Wat vinden jullie van ons nieuwe forum?

• 2 april 2012
  • 104 reacties
  • 33451 keer bekeken

Badge +2
Graag horen we hier wat u er van vindt!
Ook als u bugjes, layoutfouten of andere zaken aantreft dan horen wij dat graag!

Voeg eventueel een screenshot toe in de bijlage.

Hugo

104 reacties

Badge +2
@Wimlem en Hacticc,

Wachtwoord en e-mail wijzigen is nu zichtbaar op de instellingen pagina.

Hugo
Badge +2
@hugo ik heb ook even prive bericht getest. Ik vond het niet terug in verzonden items maar zag dat je dat nu zelf moet aanvinken. En er komt een envelopje te staan met een potlood erin. Houdt dat in dat ik geantwoord heb? Het is wel mooi dat het in de telfort site nu zit. Zoals velen vind ik het wel onoverzichtelijker, door die grote ruimtes die erin zitten.
Ewald
Badge +2
@Enterprise,

Content tussen [code] tags doorbreekt nu niet meer de layout. Snelheid wordt ook onderzocht.

@dorus,

Laila's profielfoto is nog te groot omdat ze hem op de verkeerde wijze geupload heeft, bij jullie klopt hij gewoon. 🙂 Dit gaat ze z.s.m aanpassen.

@rvp67,

De actieve onderwerpen zijn te vinden onder Nieuwe reacties. In het forumoverzicht is deze link te vinden in de rechter kolom met profielinformatie.

@erikk en Franzki,

Tijdsweergave is aangepast van relatief naar absoluut. In forum categorieen wordt de tijd van een post nu ook weergegeven. In de Nieuwe reacties ontbreekt nu nog de tijd, hier wordt aan gewerkt.
Ook wordt daar nog niet de categorie van de post weerggegeven, hier zijn we mee bezig.

Jullie merkten ook op dat er html elementen werden getoont onder het invoerveld, dit is nu opgelost.

@erikk,

Ruputatie knopje wordt op een nieuwe regel weergegeven bij post 100 en hoger. Wordt aan gewerkt.

@Kees-Jan,

Dat pagineringsprobleem kan ik in IE9 niet (meer) reproduceren, heb je er nog steeds last van?

@o.a. Kees-Jan, brambo123,

Gebruik van BBCode in ondertitels is weer mogelijk. Met uitzondering van afbeeldingen.

Overige punten:
  • Er wordt gewerkt aan de bijlagen. Afbeeldingen in bijlagen gaan als thumbnails onder de post staan en worden klikbaar naar groot formaat. Ook wordt het weer mogelijk om afbeeldingen in de bijlagen in-line te tonen tussen [img] tags.
  • Er wordt gewerkt aan het invoerveld. Wijzigen van posts met opmaakelementen gaat nog niet altijd goed.
  • Topics markeren als gelezen is genoteerd en wordt naar gekeken.
  • Bijlagen van oude forum worden nog gemigreerd.
  • Alle priveberichten van voor 2 april worden als gelezen gemarkeerd.
  • Voor iedere nieuwe gebruiker staat standaard aan dat er een kopie van het privebericht in de verzonden items wordt geplaatst. Dit wordt voor de gemigreerde gebruikers ook standaard aangezet.
  • Witruimtes / padding / leesbaarheid; Ik hoor jullie en er wordt gekeken naar manieren om dit te verbeteren.
Nogmaals dank voor alle feedback! Als er meer is hoor ik het graag :)

Hugo
Badge
Hopelijk is het ook mogelijk om hier naar te kijken/testen? :D

Verder valt het me op dat de pagina's in Opera meerdere keren herladen. Hebben meer mensen dit die Opera gebruiken?
Badge +2
@Henk00,

Excuus, dat was ik nog vergeten te melden. We gaan het onderzoeken!

Hugo
Badge +4
Het zou erg fijn zijn als je alle berichten weer als gelezen kon markeren oid. 'Nieuwe berichten sinds laatste bezoek' werkt namelijk voor geen meter. Het laat ook allemaal topics zien waar helemaal niet meer in gereageerd is sinds mijn laatste bezoek.
Badge +2
Dat nog niet iedereen nog blij is met het nieuwe forum gaat niet onopgemerkt aan ons voorbij. Voor layoutwijzigingen en andere aanpassingen aan het forum wil ik jullie graag direct betrekken. Wie zou het leuk vinden om een middag bij ons langs te komen om daarvoor zijn input te leveren? Dan zorg ik dat de juiste mensen (design, ontwikkelaars e.d.) van ons aanwezig zijn zodat we direct weten wat mogelijk is en wanneer. Als er interesse in is kunnen we ook een rondje doen door het pand / over de helpdesk en sluiten we af met een drankje. Ik ben reuze benieuwd naar jullie ideeen en het lijkt mij heel leuk om jullie eens te ontmoeten! :D

De datum is nader te bepalen en is vooral afhankelijk van jullie beschikbaarheid. Als ik wat aanmeldingen heb zal ik een los topic openen.

