Wat vinden jullie van ons nieuwe forum?

• 2 april 2012
  • 104 reacties
  • 33438 keer bekeken

Toon het eerste bericht

104 reacties

Badge +2
Privacy settings ben ik mee bezig. Met integratie bedoel ik het tonen van relevante publieke topics op andere plaatsen op de site en op een externe site zoals Facebook. Er vindt daarbij geen uitwisseling van persoonlijke gegevens plaats.

Martine en Joris zijn van inSided (forumleverancier) en helpen ons achter de schermen tijdens de overgangsfase. Remco en Rosalien zijn van marketing. Hun rol moet nog invulling krijgen maar het is geen versterking voor webcare.

Hugo
Badge +4
Het zou erg fijn zijn als je alle berichten weer als gelezen kon markeren oid. 'Nieuwe berichten sinds laatste bezoek' werkt namelijk voor geen meter. Het laat ook allemaal topics zien waar helemaal niet meer in gereageerd is sinds mijn laatste bezoek.
Badge +4
Als er meer dan 100 posts in een topic zijn, passen de 3 icoontjes die verschijnen als je met je muis boven een post hangt niet naast het postnummer en komt het 3e icoontje daarom eronder te staan en verspringt de post telkens.
Badge
Ziet er goed uit, wel even wennen. Het nieuwe forum werkt zo te zien niet helemaal lekker met de browser van Opera. Hiervoor nooit problemen.
Als ik nu met Opera dit Forum bezoek en ik wil bijvoorbeeld inloggen, dan lukt dit niet. Ik klik op 'Inloggen' en ik krijg de pagina waar ik op dat moment ben weer te zien. Hetzelfde probleem heb ik als ik een reactie wil plaatsen. http://forum.telfort.nl/ maskeren ofidentificeren als Firefox of Internet Explorer helpt ook niet.
In Safri geen problemen.
Meer mensen met dit probleem?

Ik gebruik de laatste versie van Opera, 11.62.
Reputatie 1
Ook ik mis de optie Alle berichten als gelezen markeren. Komt deze nog terug?
Reputatie 1
Badge +1
Ik vind het met vooral die badges op het forum van T-Mobile lijken.
Reputatie 8
Badge +16
Quoten gaat niet goed als ik dit handmatig doe...

Verder wil ik graag de tijd weer absoluut ipv relatief als dat mogelijk is.
Badge
Waar moet ik op klikken om naar de laatste nieuwe posting(s) te gaan ?

Ik zie het ff niet.

En idd die wit regels.
Badge
Ziet er goed uit. Alléén heb een probleem met de Safari Browser op de Mac dat hij soms twee dezelfde berichten post op het forum. Waarom is mij niet duidelijk.
Badge +4
Nu kunnen we zelfs niet meer zien hoe lang geleden/hoe laat de laatste reactie was? Het forum wordt onhandiger zo.

En tot hoe laat na een reactie kun je deze eigenlijk nog wijzigen precies?
Badge +2
@Enterprise,

Content tussen [code] tags doorbreekt nu niet meer de layout. Snelheid wordt ook onderzocht.

@dorus,

Laila's profielfoto is nog te groot omdat ze hem op de verkeerde wijze geupload heeft, bij jullie klopt hij gewoon. 🙂 Dit gaat ze z.s.m aanpassen.

@rvp67,

De actieve onderwerpen zijn te vinden onder Nieuwe reacties. In het forumoverzicht is deze link te vinden in de rechter kolom met profielinformatie.

@erikk en Franzki,

Tijdsweergave is aangepast van relatief naar absoluut. In forum categorieen wordt de tijd van een post nu ook weergegeven. In de Nieuwe reacties ontbreekt nu nog de tijd, hier wordt aan gewerkt.
Ook wordt daar nog niet de categorie van de post weerggegeven, hier zijn we mee bezig.

Jullie merkten ook op dat er html elementen werden getoont onder het invoerveld, dit is nu opgelost.

@erikk,

Ruputatie knopje wordt op een nieuwe regel weergegeven bij post 100 en hoger. Wordt aan gewerkt.

@Kees-Jan,

Dat pagineringsprobleem kan ik in IE9 niet (meer) reproduceren, heb je er nog steeds last van?

@o.a. Kees-Jan, brambo123,

Gebruik van BBCode in ondertitels is weer mogelijk. Met uitzondering van afbeeldingen.

Overige punten:
  • Er wordt gewerkt aan de bijlagen. Afbeeldingen in bijlagen gaan als thumbnails onder de post staan en worden klikbaar naar groot formaat. Ook wordt het weer mogelijk om afbeeldingen in de bijlagen in-line te tonen tussen [img] tags.
  • Er wordt gewerkt aan het invoerveld. Wijzigen van posts met opmaakelementen gaat nog niet altijd goed.
  • Topics markeren als gelezen is genoteerd en wordt naar gekeken.
  • Bijlagen van oude forum worden nog gemigreerd.
  • Alle priveberichten van voor 2 april worden als gelezen gemarkeerd.
  • Voor iedere nieuwe gebruiker staat standaard aan dat er een kopie van het privebericht in de verzonden items wordt geplaatst. Dit wordt voor de gemigreerde gebruikers ook standaard aangezet.
  • Witruimtes / padding / leesbaarheid; Ik hoor jullie en er wordt gekeken naar manieren om dit te verbeteren.
Nogmaals dank voor alle feedback! Als er meer is hoor ik het graag :)

Hugo
Badge
Hopelijk is het ook mogelijk om hier naar te kijken/testen? :D

Verder valt het me op dat de pagina's in Opera meerdere keren herladen. Hebben meer mensen dit die Opera gebruiken?
Badge +2
@Henk00,

Excuus, dat was ik nog vergeten te melden. We gaan het onderzoeken!

