beantwoord

Welkom op het nieuwe Telfort Forum

• 24 juli 2018
  • 217 reacties
  • 6378 keer bekeken

Toon het eerste bericht

217 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Vreemde vraag wellicht op mijn telefoon Huawei p10 zie ik geen knop voor icoontjes 😢
Wel de standaard iconen of is dat de verandering?
Dat komt doordat daar iets te weinig ruimte voor is. Gelukkig kun je ook de emoji die op je telefoon staan plaatsen, probeer dat vooral eens :)

Ook een optie is je telefoon kantelen naar landscape. Dan komen ze (bij mij tenminste) wel tevoorschijn.
Reputatie 8
Badge +11
Kwam net nog een rare indeling tegen. De tijd lijkt de titel te zijn

Dat kantelen werkt maar het toetsenbord neemt dan zoveel ruimte in dat ik geen forum emoticon kan kiezen.🐱 wel op de tablet. Nog een eigenaardigheid plaatjes lijken nu standaard in de tekst ruimte te komen. Zelfs als je niet op plaats in tekst tikt.

ik heb nu dus niet op plaats in tekst getikt.

Met het schrijven van dit bericht kwam ik erachter dat een afbeelding met backspace is te verwijderen
Reputatie 3
Badge
Bij het oude forum kon ik ingelogd blijven, nu moet ik elke keer opnieuw inloggen ook als ik "onthoud mijn gegevens" aan vink. Lastig!
Bij met oude forum stond bij de hoofdonderwerpen het laatst behandelde topic, zodat je in 1 oogopslag kon zien of je die al had gelezen. Nu niet meer en moet je steeds op bijvoorbeeld Internet of Vast bellen klikken of er iets nieuws is. Omslachtig.
Persoonlijk vind ik het geheel er niet overzichtelijker of gebruiksvriendelijker op geworden, integendeel.
Reputatie 8
Persoonlijk vind ik het geheel er niet overzichtelijker of gebruiksvriendelijker op geworden, integendeel.
Zo denk ik er precies over.
Nieuw jasje is aardig, maar als daarmee de functionaliteit om zeep wordt geholpen schiet je er niets mee op. Het gaat uiteindelijk namelijk precies daarom de functionaliteit.
.
Voorgaande 2 opmerkingen dus. Het hoeft geen 1 op 1 kopie van het KPN forum te zijn maar die is toch functioneler te noemen.
Ik vind het Forum, nu na een paar dagen niet overzichtelijker of functioneler geworden.
Eerder het tegenovergestelde.
Dit Forum vind ik dus niet functioneel en daar draait het inderdaad wel om.
Nu moet je elk hoofd/sub forum aanklikken om iets nieuws te zien.
Recente reacties, zijn reacties van het gehele Forum.
Je zoekt je rot.

Je kunt dan misschien meer mogelijkheden met een tekst hebben maar dat is alles.
Wat ik ook gemerkt heb, is dat als ik bij een stuk tekst enter gebruik,
het soms of niet pakt of twee regels pakt.
Ook worden sommige woorden als verkeerd, zie rood, aangemerkt, terwijl het er echt goed staat.
Als ik het opnieuw intyp, exact hetzelfde, gaat het wel goed.
Even tussentijdse update:
- Forum reageert nog steeds vaak zeer traag op virtuele en echte toetsenborden.
- Scaling op mijn telefoon Samsung A5 zeer onhandig, tot eigenlijk onwerkbaar. Reageer nu vaak maar niet, en wacht tot tablet bij de hand is. Zie foto.

Even laten zien wat ik ook hier aantreft. Bij het bewerken van tekst, een toevoeging...verandert [ ] in undefined ]
[ Tablet ]
Bij toevoeging bijlage ook hier verschijnt bijlage direct in tekstveld.😶

[ Tablet ]

Edit, vreemd nu niet daarnet wel.
[ Tablet ]
Een extra test,sorry voor de dubbele posting.

undefinedablet]

[ Tablet ]
Een extra test,sorry voor de dubbele posting.
Het bovenstaande is na bewerken.😎
Even een test op de telefoon. Ik gebruik de oude codes als uitgangspunt.

Even tussentijdse update

testen
testen
Even een test op de telefoon. Ik gebruik de oude codes als uitgangspunt.
undefineduote=nelly jacoba]
Even tussentijdse update
undefineduote]

testen
testen

Dit is citeren, zie de verschillen.
Test
undefineduote]

Dit is het resultaat na bewerken.

Resumerend...
Sorry voor de extra Postings.😎🤔

Bij gebruik van oude codes zijn B en U op de telefoon te gebruiken zonder dat deze wijzigen bij citeren en bewerken.

Bij quote als code krijg je een ander resultaat.