Dan nog wat punten uit dit topic:

@hugo
Wat ik in het oude forum prettig vond is dat je kon zoeken op nieuwe berichten en dan ook gelijk kon zien bij welke rubriek de berichten hoorden.

Zie mijn post boven die van u, wordt aan gewerkt.

Klopt het dat als je je wilt registreren, je een inlognaam met minstens 3 karakters moet hebben? Ik wilde me registreren met als inlognaam 2 karakters maar dan gebeurde er helemaal niets (ook geen waarschuwing met info over wat er niet goed was). Toen ik een 3e karakter toevoegde aan mijn inlognaam, lukte het wel. Misschien handig om een waarschuwing of info weer te geven over de eisen waar aan een inlognaam moet voldoen??
3 lijkt me dan inderdaad het minimum. Waarschuwing lijkt mij ook handig, neem ik mee!

Hey! De tijden zijn weer terug in het overzicht met nieuwe berichten. Handig :)
Yes :)

Komt de mogelijkheid om vanuit de weergave met topics gelijk naar het eerste ongelezen bericht te navigeren terug? Zoals ik het zie is nu alleen te kiezen voor het begin van het topic of het allerlaatste bericht.Navigeren naar de laatste post doet hij als u klikt op "bekijk" in een topic overzicht of door op de topictitel te klikken in het forum overzicht.

Bagger!
Ik heb al geruime tijd een topic toegevoegd t.a.v. Nat tabel en niemand reageert er op, niemand!!!!

Inmiddels al geruime tijd beantwoord, excuus voor de late reactie.

Jammer dat posts nog steeds telkens verspringen in topics met meer dan 100 posts doordat de icoontjes niet passen. Erg onrustig wordt het forum daarvan :)
Wordt vandaag nog gefixt.

Hugo
Reputatie 2
Badge +4
Te veel scrollen en dat is verdomd lastig. Ik zou daar zeker wat aan gaan doen
Jacobus
Badge +2
@hugo
in het oude forum kon ik in een oogopslag zien op welke topic jij en Henk als laatste geantwoord hadden. Zo kon ik gelijk kijken of er interessante informatie was. Nu is het erg lastig te zien of een van jullie geantwoord heeft. Kunnen jullie met je naam ook een andere kleur krijgen zodat de informatie weer makkelijker te vinden valt.
Badge
Bagger!

Ik heb al geruime tijd een topic toegevoegd t.a.v. Nat tabel en niemand reageert er op, niemand!!!!
Badge +2
@hugo

Dat lijkt mij erg leuk, uiteraard indien mogelijk met werk en beschikbaarheid.
Reputatie 8
Badge +16
En gefeliciteerd aan alle forumleden en Telfort...

We zijn op beland 100.000 forumberichten...   😮
Reputatie 8
Badge +17
En hoe kan ik direct een plaatje plakken zonder het eerst te hoeven oploaden, eigenlijk zoals het op het oude forum ging?
Badge +4
Als er meer dan 100 posts in een topic zijn, passen de 3 icoontjes die verschijnen als je met je muis boven een post hangt niet naast het postnummer en komt het 3e icoontje daarom eronder te staan en verspringt de post telkens.
Badge
Ziet er goed uit, wel even wennen. Het nieuwe forum werkt zo te zien niet helemaal lekker met de browser van Opera. Hiervoor nooit problemen.
Als ik nu met Opera dit Forum bezoek en ik wil bijvoorbeeld inloggen, dan lukt dit niet. Ik klik op 'Inloggen' en ik krijg de pagina waar ik op dat moment ben weer te zien. Hetzelfde probleem heb ik als ik een reactie wil plaatsen. http://forum.telfort.nl/ maskeren ofidentificeren als Firefox of Internet Explorer helpt ook niet.
In Safri geen problemen.
Meer mensen met dit probleem?

