beantwoord

Webcare medewerkers doen zich voor als forumleden?

• 18 september 2014
  • 14 reacties
  • 1350 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo.

Op verschillende forums die meestal horen bij telecom en internetbedrijven, is er altijd een vast volk te vinden.
Een zeer vast volk, bestaande uit 2-5 mensen.
Mensen die duizenden berichten plaatsen en dat in 99% van de gevallen ten gunste doen van het bedrijf.
Ik heb mij er vroeger over verbaasd op het Tele2 forum maar ik zie dat het hier ook gebeurd.

Waarom zou iemand een bedrijf helpen door vele duizenden reacties te geven, ten gunsten van een bedrijf?
Zelfs als de situatie van de klant uitermate schrijnend en onrechtvaardig is?

Als ik mij vergis, heb ik het waarschijnlijk over mensen met een vergaande obsessieve stoornis.
Ik kan mij simpelweg niet voorstellen dat iemand met een IQ boven de 80 gelooft dat hij/zij met een willekeurig forumlid te maken heeft.
Waarom zeggen jullie niet gewoon dat jullie voor een paar pinda's zitten te typen?
Niets mis mee, maar geef het gewoon eerlijk aan. :$

Groeten,

Boudewijn
icon

Beste antwoord door Boudewijn 18 september 2014, 22:24

Dit kan gewoon niet. Wie gaat er nou in vredesnaam, op zijn vrije avond, 11105 berichten plaatsen?

Ik...
Al zijn het er 'maar' 6K.
Ik ben nogal aan huis gebonden door de gevolgen van een vrij ernstige ziekte en vind dit een aardig tijdverdrijf...
Sorry daarvoor.

En dan is er geen interessant forum?
Als jij Telfort interessant vindt, ok, maar daar snap ik dan nog steeds niets van.
Waarom gebruik je je tijd niet om een app te ontwikkelen?
Iets te doen voor online liefdadigheid?
Of als 'echte' webcare medewerker vanuit huis werken?

Ik ben hier klaar. Het beste allemaal, nogmaals.
Bekijk reactie

Denk jij ook dat sommige forumleden in het echt webcare medewerkers zijn?

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Dat vermoeden heb ik ook wel eens, ik kan er alleen geen vinger achter krijgen wie dat zouden kunnen zijn.
Maar dat ze een obsessieve stoornis hebben zou ik nooit durven beweren, ik zou niemand willen beledigen.
Reputatie 8
Badge +16
Voor zover ik weet zijn Telfort Webcare medewerkers als zodanig herkenbaar. Daarnaast lijkt het beleid bij Telfort dat medewerkers niet zomaar op persoonlijke titel op het forum mogen posten. Er zijn in het verleden een paar gebruikers spontaan verdwenen nadat ze beschuldigd werden voor Telfort te werken.
Reputatie 1
Hij is leuk jongens.
11102 en 6335 reacties.
I rest my case.
Reputatie 8
Badge +16
Oh bedoel je mij? Zeg dat dan gewoon...

Nee ik ben niet van Telfort... ik werk niet voor Telfort... en Telfort betaalt mij niet in euro's, pinda's of gevulde koeken.

Ik ben gewoon een betalende klant.... en dat mag je van mij best navragen bij Telfort als je me niet gelooft.

Verder schrijf ik niet 99% van de gevallen in het voordeel van Telfort... dus lees mijn posts maar eens na (inderdaad zijn er genoeg). Er zijn er genoeg waar ik redelijk kritisch ben... voorbeelden het topic over spooktelefoontjes, de inflatiecorrectie etc.

Ik vind het jammer dat je zomaar iets roept zonder dat je blijkbaar wat verder gelezen hebt.
Reputatie 1

Ik vind het jammer dat je zomaar iets roept zonder dat je blijkbaar wat verder gelezen hebt.

Ik heb je reacties gelezen. ;)

Even voor de duidelijkheid, ik ben trouwens niet aan het trollen.

Dit kan gewoon niet. Wie gaat er nou in vredesnaam, op zijn vrije avond, 11105 berichten plaatsen?
Die bijna allemaal ten gunste zijn van Telfort?
Reputatie 8
Badge +10

I rest my case.

