiel. Je hebt......
Forummenu en
Menu.
Een vergissing ligt op de loer wanneer je terug naar boven scrollt. Voor je het weet zit je op een verkeerde keuze.
Dat van die likes, daar kan ik kort op zijn.
Dit Forum is geen Facebook o.i.d..
Dat like gebruik ik ook niet, ook omdat alles te zien is wie er waarvoor je een like gegeven hebt.
Ik vind dat persoonlijk en dat hoeft niet speciaal zichtbaar te zijn.
Als ik iemand waardeer of mij geholpen heeft, zet ik dat wel in het topic.
Maar ook als iemand mij een enkele keer waardeert, lees ik dat liever zo..
Daar hecht veel meer waarde aan.

Wat de helpende handen betreft, zie ik ook mensen die ik bijna nooit gezien heb.
Reputatie 8
Badge +19
Wat de helpende handen betreft, zie ik ook mensen die ik bijna nooit gezien heb.
Een forumbezoeker werd voorheen voor korte tijd (een dag of wat) bij de 'Helpende handen' vermeld als hij of zij een reactie had gegeven die door de topicstarter of een webcare-medewerker als beste antwoord is aangemerkt.
Dat kon dus inderdaad een bezoeker zijn die je (nog) niet kent of maar weinig op het forum komt.
In de nieuwe forum-layout heeft Telfort er nu blijkbaar voor gekozen om dit te doen aan de hand van het aantal likes...
Dank je wel voor de uitleg Enterprise!
Reputatie 8
Badge +19
Dank je wel voor de uitleg Enterprise!
Lees mijn reactie nog even terug want ik heb deze moeten aanpassen omdat Telfort dit in de nieuwe forumversie heeft aangepast.
Ik zag dit zelf ook pas nadat ik had gereageerd op jouw post.
Het potlood wordt ook gebruikt bij Gmail, Telegram en Outlook. Opzich is er niets mis met het potlood op mobiel.
Maar net zoals bij het opstellen van een topic zou bij het opstellen van een reactie, net als wat ik nu doe, het potlood moeten VERDWIJNEN.
Nu zie ik het ook Enterprise.
Ik snap alleen niet waarvoor dit gekoppeld is aan het aantal likes.
Je krijgt niet altijd een like als je iemand helpt.
Reputatie 8
Badge +19
Nu zie ik het ook Enterprise.
Ik snap alleen niet waarvoor dit gekoppeld is aan het aantal likes.
Je krijgt niet altijd een like als je iemand helpt.

Ik denk dat Telfort eens iets anders wilde...
Het aantal likes dat een bezoeker krijgt kan een afspiegeling zijn van de waardering die lezers hebben voor de prettige manier van reageren, de bruikbaarheid en duidelijkheid van een reactie etc...
Dat hoeft niet per definitie een 'beste antwoord' te zijn.

Ik zou er niet van wakker liggen, het is geen waterdicht gegeven.
Het belangrijkste is dat een bezoeker die zich op het forum meldt met een vraag of een probleem zo goed mogelijk geholpen wordt en met een oplossing en een prettig gevoel weer uitlogt.
Ik heb het idee dat Enterprise de gedachte hier achter goed onder woorden brengt.
I like it. 😎
Reputatie 8
Badge +19
Ik heb het idee dat Enterprise de gedachte hier achter goed onder woorden brengt.
Dat was wel het doel... 😉
Ik ben al ruim 13 jaar actief op dit forum, en niet voor de glorie van een like, een 'beste antwoord' of een ander 'goed gevoel'.
Als ik dat wil ga ik wel op een terrasje in de zon zitten met een koud glas bier, en niet achter een toetsenbord... 😁
Alstu...😎

Die gedachte op zich is wel goed ja.
Mij persoonlijk gaat het niet om likes ect. die ik persoonlijk krijg of zo.
En als de zon schijnt is iedereen weer happy.😎
Mandy, als boerkuh snak ik naar regen, gelukkig heb ik pissertjes die beregenen.
😁
Snap ik haha, maar ik had het niet gelijk over 30 graden of zo.

Reageer