Ik gebruik de laatste versie van Opera, 11.62.
Badge +4
Waar zitten jullie, Hugo? 🙂
Wil ook best een bijdrage leveren, want vind dit nog steeds http://forum.telfort.nl/images/smilies/frown.png. Maar is mede afhankelijk van waar, dag en tijdstip. Werk nog 40+ uur per week. Misschien is een zaterdag een optie?
Badge +2
Ja datzelfde geld voor mij ook, maar het idee is wel erg leuk.
Wil ook best een bijdrage leveren, want vind dit nog steeds http://forum.telfort.nl/images/smilies/frown.png. Maar is mede afhankelijk van waar, dag en tijdstip. Werk nog 40+ uur per week. Misschien is een zaterdag een optie?
Badge
Groot qua layout, minder overzicht, en mijn email adres voor de nieuwe stijl forum wordt niet herkend, en kan dus voor de "thefug" geen nieuw password aanmaken.....

Het password probleem is voor mij al inmiddels opgelost door Hugo, Hartelijk Dank hiervoor.
De layout blijf ik toch nog te groot, uitgesmeerd vinden, het compacte van vroeger mis ik,
vooral ook, omdat ik vaak op mijn netbook(je) werk, en vaak niet meer achter de pc ga zitten....
Maar misschien gaat dit met de tijd wel wennen, de functionaliteit is nog steeds goed.
Badge +2
Leuk dat jullie interesse hebben! :)

We zitten naast station Amsterdam Sloterdijk. Weekend zou voor mij persoonlijk wel een optie zijn, maar voor de anderen wellicht niet. Moet ik dus even overleggen.

Hugo
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb eerst even rustig afgewacht, maar ik lees dat je automatisch naar het eerste ongelezen bericht in een topic zou gaan, als je op de onderwerpstitel van het topic zou klikken... Bij mij doet hij het niet... ik kom steeds terecht op de eerste pagina, met het eerste bericht.

Wat blijkbaar ook niet echt werkt,is als je klikt op 'markeer topic als gelezen'. Dan komt er een blauwe balk met de tekst dat het gebeurd is... als je nog eens klikt staat het er weer, en nog eens en nog eens..... maar helaas lukt het vrijwel nooit om dan het topic ook werkelijk als gelezen te markeren. Kom ik weer op de site dan zijn de meeste topics weer ongelezen... maar niet allemaal, en dat intrigeert me. ik weet niet hou dit komt, of dat ik gewoon iets verkeerds doe.

Wat ik ook moeilijk vind is dat als je onderaan een pagina gekomen bent, op het laatste bericht van een topic, en je wil weer naar het topic overzicht van een bepaald forum... moet je dan echt zoals ik het nu doe, helemaal naar boven scrollen, en een keuze maken uit deze mogelijkheden (bij dit topic) of is er een makkelijkere manier?

http://i72.photobucket.com/albums/i172/sverige65/telfortforum.jpg

nog even dit: ik werk met firefox 12.0, winxp
Waar zitten jullie, Hugo? :)

Teleportboulevard 121 1043 EJ Amsterdam

http://maps.google.nl/maps?q=Teleportboulevard+121+1043+EJ+Amsterdam&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&channel=np&um=1&ie=UTF-8&hl=nl&sa=N&tab=wl
Reputatie 1
  • Markeren als gelezen; Er wordt nog gekeken naar bold maken. Ongelezen topics en reacties worden in ieder geval altijd gemarkeerd met een "NIEUW" icoon: [img]http://home.telfort.nl/webcare/img/Telfort_icon_legenda.jpg[/img]

Goed om te zien dat de mogelijkheid om forums als gelezen te markeren terug is.

Ik zie dat in het overzicht met topics ook nadat is gekozen voor "Alles als gelezen markeren" topics gemarkeerd blijven met het symbool voor "Nieuwe topic of reactie en veel bekeken /gereageerd" (vierde van boven). Ik zou verwachten dat ook bij deze topics het bovenste symbool staat ("Gelezen").

Komt de mogelijkheid om vanuit de weergave met topics gelijk naar het eerste ongelezen bericht te navigeren terug? Zoals ik het zie is nu alleen te kiezen voor het begin van het topic of het allerlaatste bericht.
Badge +4
Als je gebruik maakt van "Mijn Topics & Reacties", staat er bij ELK topic dat je zelf de laatste post hebt gemaakt, ookal klopt dat niet.
Als je iets plakt in text-veld voor invoeren reactie verspringt het scherm ineens heel irritant.
Badge +2
Even een update van deze kant. Het is mogelijk om de meeting op zaterdag te organiseren en ik heb daarvoor een poll geopend: http://forum.telfort.nl/over-forum-feedback-250/telfort-forum-gebruikersmeeting-borrel-26636/

Hoe meer feedback hoe beter, dus hopelijk tot binnenkort! :)

Hugo

Reageer