Hugo
Reputatie 2
Badge +4
Te veel scrollen en dat is verdomd lastig. Ik zou daar zeker wat aan gaan doen
Jacobus
Badge +2
@hugo
in het oude forum kon ik in een oogopslag zien op welke topic jij en Henk als laatste geantwoord hadden. Zo kon ik gelijk kijken of er interessante informatie was. Nu is het erg lastig te zien of een van jullie geantwoord heeft. Kunnen jullie met je naam ook een andere kleur krijgen zodat de informatie weer makkelijker te vinden valt.
Badge
[quote]
code:

@rvp67,

De actieve onderwerpen zijn te vinden onder [url=http://forum.telfort.nl/search.php?do=getdaily]Nieuwe reacties[/url].

code:
In het forumoverzicht is deze link te vinden in de rechter kolom met profielinformatie.
code:
[/quote]

Maar ik wil ze zien PER forum, want b.v. de mobieletelefoonvragen hoef ik niet te lezen.
Reputatie 8
Badge +16

Maar ik wil ze zien PER forum, want b.v. de mobieletelefoonvragen hoef ik niet te lezen.

Helemaal mee eens... het zou handig zijn als de forumrubriek ook weer wordt vermeld.
Hoe verwijder ik mijn account van dit forum? Ik had slechts één vraag, die is nu beantwoord, dus ik heb het account niet meer nodig.
Reputatie 8
Badge +16
Account verwijderen kan volgens mij niet... want dan zouden je posts ook verdwijnen.

Als je het account niet meer nodig hebt, kun je gewoon stoppen met het gebruik ervan.
ik had gehoopt dat de door vaagheid bijna onleesbare tekst snel zou worden aangepast. Maar helaas is de datum en tijd post + posttekst nog steeds veel te licht tov de witte achtergrond (FF11)
Badge +4
We hebben nu een tijdje kunnen wennen aan het nieuwe forum en ik vind nog steeds dat het oude forum 10x beter was 🙂 En daarmee bedoel ik bruikbaarder.
Badge +2
@Ric,

Jammer dat u ons alweer zo snel wilt verlaten 🙂 We verwijderen in pricipe geen accounts omdat posts dan "Gast" als gebruikersnaam krijgen. Daar wordt het forum niet leesbaarder van...

@erikk,

Zou u bruikbaarder wat specifieker kunnen verwoorden? 🙂 Alle feedback is welkom!

@all,

Op basis van jullie feedback is er ondertussen weer het nodige aangepast aan het forum:
  • > wordt weergegeven als > Dit is opgelost.
  • Alle oude priveberichten van voor de migratie staan op gelezen.
  • Actuele status van gebruiker op profielpagina wordt niet meer weergegeven.
  • Grote afbeeldingen in de bijlage worden nu als klikbare thumbails getoont.
  • Er wordt deze week een optie aan het invoerveld toegevoegd waarmee afbeeldingen uit bijlage in-line gebruikt kunnen worden.
  • Forumcategorie tonen bij "Nieuwe reacties" wordt nog aan gewerkt. Ook gaat daar naast de datum ook de tijd weergegeven worden.
  • Leesbaarheid / design; hier wordt nog aan gewerkt!
  • Markeren als gelezen; Er wordt nog gekeken naar bold maken. Ongelezen topics en reacties worden in ieder geval altijd gemarkeerd met een "NIEUW" icoon: [img]http://home.telfort.nl/webcare/img/Telfort_icon_legenda.jpg[/img]

Bedankt voor jullie feedback!

Hugo
Badge
@ Hugo:

Alles lijkt iets beter te werken met de laatste snapshot versie van Opera 12 (test versie). Zodra ik op de knop 'Inloggen' klik, kan ik normaal inloggen. Reageren op berichten lijkt ook beter te werken. Waar ik nog wel last van heb is dat de pagina's meerdere keren herladen.

Ik hou het in ieder geval even in de gaten.
Badge +2
@hugo
Wat ik in het oude forum prettig vond is dat je kon zoeken op nieuwe berichten en dan ook gelijk kon zien bij welke rubriek de berichten hoorden. Nu kan je ook wel zoeken op nieuwe berichten maar je kan niet goed zien of het berichten zijn voor mobiel of internet, of interactieve tv. Misschien is het handig om bij het onderwerp dan ook gelijk de rubriek te laten zien.
Klopt het dat als je je wilt registreren, je een inlognaam met minstens 3 karakters moet hebben? Ik wilde me registreren met als inlognaam 2 karakters maar dan gebeurde er helemaal niets (ook geen waarschuwing met info over wat er niet goed was). Toen ik een 3e karakter toevoegde aan mijn inlognaam, lukte het wel. Misschien handig om een waarschuwing of info weer te geven over de eisen waar aan een inlognaam moet voldoen??

Reageer