Wat vinden jullie van ons nieuwe forum?

• 2 april 2012
  • 104 reacties
  • 33469 keer bekeken

Toon het eerste bericht

104 reacties

Badge +1
Lijkt me leuk om eens mee te babbelen en te komen kijken!
Verder sluit ik me aan bij Sverige vwb het niet kunnen doorklikken naar het nieuwste ongelezen bericht en het terugbladeren in het forum. Het als gelezen markeren werkt bij mij wel aardig. Als ik na het klikken op de buton "markeer als gelezen" en pagina terug ga wordt het topic netjes als gelezen gemarkeerd (Win7, IE9).
Reputatie 2
Badge +1
Pruygje schreef: <<Het als gelezen markeren werkt bij mij wel aardig. Als ik na het klikken op de buton "markeer als gelezen" en pagina terug ga wordt het topic netjes als gelezen gemarkeerd (Win7, IE9). >>

Ja, het icoontje foor het forum is dan OK, maar als je dan weer in het forum gaat, zie je dat er een heleboel zgn. ongelezen topics zijn... die dus als 'gelezen' zouden moeten gemaarkeerd zijn.

Misschien ligt het aan Firefox hoor... ik weet het niet, maar het zorgt niet echt voor overzichtelijkheid.

Maar ik begrijp dat een nieuw forum even de tijd nodig heeft om helemaal op punt te komen. Zelf geef ik de voorkeur aan phpbb forums... die werken net wat makkelijker denk ik. Ik onderhoud tussendoor zelf een klein phpbb forum en mijn ervaring is dat ditg relatief makkelijk en goed werkt.
Reputatie 2
Badge +1
die << zijn dus 2 'kleiner dan' karakters na elkaar en de >> op het einde zijn 2 groter dan karakters,

ook nog een klein foutje denk ik.

PS: als je dit bericht bewerkt, staan de karakters wel goed weergegeven, in de definitieve posting loopt het dus fout.
Reputatie 8
Badge +16
Ik krijg de tijdinstelling van het forum niet goed... zowel met de zomertijd op automatisch als met de zomertijd geforceerd aangezet...

Enige oplossing is om mijn computer in tijdzone GMT+2 te zetten.

[edit]

Met zomertijd geforceerd uit gaat het wèl goed in GMT +1...
Reputatie 1
Badge
Er zitten verschllende bugs in deze forum-software, zoals de niet goed werkende edit-functie als je hebt geciteerd en het ontbreken van een melding als je bericht geplaatst is. En ik denk dat er vermoedelijk nog meer bugs in zitten. Ik heb helaas geen tijd om die bugs allemaal te gaan specificeren. En het lijkt me beter en veel goedkoper alsTelfort gewoon bestaande moderne internationale forum-software gebruikt van een bekende leverancier op dat gebied, in plaats van het forum te laten programmeren door de website-bouwer. Ook qua lay out is er wel wat aan te merken op het huidige Telfort-forum, zoals eerder in dit topic al is opgemerkt.
Foutjes :(

Fatal error: Class 'insidedBadges' not found in /var/www/insided/forum/includes/functions_newpost.php(668) : eval()'d code on line 27
Badge +4
het lijkt me beter en veel goedkoper alsTelfort gewoon bestaande moderne internationale forum-software gebruikt van een bekende leverancier op dat gebied

hier ben ik het helemaal mee eens. De paar grote vertrouwde forums die bestaan op internet is iedereen aan gewend en hebben zichzelf bewezen. Het wiel opnieuw uitvinden is echt niet praktisch. Wtf, m'n hele beeld van het forum ging net ineens verspringen. Allemaal van die zogenaamde 'handigheidjes' die een forum alleen maar irritant maken.
Badge +2
Even een update van deze kant. Het is mogelijk om de meeting op zaterdag te organiseren en ik heb daarvoor een poll geopend: http://forum.telfort.nl/over-forum-feedback-250/telfort-forum-gebruikersmeeting-borrel-26636/

Hoe meer feedback hoe beter, dus hopelijk tot binnenkort! :)

Hugo
Badge +4
Als je gebruik maakt van "Mijn Topics & Reacties", staat er bij ELK topic dat je zelf de laatste post hebt gemaakt, ookal klopt dat niet.
Als je iets plakt in text-veld voor invoeren reactie verspringt het scherm ineens heel irritant.
Badge
Is er al wat meer bekend over het niet goed werken van het forum in Opera. Ik heb nog steeds problemen.
De knop 'Inloggen' werkt bijvoorbeeld niet. Het uiterlijk tijdens het plaatsen van een reactie ziet er heel vreemd uit, zie screenshots hieronder. Verder is het plaatsen van een reactie ook niet mogelijk omdat de knop 'Verstuur reactie' ook niet werkt.