Dat lijkt me inderdaad het verstandigste want je 'claim' gaat natuurlijk nergens over, en dat weet je zelf ook wel.
Als je niet tevreden bent met de dienstverlening van Telfort dan kan je dat ook anders oplossen, i.p.v. op deze manier tegen andere bezoekers te gaan lopen schoppen en ze in een kwaad daglicht te stellen in de hoop dat andere bezoekers je hierin volgen...
Beetje kinderachtig, vindt je niet..?
Reputatie 8
Badge +10

Ik...
Ik ben nogal aan huis gebonden door de gevolgen van een vrij ernstige ziekte en vind dit een aardig tijdverdrijf...
Sorry daarvoor.
Reputatie 1
Dit heeft helemaal niets met Telfort te maken.
Of ik ontevreden ben zien we morgen.
Ben ik dat, dan kijk in naar een andere provider.

Ik snap gewoon echt, helemaal, totaal, op geen enkele manier, waarom iemand als klant vrijwillig 6336 berichten plaatst voor een zeer commercieel bedrijf.
Wat heb je eraan?
Ik denk dat je ervoor betaald wordt.
Maar het zal wel, het zal mij verder een worst zijn, het is mijn tijd niet.

Het beste verder.
Reputatie 8
Badge +16
Wie gaat er nou in vredesnaam, op zijn vrije avond, 11105 berichten plaatsen?
Dit is aantoonbaar niet waar... dit is niet op mijn vrije avond maar in negen jaar tijd. En dan zit ik op 3 per dag... dat is nog veel maar is in principe te doen.

En als je (zoals ik) meedoet met allerlei pilots met nieuwe modems, ITV etc, dan loopt het aantal posts sterk op. En ook toen ik wekenlang met een klapperlijn zat heb ik ook heel veel gepost.

Die bijna allemaal ten gunste zijn van Telfort?
Dan heb je ze niet gelezen of niet begrepen. En ik geloof niet dat je ook maar 1% hebt gelezen.

Ik probeer in mijn posts de nuance te zoeken... als een mede-klant lomp reageert dan kan ik daar wel eens tegenin gaan. Al is dat dan volgens jou meteen pro-Telfort. Maar als Telfort steken laat vallen dan zal ik daar ook kritisch op reageren.
Reputatie 1

Ik...
Sorry daarvoor.

En dan is er geen interessant forum?
Als jij Telfort interessant vindt, ok, maar daar snap ik dan nog steeds niets van.
Waarom gebruik je je tijd niet om een app te ontwikkelen?
Iets te doen voor online liefdadigheid?

Reputatie 8
Badge +16
Het zou in elk geval geen goed baantje voor mij zijn... juist dán zou ik niet eerlijk voor mijn mening kunnen uitkomen.

Daarnaast ben ik technisch en pragmatisch ingesteld... een Webcare-medewerker (van welk bedrijf dan ook) is niet primair gericht op het oplossen van problemen maar op het beschermen van het (online) imago van een bedrijf.
Reputatie 8
Badge +10

Nogmaals... verstandig.
Ik vind het trouwens nogal bizar dat jij meent te kunnen zeggen hoe ik mijn tijd moet invullen.
Ik doe nog veel meer online naast dit forum.
Ga je schamen...
Reputatie 8
Badge +15
Boudewijn... Ik denk dat het eens tijd wordt om onder die rots vandaan te komen. Je loopt wat ontwikkelingen op het gebied van forums en klantrelaties achter.
Jij vindt Tele2 en Telfort al erg?
Hmm.. Lees dan het artikel eens over T-mobile & crowdservice maar eens. Zij gaan nog een stap verder met hun forumleden.

Forums zijn bedoeld dat klanten elkaar helpen en dat zie je dan ook gebeuren. Zonder deze wisselwerking heeft een forum geen doel.
Medewerkers van het bedrijf zijn ook altijd te herkennen en reageren daar waar nodig is. Die medewerkers hebben dan ook vaak minder aantal reacties dan klanten hebben.

Dus open die case maar weer en ogen en lees dat artikel. 😉
Reputatie 4
Badge +3
@Boudewijn,

Ik begrijp niet goed wat je precies probeert te zeggen met je bericht.

Ik vraag je de huisregels even door te lezen.

Bij punt 1 staat;

Respecteer andere gebruikers. Verhitte gepassioneerde discussies zijn toegestaan, zo lang je elke gebruiker in zijn/haar waarde laat.
.

Iedereen is vrij om zijn/haar tijd een eigen invulling te geven.

Franzki en Enterprise zijn twee zeer gewaardeerde leden van ons forum. Ik vind dat je te weinig respect toont voor hen en het forum. Veel forumleden zijn enorm gebaat met hun expertise en wij zijn ontzettend blij met hun bijdrage!

Ik sluit dit topic nu bij dezen en ik ga ervan uit dat je bij het plaatsen van een eventueel nieuw topic de huisregels in acht neemt.

Henk