Vraag over het forum - navigeren

• 8 juli 2013
  • 3 reacties
  • 3069 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Ik heb een vraagje over het gebruik van het Telfort forum.
Om te beginnen wil ik wel zeggen dat ik bekend ben met diverse forums, en eigenlijk gelijk wel zie hoe e.e.a. werkt... Maar bij het telfort forum heb ik altijd problemen om weer terug te gaan naar het overzicht.

Ik zal het even verduidelijken...

Je zit in een bepaald forum, zoals "overig internet", maar je hebt het fenomeen eigenlijk in alle forums...
In dat forum 'overig internet' kies je een bepaald topic uit, wat je wil bekijken... je leest de reacties, door te klikken op de onderwerpstitel van het topic.
Nu rijst mijn eerste vraag...  Bij andere internetforums, kan je makkelijk naar de Eerste ongelezen bijdrage gaan door bv op een oranje knopje te klikken wat voor het onderwerp staat, en door de kleur aangeeft dat het topic ongelezen bijdragen bevat. Je komt dan automatisch terecht op het eerste ongelezen bericht. Erg handig!  Bij het telfort forum kan ik zoiets niet vinden... je kan wel naar de laatste reactie gaan... maar daar heb je uiteraard helemaal niets aan, omdat je ook nog de vorige berichten wil lezen die je nog niet gelezen hebt.  Nu is het altijd even zoeken en denken, heb ik dat al gelezen of niet...

Dan... als je op het einde van het topic aangekomen bent, eventueel naar een 2e pagina gegaan bent om door te lezen, wil je weer terug naar het overzicht van de topics in het forum waarin je zat. In mijn voorbeeld wil je dus terug naar 'overig internet'. In de meeste forums staat er, als je aan het einde van een topic gekomen bent een knopje waarmee je terug naar het betreffende forum ("overig internet" in dit voorbeeld) kan gaan.  Bij het telfort forum kan ik niets vinden, en heb je 2 opties... ofwel met je browser op "back" klikken tot je er weer bent, of helemaal naar boven nscrollen en dan bovenin op de goede link klikken... maar dat is wel erg onhandig vind ik.

Weet iemand of ik eventueel iets over het hoofd zie, of ontbreken die dingen echt gewoon in het telfort forum?

oh ja... nog een kleine aanvulling. De link "nieuwe reacties sinds vorig bezoek" heb ik niets aan, omdat dat een onoverzichtelijk overzicht van nieuwe reacties oplevert, over alle forums heen... dus ook over onderwerpen die mij totaal niet interesseren. Dat wil ik dus niet, voor mij is dit onhandig.

Ik werk met Firefox... momenteel de laatste versie 22, maar in de vorige versies deed hij het ook niet. Windows XP sp3  alles de Zweedse versie... maar daar zal het wel niet aan liggen denk ik  ;)

Alvast bedankt voor de reacties!

3 reacties

Badge +1
Ik sluit me aan bij Sverige!

Met name het in 1 keer springen naar de ongelezen reacties binnen een draadje mis ik erg (de rest is wel aan te wennen).
Badge +2
@Sverige,

Zeer late reactie, excuus. Sluit me wel aan bij jouw bevinding en neem het zeker mee in de ontwikkeling. Bedankt!

Hugo
Reputatie 8
Badge +15
Als alternatief voor 'reacties sinds laatste bezoek' zou je je ook kunnen abonneren op de topics die je in de gaten wil houden. Op deze manier kun je een filter voor jezelf maken met wat relevant is.

Maar dan blijf je nog wel met het probleem zitten van het verspringen naar de laatst ongelezen reactie.

Reageer