Uiterlijk tijdens het plaatsen van een recatie in Opera:
http://www.imgdumper.nl/uploads5/4fcf105eee8c2/4fcf105eebdcd-1.png

Uiterlijk tijdens het plaatsen van een recatie in Safari:
http://www.imgdumper.nl/uploads5/4fcf10a9daa18/4fcf10a9d7f1f-2.png

Zoals is te zien is dit nogal een verschil.
Wat wel opgelost lijkt te zijn, is het meerdere keren herladen van de pagina
Badge +4
In de mobiele versie kan ik mijn prive-berichten niet vinden.
kan er een tag komen voor de Sticky posts?
Reputatie 8
Badge +16
En gefeliciteerd aan alle forumleden en Telfort...

We zijn op beland 100.000 forumberichten...   😮
Reputatie 8
Badge +10
Samen zijn we goed voor 10% :rolleyes::p:cool:
Reputatie 8
Badge +16
Ik bedoelde "beland op"  maar mis een EDIT-knop.
edit kan tot  max 1 (of 2?) uur na plaatsing
Reputatie 8
Badge +16
Ja... en dat helpt dus niet als je er pas een dag later (of nog later) achterkomt...
het is zaterdag nog ter sprake geweest....................
Badge
beste.... (webcare)

Ik ben nu enkele weken bezig op dit forum, en ik kan me niet ontmaken van het feit dat alle topics "OPEN" staan????
worden de topics die afgewerkt zijn niet met een "CLOSED" bericht afgesloten, zodat er niet meer op gereageerd kan worden..!!!!

Misschien dat andere forumgangers hier een antwoord op weten??

Ik ben erg benieuwd naar antwoord

Surepower
Reputatie 8
Badge +16
Over het afsluiten van topics zijn de meningen verdeeld. Op sommige forums wordt elk topic afgesloten zodra een probleem is opgelost. Op andere forums blijft een topic gewoon open staan... alleen wordt er dan niet meer gepost en is het topic eigenlijk niet meer actief. Het is meestal niet wenselijk om stokoude topics nieuw leven in te blazen door er te posten... en dan kan het afsluiten van een topic helpen om dit af te dwingen.

Zelf vind ik het juist prettig dat topics open blijven staan. Dan heb je de mogelijkheid om verder te gaan als een probleem toch niet opgelost is of als er nog aanvullende informatie beschikbaar komt. Het sluiten van topics en heropenen van topics door moderators vind ik zonde van de tijd... die kunnen ze beter steken in het helpen van gebruikers en beantwoorden van vragen.
Badge
Ik zou het toch prettig vinden dat er iets in een topic wat in het principe is opgelost wordt geplaatst, er zijn toch heel wat topics waar naar een 1 malig contact, het topic als opgelost kan worden beschouwd, bijvoorbeeld door een tag er aan toe te voegen met een met een iccon van opgelost/locked zodat het topic wel blijft bestaan ,maar dat je er geen nieuwe bericht aan kan toevoegen, maar een nieuw topic maken met verwijzing naar het oude topic.

surepower
Badge
Een goede index waar alles te vinden is !!!!!!!

Bijvoorkeur aan begin van het forum :)

surepower
Badge +4
Hoe kan ik uitzetten dat mensen datum van mijn laatste activiteit op het forum kunnen zien? Zo te zien heeft Hugo dit bijvoorbeeld ook uit staan, maar ik kan de optie nergens vinden.
Reputatie 8
Badge +10
En hoe kan ik direct een plaatje plakken zonder het eerst te hoeven oploaden, eigenlijk zoals het op het oude forum ging?
Badge +2
Kees-Jan Telfort topper😕

Bedoel je dit    

Reageer