U t.t. wat in de openingspost staat heb je op de telefoon wel [u] en [i] nodig.
En zoals eerder genoemd de link symbool werkt ook niet op de telefoon...geen kans daartoe.
Ik ben blij te lezen dat @nelly jacoba hetzelde ervaart met het virtuele toetsenbord ik dacht dat het een instelling op mijn telefoon was. Soms ben ik al klaar met typen en is de tekst in het vlak pas halfweg. Tik je dan middenin een zin gaat de rest van de tekst daar verder heel onhandig.

De practische toegevoegde functies zijn welkom, maar ik zou de oude layout graag terug zien veel functioneler.
Mede voor het gebruik op diverse media telefoons,tablets of pc veel vriendelijker.
Ook hier meen ik ook te mogen zeggen vernieuwing is niet altijd verbetering.
Wat ik vooral niet begrijp en ik wil alles behalve te kritisch zijn, ander woord, beschrijving mag ook maar waarom wordt er eerst een nieuwe vormgeving ontwikkeld en daarna niet in een testfase gegeven? Er zijn op de fora van providers, dus ook bij Telfort verschillende mensen actief die naar mijn idee het niet erg vinden om het te testen, verschillende soorten toestellen, verschillende OS. Nu wordt het online gegooid en daarna gevraagd hoe vindt je het? Al besef ik dat ook Insided testers heeft vindt ik dit een merkwaardige gang van zaken.
Nog een practisch iets wat ik nu mis, bij het tikken op een afbeelding werdt deze groot weer gegeven of de keuze bekijk afbeelding. Nu werkt openen in nieuw tabblad ook maar minder handig dan op de afbeelding tikken om deze te vergroten dan wel ware grote te zien.

Even een Klein testje.
- Edit -
Tekst aangepast.

Wanneer ik de tekst wil verwijderen na plaatsing op de telefoon merk ik ook dat die vorm van aanpak ook niet goed werkt, zowel bij bewerken en citeren is de cursor ontzettend traag en stopt regelmatig.

Ook het al volgens mij al genoemd snel beginnen van een nieuwe regel ervaar ik niet als soepel.
Komt op hetzelfde uit als Galdor 🤔
Onbegrijpelijk, Insided kan toch wel beter als gerenommeerd bedrijf die zoveel providers voorziet in het template? Ze zijn toch heel erg goed?

++++++++++

Op de telefoon verkies ik bijvoorbeeld....
Copy als eerste van het voor mij belangrijke.
Daarna.....
** Paste**
Reputatie 8
Onbegrijpelijk, Insided kan toch wel beter als gerenommeerd bedrijf die zoveel providers voorziet in het template? Ze zijn toch heel erg goed?
Daar heb ik mijn zeer sterke twijfels over !!

En het hoeft helemaal niet zo moeilijk te zijn. In de loop van de jaren hebben "algemeen verkrijgbare" forum-pakketten (wat wellicht ook de basis vormt voor het Telfort forum), zich op allerlei kleine verbeteringen en verfijningen door de jaren heen in functionaliteit bewezen.

Vanuit een dergelijk basispakket kan op systeemniveau door "Insided" het een en ander worden aangepast zodat het past binnen een "bedrijfshuisstijl".

Als bij die aanpassing het overboord gooien van allerlei basis functionaliteit van dergelijke pakketten inhoudt, gooi je dus een heleboel "praktijk" research en ervaring van dergelijke forum-pakketten weer overboord. Of met andere woorden, qua functionaliteit ga je weer opnieuw "het wiel" uitvinden.
Wat een hoge mate van onnodig verspilde energie inhoudt.

Waarom vertrekt men niet als start vanuit de basis van die forum-software functionaliteit en bouwt daarop verder om het op kleine punten aan te passen binnen de bedrijfshuisstijl wat men nastreeft?
**Citaat Babylonia**
Daar heb ik mijn zeer sterke twijfels over !!

**
Beste Babylonia, ik schreef dat met een andere insteek, meer overeenstemmende met die van jou. Een scherpe vorm van (goedbedoelde sarcasme) humor.😉

Verder merk ik iets met mijn reserve toestel, een Wiki, dacht zuinig te zijn maar was te zuinig. Doet er verder niet toe.

Firefox, Wiko upulse lite.
Kopieer een stukje tekst naar klembord maar plakken werkt niet.

Het lijkt dat Opera browser kleine voordelen biedt bij dit forum... kopieer en plak.
Reputatie 8
Beste Babylonia, ik schreef dat met een andere insteek, meer overeenstemmende met die van jou. Een scherpe vorm van (goedbedoelde sarcasme) humor.😉
Lees mijn reactie als een versterking van dat sarcasme.
Jij bent dan nog "voorzichtig" in je woorden, ik spreek het alleen nog wat meer uitgesproken uit. 😉

Reageer